بیماری های خطرناکی که از استخر وارد بدن می شود.

0
4,820
579464.jpeg alt_text
579464.jpeg caption

بیماری های خطرناکی که از استخر وارد بدن می شود.

یکی ازبیماری‌های شایعی که از طریق آب استخرها منتقل می‌شود، بیماری‌های قارچی است این عفونت‌ها معمولا از طریق راه رفتن بدون دمپایی روی سطوح مرطوب منتقل می‌شوند. برای مثال اگر فردی كه در ناحیه پا دچار عفونت قارچی است با پای برهنه كنار استخر راه برود و فرد دیگری پس از او با آن مكان تماس پیدا كند، می‌تواند مبتلا شود. لازمه انتقال این بیماری، مرطوب بودن سطوح است. حتی دمپایی‌ها و دیگر وسایل استخر نیز ممكن است آلوده به عفونت های قارچی باشند، بنابراین حتما در محیط‌های مرطوب و استخر‌ها باید دمپایی‌ها را ضدعفونی كرد.

بیماری های پوستی استخر

یکی از راه‌های مهم انتقال بیماری‌های ویروسی مانند زگیل کف پا، استخر‌های شنا، حمام و کنار دریا است. اگر پوست دارای خراش و سطح ناصاف باشد ویروس منتقل می شود و ممکن است بعد از چند ماه زگیل دیده شود..خشکی مو هم از عوارض شایع ناشی از آب استخر است.آب استخر به دلیل کلری که دارد پوست و مو را خشک می‌کند، قوام مو را کاهش می‌دهد و موجب شکنندگی مو می‌شود.

بیماری های ناشی از استخر

از آنجایی که محیط سونا به‌طور دائم گرم و مرطوب است، شرایط برای رشد آلودگی‌ها بسیار مطلوب است. از طرف دیگر به دلیل اینكه افراد معمولا در سونا روی سكو می‌نشینند، احتمال انتقال بیماری‌های پوستی از طریق تماس با سطوح بسیار بالاست. بنابراین توصیه می‌شود در این محیط‌ها حتما از حوله شخصی به‌عنوان زیرانداز استفاده شود.

بیماری های مرتبط با استخر

برخی افراد علاقه به آفتاب گرفتن کنار استخر دارند. یکی از شایعترین عوارض، آفتاب سوختگیست. علائم آفتاب سوختگی پوست دردناک و قرمز است. هر چند، آفتاب سوختگی ممکن است فورا آشکار نشود. زمانی که پوست شروع به دردناک و قرمز شدن می کند، آسیب رخ داده است. آفتاب سوختگی شدید ممکن است منجر به تورم و تاول شود. افرادی که به شدت آفتاب سوخته شده اند ممکن است دچار تب، لرز و یا ضعف شوند. چند روز پس از آفتاب سوختگی، افراد با پوست لطیف ممکن است در مناطق سوخته دچار پوسته پوسته شدن شوند. خارش ممکن است رخ دهد و مناطق پوسته شده حتی بیشتر حساس به آفتاب سوختگی برای چند هفته می شوند.

لکه های ناشی از نور خورشید روی پوست که تیره تر از تن طبیعی پوست شما هستند نیز از عوارض آفتاب هستند.ممکن است کمی هم دچار برآمدگی شده باشند. اساسا، لکه های خورشیدی آسیب پوستی هستند که در اثر قرار گرفتن طولانی مدت پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید ایجاد می شوند. لکه هایی ناشی از آفتاب معمولا در مناطقی که به طور منظم در معرض نور خورشید هستند، مانند صورت، روی دست ها، شانه ها و بازوها ظاهر می شوند. از بیماریهایی که در فصل تابستان و در افرادی که موهای قرمز یا بور و پوست سفید دارند، بیشتر دیده می شود کک‌ومک هست.این بیماری در افرادی که در تماس مستقیم با آفتاب در کنار استخرها قرار می گیرند نیز شایع می شود.کک و مک هیچ خطری ندارد، اما برخی از سرطان های پوست در مراحل اولیه خود، شبیه کک و مک هستند. اگر اندازه، شکل و یا رنگ خال پوستی شما تغییر کرد و دردناک بود، نزد پزشک متخصص پوست بروید.

تماس مداوم با آفتاب احتمال سرطان پوست را افزایش می دهد. سرطان پوست در کسانی که پوست روشن دارند و مدت زیادی را در آفتاب سپری می‌کنند، شایع‌تر است. سرطان پوست می‌تواند در هر جایی از بدن ایجاد شود، اما در مکان‌هایی که بیشتر در معرض نور خورشید است مانند صورت، گردن، دست‌ها و بازوها رایج‌تر است.

پیشگیری از بیماری های استخر

برای پیشگیری از بیماریهای منتقله از راه استخر باید استخر مناسب را انتخاب کنید.اگر استخر سرپوشیده است حتما باید از سیستم تهویه سالم  برخوردار باشد و اگر روباز است بهتر است كه در معرض اشعه آفتاب قرار داشته باشد. علاوه براین لازم است كه مواد ضدعفونی‌كننده مخصوص استخر در حد استاندارد استفاده شود. اگر بیشتر از مقدار مجاز از مواد ضدعفونی‌كننده استفاده شود ممكن است مشكلات و حساسیت‌های پوستی و شیمیایی ایجاد كند و اگر كمتر از حد مجاز استفاده شود میزان آلودگی‌های آب افزایش می‌یابد.

شما می توانید از طریق سامانه طبینجا به صورت آنلاین از متخصصین پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید