انواع حساسیت های پوستی روش های درمان

0
2,710
288988.jpeg alt_text
288988.jpeg caption

بیشتر ما در بعضی از نقاط زندگی دارای پوست متورم، خارش، پوسته پوسته یا قرمز هستیم. یکی از شایع ترین مقصرین این اتفاقات آلرژی پوستی است. این هنگامی است که بدن شما با آلرژن مواجه و فکر می کند خطرناک است. در نتیجه سیستم ایمنی بدن بیش از حد واکنش نشان داده و آنتی بادی ها را برای مقابله با این “مهاجمان” آزاد می کند. این مبارزه باعث بروز علائمی مانند جوش یا تورم می شود.

انواع آلرژی های پوستی

آلرژی ها به اشکال مختلف بروز می کنند. در اینجا متداول ترین انواع ذکر شده است:

درماتیت تماسی

اگر بعد از به دست کردن انگشتر یا استفاده از صابون جدید، دچار ضایعات پوستی شده اید، شما مبتلا به درماتیت تماسی هستید وقتی پوست با آلرژنی مانند نیکل یا ماده شیمیایی موجود در صابون، لوسیون یا کرم ضد آفتاب در تماس قرار می گیرد تحریک می شود. ذرات موجود در هوا مانند گرده نیز هنگام نشستن بر روی پوست می توانند باعث درماتیت شوند. همچنین این را “درماتیت تماسی در هوا” نیز مینامند. در بعضی موارد، فقط بعد از بودن در زیر نور آفتاب، پوست واکنش نشان داده که گاهی اوقات “درماتیت تماسی فوتو الرژیک” نامیده می شود. این موارد توسط بعضی از مواد شیمیایی مانند کرم ضد آفتاب، لوسیون اصلاح و عطر به وجود می آیند.

علائم از خفیف تا شدید متغیر بوده و شامل موارد زیر می باشد:

● سرخی

● تورم

● ترک خوردن

● سوزش

● تاول

● زائده پوستی

● لکه های زبر

● جوش

معمولاً بلافاصله واکنش ها مشاهده نمی شوند. از چند ساعت تا 10 روز می تواند طول بکشد. ولی به طور معمول، از 12 ساعت تا 3 روز طول می کشد. حتی با درمان، علائم می توانند 2 تا 4 هفته به طول انجامد.

1- کهیر:

جوشهای سرخ شده یا برآمدگی قرمز هستند. درماتیت تماسی می تواند باعث آنها شود، اما واکنش های آلرژیک به نیش حشرات، داروها و مواد غذایی نیز می تواند واکنش ایجاد کند. کهیرها معمولا فورا ظاهر، و در طی چند ساعت یا چند روز محو می شوند.

 

2- اگزما:

به “درماتیت آتوپیک” هم معروف است. یک بیماری آلرژیک مزمن بوده که معمولاً از کودکی شروع می شود. حدود 11٪ آمریکایی ها آن را دارند. کارشناسان مطمئن نیستند که چه چیزی منجر به آن می شود. آنها می دانند که برخی از محرک ها می توانند پوست شما را دچار خارش، قرمزی و خشکی کنند و شامل موارد زیر می شوند:

● حیوانات مانند حساسیت به موی سگ

● محصولات پاک کننده

● گرد و خاک

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص وست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید