رابطه عجیب تکرر ادرار و سردی هوا

0
29,204
تکرر ادرار و سردی هوا

اغلب هوای سرد شما را مجبور می کند که مرتباً به دستشویی بروید. اگرچه مصرف آب در فصل زمستان کاهش می یابد، اما دفعات ادرار به طور شگفت انگیزی در سطح بالاتری قرار دارد. به همان اندازه که دوست دارید خود را در یک پتوی دنج بپیچید، مثانه شما ممکن است به شما سیگنال بدهد که برای دفع فوری ادرار از منطقه راحت خود خارج شوید.

کارشناسان بر این باورند که تکرر ادرار و سردی هوا در طول زمستان به دلیل تعامل طبیعت با آناتومی بدن ما افزایش می یابد. این پدیده به نام دیورزیس ناشی از سرما شناخته می شود و به دلیل کاهش دما در زمستان رخ می دهد.

علت تکرر ادرار در سرمای هوا

در هوای سرد، بدن دچار لرزش و افت دما شده و به منظور جبران دمای از دست رفته، رگ‌های خونی شروع به افزایش جریان خون در اندام‌ها می کنند. برای تامین جریان خون بایستی افزایش فشار صورت گیرد که مجبور به انقباض بیشتری می گردند. علاوه بر این، جریان خون بیشتری به تمامی اندام‌های حیاتی از جمله کلیه‌ها سرازیر می‌شود که این فرآیند را می‌توان انقباض عروق نامید. با تصفیه کردن مقدار معمول مواد زائد، کلیه های شما مجبور به کار سخت تر شده و ضایعات بیشتری را نسبت به معمول فیلتر می کنند.

تکرر ادرار در زمستان نیز می تواند نشانه هیپوترمی یا کاهش دمای بدن باشد، اما معمولاً با علائم دیگری مانند لرز، مشکلات تنفسی و نبض ضعیف همراه است. هیپوترمی زمانی اتفاق می افتد که دمای بدن بسیار کمتر از حد طبیعی باشد. البته گاهی اوقات، تکرر ادرار نیز می تواند نشانه هیپوترمی یا کاهش دمای بدن باشد. به طوری که بدن گرمای بیشتری از آنچه که می تواند تولید کند خارج می کند.

بنابراین هوای سرد باعث می شود که بدن شما نیاز به فیلتر کردن بیشتر خون نسبت به حالت عادی داشته باشد زیرا خون با فرکانس بالاتری به سمت اندام های حیاتی حرکت می کند. این شرایط باعث می شود که شما مجبور به تکرر ادرار در سردی هوا شوید. مطمئنا، این یک روند آزاردهنده است، اما مطمئن باشید که این روند کاملا طبیعی است.

مثانه پر مکانی برای از دست دادن گرمای اضافی است، بنابراین ادرار کردن به حفظ گرما کمک می کند.

رابطه تکرر ادرار و سردی هوا

به طور کلی دمای تنظیم شده ای وجود ندارد که باعث ایجاد دیورزیس سرد شود. زیرا سن، جنسیت، ترکیب بدن، رژیم غذایی و حتی وضعیت بدنی می تواند روی بروز یا عدم بروز آن تأثیر بگذارد.

درمان سردی و تکرر ادرار

به منظور پیشگیری از بروز تکرر ادرار در سردی هوا توصیه می شود که از نظر بدنی فعال بمانید و بصورت روزانه در فصل زمستان ورزش کنید. توصیه دیگر این است که ادرار خود را برای مدت طولانی نگه ندارید چرا که انجام این کار می تواند به عفونت مثانه منجر شود.

تلاش برای مصرف نکردن آب کافی در فصل زمستان برای پیشگیری از بروز تکرر ادرار در سرما شاید چندان ایده مناسبی نباشد.

ورزش متوسط به حفظ جریان خون و گردش مناسب آن در دستان و پاها کمک کرده و باعث گرم شدن نسبی آنها می شود. از آنجایی که خون در اطراف اندام ها جمع نشده و کلیه ها برای کاهش فشار خون سعی در پر کردن مثانه نخواهند داشت.

آب بدن تان را تامین کنید. حتی داشتن مقادیر متوسطی از آب می تواند به گرفتگی عضلات و صرف نظر از ورزش کردن متوسط در افراد شود.

بدن تان را گرم نگه دارید. مطمئن شوید که خودتان را از هوای سرد محافظت کرده اید. به یاد داشته باشید که پوشش زیاد بدن می تواند باعث تعریق شود که این خود می تواند فرد را مستعد ابتلا به کم آبی نماید.

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنیم؟

اگر علائم دیگری مانند لرز مداوم، مشکلات تنفسی و نبض ضعیف وجود دارد، باید در اسرع وقت با یک پزشک در این باره صحبت نمایید.

منبع

اگر تکرر ادرار و سردی هوا برای تان غیر قابل کنترل شده، می توانید در این باره با متخصصین کلیه و مجاری ادراری طبینجا بصورت آنلاین مشورت نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید