انواع آلرژی به گردو و پیشگیری از آن

0
35,097
502584.jpeg alt_text
502584.jpeg caption

آلرژی به گردو می تواند یکی از دو شکل زیر باشد.

 

  • نوع اول به عنوان یک آلرژی غذایی اصلی در نظر گرفته می شود ، جایی که فرد از طریق تماس مستقیم با آن یا تماس با محصولات حاصل از گردو مانند روغن گردو به گردو حساسیت می کند. این نوع حساسیت پتانسیل ایجاد یک واکنش آلرژیک شدید، تهدید کننده زندگی (آنافیلاکسی) را دارد که شامل مشکلات تنفسی نیز می شود.

 

  • نوع دوم آلرژی گردو را می توان یک حساسیت غذایی ثانویه در نظر گرفت. فرد مبتلا به این نوع حساسیت در ابتدا به گرده حساسیت دارد و سپس واکنش خود را به گردو آغاز می کند. این امر به دلیل فرآیندی به نام واکنش متقاطع اتفاق می افتد – جایی که پروتئینی که در گرده یافت می شود با پروتئین موجود در گردو شباهت هایی دارد و بنابراین برخی افراد نسبت به گردو واکنش نشان می دهند. این واکنش ها معمولاً خفیف است و شامل خارش یا تورم در دهان است. این حالت قبلا به عنوان سندرم حساسیت دهانی عنوان می شد. افراد مبتلا همچنین ممکن است نسبت به فندق، بادام، انواع خاصی از میوه های دانه دار (مانند سیب) میوه های با هسته جدا (مانند هلو، گیلاس) و سبزیجات خام (مانند هویج و کرفس) واکنش های خفیفی داشته باشند. فقط اقلیتی از کلیه افرادی که به آلرژی گردو حساسیت دارند، نوع دوم حساسیت را دارند.

پرهیز از مصرف سایر مغزها

افرادی که به گردو حساسیت دارند، معمولاً به گردوی نوع گرمسیری نیز حساسیت دارند و ممکن است به شما توصیه شود که از مصرف خودداری کنید. این امکان وجود دارد که شما نسبت به سایر آجیل ها از جمله آجیل برزیل یا بادام زمینی حساسیت داشته باشید. بنابراین اگر به یک یا دو مورد آنها حساسیت دارید بهتر است از مصرف همه آجیل ها خودداری کنید؟ اگر شما برای آجیل های خاص آزمایش نشده اید، پس ما معتقدیم که از یک روش بی خطر وارد عمل شوید- اجتناب از همه آجیل ها – تا زمانی که بتوانید در مورد همه آنها مورد آزمایش قرار گیرید. گردو را می توان به صورت خام میل کرد و در کیک، نان، بیسکویت، شیرینی و بستنی استفاده می شود. کره گردو را می توان در سوپر مارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی کامل یافت. گردو در برخی از مارک های سس استفاده می شود.

روغن گردو برای افرادی که حساسیت دارند

روغن گردو به طور معمول برای عطر و طعم آن مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید تصور شود که تصفیه نشده و در نتیجه برای افرادی که حساسیت به گردو دارند نامناسب است. از آن به عنوان روغن سالاد استفاده می شود و یا از آن برای غذاهای کبابی استفاده می شود. داروها، صابونها، مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی گاهی حاوی روغن آجیل هستند. تعیین سطح خطر ناشی از این محصولات دشوار است، بنابراین توصیه می کنیم بازی ایمن داشته باشید و از اجتناب از آنها خودداری کنید.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید