مزایا و معایب تزریق چربی به سینه

0
1,302
تزریق چربی به سینه

بسیاری از زنان علاقه مند به داشتن سینه های بزرگ هستند اما تمایل چندانی به استفاده از پروتز سینه به منظور افزایش سایز سینه ندارند. افزایش سایز سینه با استفاده از تزریق چربی به سینه روشی است که امروزه با استفاده از خود فرد صورت می گیرد. در این روش به جای افزایش سایز سینه با استفاده از پروتز مصنوعی سینه، از چربی خود فرد به کار رفته می شود. این چربی از دیگر مناطق بدن با روش لیپوساکشن استخراج می شود.
در ادامه شما را با مزایا و معایب این روش بیشتر آشنا خواهیم کرد. با طبینجا همراه باشید.

نحوه انجام روش تزریق چربی به سینه

در گذشته، انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، استفاده از چربی به منظور بزرگ کردن سینه ها را توصیه نمی کرد. این انجمن بیان می کرد که عوارض جانبی استفاده از این روش می تواند غربلاگری سرطان سینه را دشوارتر کند. عوارض جانبی افزایش سایز سینه با روش تزریق چربی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توده های متراکم یا سخت
  • کیست های روغنی که توده های پر از چربی مایع هستند.
  • کلسیفیکاسیون ها که لکه های استخوان مانند هستند.
  • عفونت
  • نکروز چربی، که مرگ سلول های چربی به دلیل کمبود اکسیژن است.
  • در آن زمان، جراحان پلاستیک انجام این روش را متوقف کردند.

اخیرا انجمن جراحان پلاستیک آمریکا انجام این روش را در برخی از موارد مفید دانسته است و این روش را تقویت سینه از طریق سلول های بنیادی نیز نامیده اند. این نام گمراه کننده است. چربی ها حاوی سلول های بنیادی هستند. یک سلول بنیادی بر اساس محل قرارگیری آن در بدن می تواند به انواع مختلفی از بافت تبدیل شود. با این حال، سلول های بنیادی را نمی توان به تنهایی برای افزایش سایز سینه به آن تزریق کرد. آنها باید با چربی ترکیب شوند.

قبل از اینکه تصمیم به انجام این روش بگیرید، مهم است که اثرات طولانی مدت احتمالی انتقال چربی به سینه را درک کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین دکتر تزریق چربی را مطالعه کنید.

مزایای تزریق چربی به سینه

  • عدم استفاده از پروتز
  • استفاده از چربی خون خود زن
  • برش های کوچک
  • میزان عوارض کمتر
  • طبیعی به نظر رسیدن و احساس شدن سینه ها
  • سابقه ایمنی خوب
  • راضی بودن بیماران و پزشکان از نتایج

عوارض تزریق چربی

  • بدون تکنیک استاندارد
  • افزایش سایز سینه تنها به اندازه یک فنجان
  • همچنان مورد نیاز بودن لیفت سینه
  • جذب شدن دوباره چربی سینه
  • کلسیفیکاسیون ها ممکن است با تصویربرداری سرطان سینه تداخل داشته باشند.
  • وجود چربی اضافی کافی برای انتقال
  • امکان دائمی بودن نکروز چربی (توده های سخت کوچک که شبیه سرطان هستند)

تزریق چربی به سینه یا پروتز

در طی این عمل، چربی از قسمت دیگری از بدن ساکشن شده و به سینه ها تزریق می شود. مزیت این روش این است که نیازی به استفاده از پروتز سینه نیست. اگر چربی ها به خوبی بهبود یابند، سینه ها طبیعی به نظر خواهند رسید. تنها برش های 4 میلی متری است که برای برداشتن و تزریق مجدد چربی استفاده می گردد.

اگر مبتلا به پتوز درجه 1 باشید (پتوز خفیف سینه ها)، این روش می تواند برای شما ایده آل باشد. پوست شل تر فضای بازتری برای چربی ایجاد می کند. سینه های سفت تر ممکن است بقای بافت چربی را سخت تر کند.

هنگامی که برای بزرگ کردن سینه های سالم استفاده می شود، این روش سابقه خوبی داشته و نسبت به جراحی پروتز عوارض کمتری دارد و افراد کمتری بعداً به عمل دیگری نیاز پیدا خواهند کرد.

بررسی موارد نشان داده است که اکثر زنان و پزشکان آنها از نتایج راضی هستند. برای افرادی که برای درمان سرطان جراحی سینه انجام داده اند، مطالعات نشان داده اند که افزایش سایز سینه با کمک تزریق چربی خطر عود سرطان را افزایش نمی دهد.

با این حال، برخی از معایب و عوارض برای بزرگ کردن سینه با تزریق چربی وجود دارد. جراحان توضیحات مفصلی درباره نحوه برداشتن و تزریق چربی برای افزایش سایز سینه منتشر کرده اند. اما هیچ تکنیک استانداردی برای این روش وجود ندارد. به همین دلیل، شما قصد یافتن یک جراح با سابقه موفق در این روش را خواهید داشت. همچنین مهم است که بدانیم این روش چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد.

محدودیت اندازه یک فنجان

سینه های شما فقط حدود یک فنجان بزرگ می شوند. قبل از انجام این روش، پزشک از یک گشادکننده بافت برای ایجاد یک فضا برای ورود چربی و افزایش جریان خون در ناحیه استفاده می‌کند. بهبود جریان خون مورد نیاز است زیرا چربی منبع خون خود را برای زنده نگه داشتن آن ندارد.

حداقل لیفت سینه

دقت کنید که این نوع بزرگ کردن سینه، باعث لیفت یا بالا رفتن سینه های افتاده نمی شود. برای بهبود افتادگی سینه یک جراحی لیفت سینه جداگانه مورد نیاز است.

بقای چربی

از آنجا که چربی منبع خون خود را برای زنده نگه داشتن آن ندارد، از خون موجود در سینه استفاده می کند. به همین دلیل می توان مقدار محدودی چربی را تزریق کرد.
اگر چربی بیش از حد تزریق شود، امکان جذب دوباره وجود دارد. این بدان معناست که اندازه سینه می تواند دوباره کوچک شود. همچنین ممکن است چربی سفت شود.

نگرانی های غربالگری سینه

تزریق چربی می تواند تشخیص سرطان سینه را دشوارتر کند. چربی اضافه شده مستعد کلسیفیکاسیون است. این لکه های کوچک و سخت در ماموگرافی قابل مشاهده خواهند بود و حتی ممکن است تا آخر عمر آنجا باقی بمانند.
الگوی آن لکه ها با نمونه هایی که در سرطان سینه اتفاق می افتد متفاوت است. با این حال، ممکن است به این معنی باشد که شما به بیوپسی های مکرر پستان نیاز خواهید داشت، به خصوص اگر سابقه خانوادگی سرطان سینه داشته باشید. حتی ممکن است لازم باشد تغییرات را زیر نظر داشته باشید و در طول زندگی خود غربالگری های بعدی را انجام دهید.

بهتر است قبل از عمل پیوند چربی، ماموگرافی انجام دهید. اگر در سنین زیر 30 سال هستید، ممکن است نیاز به سونوگرافی داشته باشید. این تصاویر به تیم مراقبت های بهداشتی شما کمک می کند تا کلسیفیکاسیون های جدید را تشخیص دهند.

مقدار چربی مورد نیاز

همه افراد کاندید انجام تزریق چربی از چربی کافی برخوردار نیستند. برای افزایش موثر سایز سینه، جراح باید حداقل 1000 میلی لیتر چربی خالص برداشت نماید.

باید انگیزه کافی برای انجام این روش داشته باشید

جراح شما ممکن است برای انجام این روش خارجی قبل از عمل به شما تکیه کند. افرادی که خودانگیخته هستند، نتایج بهتری به دست می‌آورند.

منبع

اگر تمایل به انجام این روش دارید، می توانید با پزشکان طبینجا در این باره صحبت نمایید. متخصصین زیبایی طبینجا آماده پاسخگویی آنلاین به سوالات شما هستند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید