توصیه هایی برای حفظ سلامت پوست و ناخن در عید

0
870
743515.jpeg alt_text
743515.jpeg caption

فرارسیدن سال نو برای همه ماها به معنای پوشیدن بهترین لباسهایمان زیبا کردن خودمان و رفتن به دیدار دوستان و آشنایان است. اما داشتن پوست و ناخن سالم برای زیبایی ما بسیار اهمیت دارد. اما چگونه پوست و ناخن هایمان را در طول عید زیبا نگه داریم.
لاک ناخن جلای خاصی به ناخن های ما می بخشد و زیبایی آنها را دو چندان می کند. اما مراقب از ناخن بسیار اهمیت دارد. بهتر است هرچه کمتر از مواد حاوی استون برای پاک کردن لاک ها استفاده کنیم. استون باعث خشکی ناخن و پوسته پوسته شدن اطراف ناخن ها می شود. لاک هاییاز جنس مرغوب تهیه کنید. لاک های ارزان قیمت حاوی مواد سرطان زای مضری همچون سرب هستند. لاک های بی کیفیت همچنین باعث خشکی و ترک خوردن و پوسته پوسته شدن ناخن های شما می شود. اگر دست هایتان زیاد با آب سر و کار دارند هر روز چند دقیقه ناخن ها را در آبلیمو قرار دهید تا سفت تر شوند. تماس زیاد با آب باعث نرمی و شکستن ناخن ها می شود. آبلیمو کمک می کند استحکام ناخن ها افزایش یابد. بلافاصله بعد از کار با آب ، ناخن ها و نک انگشتانتان را با روغن های ویتامینه چرب کنید تا مانع شکنندگی و موسته شدن اطراف ناخن ها شود.

پاک کردن ناخن ها

هنگام پاک کردن ناخن ها مراقب باشید فشار زیادی به ناخن ها وارد نکنید. برای نگهداری از پوست به دو نکته آبرسانی به پوست و استفاده از ضد آفتاب دقت کنید. بعد از هربار شستن دست ها از کرم های حاوی روغن استفاده کنید تا رطوبت پوست حفظ شود. در صورت کار با مواد شوینده مثل مایع ظرفشویی حتما از دستکش استفاده کنید. تماس با مایع ظرفشویی و شوینده هایی مثل پودر لباسشویی، باعث حل کردن چربی سطح پوست شده و موجب خشکی و حتی اکزما در پوست شما می شود. در هر بار خروج از منزل استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.هر قسمت از بدن که با آفتاب سر و کار دارد با ضد آفتاب بپوشانید و هر دو ساعت آن را تجدید کنید. آفتاب موجب لک شدن پوست شما و پیری زودرس می شود.

مصرف آب کافی را فراموش نکنید.

هر چه آب بیشتری در طول روز بنوشید پوست شما رطوبت بیشتری خواهد داشت. پوست مرطوب کمتر دچار چین و چروک می شود. میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. ویتامین ها، خصوصا ویتامین ث، نقش بسزایی در بازسازی پوست شما ایفا کرده و کمک می کنند پوستی سالم و سرزنده داشته باشید مصرف روغن و سرخ کردنی را کاهش دهید. مصرف روغن و سرخ کردنی ها پوست شما را مستعد بروز آکنه و جوش های زیر پوستی می کند. پس از آرایش، با یک شوینده ملایم صورت خود را بشویید و آن را مرطوب نگه دارید. ماندن مواد آرایشی روی پوست سبب بروز جوش های پوستی و آسیب به پوست می شوند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید