آیا قرمزی چشم از علائم COVID-19 می باشد؟

0
994
199871.jpeg alt_text
199871.jpeg caption

تصور می شود که حداکثر 3 درصد از افراد مبتلا به COVID-19 دچار عوارض چشمی می شوند. در مقایسه، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری CDC تخمین می زند که 83 تا 99 درصد از افراد دچار و 59 تا 82 درصد از افراد دچار سرفه می شوند مطالعه افراد مبتلا به COVID-19 نشان داد که علائم چشم در مراحل میانی عفونت رخ می دهد.

قرمزی چشم

التهاب بافت شفاف روی سفیدی چشم و داخل پلک های شما است. معمولاً منجر به قرمزی و تورم چشم می شود. عفونت ویروسی یا باکتریایی می تواند باعث آن شود. پژوهشگران دریافتند که 1/1 درصد افراد مبتلا به کرونا  دچار قرمزی چشم می شوند و این شیوع بیشتر در افرادی است که علائم شدید COVID-19 دارند. فقط 0.7 درصد از افراد با علائم خفیف دچار قرمزی چشم شده اند، در حالی که این اتفاق در 3 درصد از افراد با علائم شدید رخ داده است.

افزایش ترشحات چشم

هفت نفر از شرکت کنندگان در مطالعه چشم پزشکی JAMA ترشحات چشم افزایش یافته داشته اند. (چشمان شما به طور معمول یک فیلم روغنی تولید می کند تا به روان شدن آنها کمک کند.)

چه ارتباطی بین COVID-19 و علائم چشم پزشکی است؟

ویروس کرونا ویروس جدیدی که باعث COVID-19 می شود در درجه اول هنگام عبور عطسه، صحبت یا سرفه از طریق قطرات موجود در هوا انتقال پیدا می کند. وقتی در این قطرات نفس می کشید، ویروس وارد بدن شما شده و می تواند تکثیر شود. در صورت لمس سطوحی که ممکن است قطرات روی آن فرود آمده باشند ، مانند میزها یا نرده ها، می توانید ویروس را حمل کنید و سپس چشم ها، بینی یا دهان خود را لمس کنید. با این حال ، تصور نمی شود که این روش اصلی انتشار ویروس باشد. احتمال می رود ویروس از طریق چشم نیز منتقل شود. ویروس ها شایع ترین علت ورم ملتحمه و قرمزی چشم هستند. ملتحمه ویروسی ممکن است هر دو چشم را درگیر کند. علائم به طور معمول پنج تا هفت روز طول می کشد و شامل موارد زیر است:

• قرمزی در سفیدی چشم

• تورم پلک

• احساس شن و ماسه و ریگ در چشم

• خیسی یا کمی ضخیم شدن غشا روی چشم (watery or slightly thick, whitish drainage)

چگونه از چشمان خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

محافظت از چشم در برابر قطرات تنفسی موجود در هوا ممکن است به شما در کاهش ویروس کرونا کمک کند. در اینجا نحوه محافظت از چشم خود آورده شده است:

  • از مالیدن چشمان خود به خصوص در جمع و با دست های شسته نشده خودداری کنید.
  • بجای استفاده از لنزهای تماسی، از عینک استفاده کنید. اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر این که عینک یا عینک آفتابی خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد وجود ندارد استفاده از عینک احتمال لمس چشمان با دست آلوده را کاهش می دهد.
  • دستان خود را مرتبا بشویید، دست زدن به صورت خود را محدود کنید، از تماس با افراد بیمار خودداری کنید، بهترین روشهای فاصله فیزیکی را دنبال کنید و در مکان های عمومی ماسک بزنید.
  • در صورت بروز علائم چشم پزشکی چه باید کرد

داشتن قرمزی چشم یا چشم های تحریک شده به این معنی نیست که شما COVID-19 دارید. دلایل بسیاری دیگر ممکن است قرمز یا متورم شود ، از جمله:

  • آلرژی
  • گرفتن اجسام خارجی در چشمان شما
  • خستگی چشم 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص عفونی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید