تاثیرات جدایی مادر و پدر بر کودکان

0
985
147493.jpeg alt_text
147493.jpeg caption

وقتی زندگی به بن بست می رسد بعضی از والدین از خود می پرسند که آیا به خاطر فرزندانشان به زندگی ادامه بدهند یا خیر؟ به هر حال هر انتخابی داشته باشید، چه با هم بمانید و زندگی پرتنشی داشته باشید و چه راه زندگی تان را از هم جدا کنید فرزندان به شدت تحت تاثیر تغییرات قرار خواهند گرفت. بسیار طبیعی ست که بسیاري از کودکان طلاق در جلسات مشاوره می گویند که از جدایی والدینشان خوشحال نیستند. ترس از جدایی و ترك شدن توسط والدین و اضطراب اینکه چه کسی از آن ها مراقبت خواهد کرد و چه کسی آن ها را ترك خواهد کرد، نگرانی راجع به اینکه آیا والد باقی مانده قادر است به تنهایی همه چیز را مدیریت کند و … براي آن ها بسیار اضطراب زاست. بنابراین بسیار حیاتی ست که به عنوان والدین کودکان طلاق، بتوانید تا حد زیادي در کنار فرزندتان باشید و به آنها اطمینان خاطر ببخشید.

صحبت کردن با کودك درباره مساله جدایی

کودکان طلاق

این که شما چگونه می خواهید کودکتان را در جریان جدایی خود و همسرتان قرار دهید، چیزي ست که بسیار وابسته به سن او، شرایط زندگی شما و میزان تنش بین شما و همسرتان دارد.

  • هنگام صحبت کردن درباره جدایی بهتر است در صورت امکان هر دو والد حضور داشته باشند. 
  • زمان مناسبی از روز را که فرزندتان در آرامش است و پس از آن برنامه خاصی ندارد، انتخاب کنید. 
  • از کلمات ساده استفاده کنید. بی وقفه صحبت نکنید و اجازه دهید او بین صحبت هایتان اظهار نظر کند. 
  • بر این واقف باشید که فرزندتان در شرایط غمگینی قرار گرفته و قرار است احساسات دردناکی را تجربه کند. اجازه دهید گریه کند، عصبانی شود یا عکس العمل هاي دیگري که در این شرایط طبیعی هستند، نشان دهد.
  • به فرزندتان اطمینان دهید که در هر صورت هر دوي شما دوستش دارید و از او مراقبت خواهید کرد.
  • او ممکن است خود را مسوول جدایی شما ببیند و خودش را سرزنش کند. بنابراین باید به او اطمینان دهید که این موضوع تقصیر او نیست.
  • اطلاعات مشخص و دقیق را در صورت امکان به آن ها بدهید. مثلا (قرار است من و تو آخر هر هفته همدیگر رو ببینیم).
  • از سرزنش کردن والد دیگر خودداري کنید حتی اگر طلاق به دلیل خیانت، اعتیاد و یا ….باشد. این زمان خوبی براي به اشتراك گذاري مشکلات با بچه ها نیست.

کودکان طلاق

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از  متخصصین روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید