خواص و فواید آووکادو

0
1,129
203346.jpeg alt_text
203346.jpeg caption

آووکادو میوه ای سبز رنگ با شکلی شبیه گلابی بوده که در مناطق گرمسیری و مرطوب رشد میکند. این میوه هسته بزرگ سیاه رنگ در وسط خود دارد. این میوه درکشورهاومناطق گرم و مرطوب به ویژه ماطق نزدیک به خط استوا رشد می کند. تاریخچه رشد این میوه به چندصد سال پیش بازمیگردد، در حالی که استفاده از آن به عنوان میوه و یکی از ترکیبات سالاد،در دهه های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

آووکادو و پیشگیری از ابتلا به سرطان

آووکادو میوه ای روغنی هست و سرشاراز نوعی چربی چندزنجیره ای غیر اشباع تحت عنوان “اولئیک اسید”می باشد که بر اساس مطالعات انجام شده این چربی غیر اشباع خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ها همچون کنسر پستان و پروستات مفیدو موثر می باشد.

کاهش چربی ناحیه شکم

مطالعات نشان داده است که اسیدهای چرب غیر اشباع، در تنظیم تراکم چربی در ناحیه شکم موثر بوده و سبب کاهش آنها میشود. تجمع چربی و چاقی دورشکم یکی از معیارهای سندرم متابولیک بوده و کاهش آن ریسک ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. آووکادو خاصیت آنتی اکسیدانی داشته ودر خنثی سازی رادیکال آزاد اکسیژن موثر هست. رادیکال های آزاد سبب آسیب به سلول ها شده و موجب تخریب آنهامی شود.

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در ساختار آووکادو

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در ساختار آووکادو سبب کاهش سطح کلسترول و تریگلیسرید خون شده و در مقابل سطح چربی مفید خون(HDL)را افزایش می دهد و در افرادی که مبتلا به بیماری های عروق کرونر قلبی هستند، سودمند می باشد. استفاده از روغن آووکادو به صورت موضعی،در کاهش درد افرادی که به بیماری های مفصلی نظیر روماتیسم مبتلا هستند،مفید هست. آووکادو حاوی اسید آمینه های ضروری شامل تریپتوفان، تیروزین و…می باشد،به همین جهت تغذیه ای مناسب برای کودکان، سالمندان وزنان باردار می باشد. افرادی هم که تحت رژیم های لاغری هستند،به منظور تامین نیاز به پروتیئن می توانند از این میوه در برنامه غذایی خود استفاده کنند. آووکادو حاوی ویتامین هایی همچون A,C بوده که علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی، در تقویت سیستم ایمنی مفید وموثر هستند.

آووکادو سرشار از ویتامین

آووکادو سرشار از ویتامین K بوده که به فرآیند انعقاد خون کمک می کند. آووکادو حاوی پتاسیم بوده و در حفظ سلاپت قلب و حفظ قدرت انقباضی عضله قلب، مفید هست.

فواید روغن آووکادو

روغن آووکادو برای کاهش ریزش مو وچین و چروک صورت توصیه می شود. از آووکادو جهت کاهش و درمان استریای بارداری (خطوط پوستی که در دوران به دنبال کشیدگی پوست ایجاد می شود)،استفاده می شود. روغن آووکادو رطوبت لازم برای پوست را فراهم کرده و از عصاره آن در کرم های آب رسان و ضد چروک استفاده میشود‌. روغن اووکادو با تامین رطوبت موجهت پیشگیری از موخوره مفید هست.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص تغذیه ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید