درد مچ دست و روش های درمان

0
804
587654.jpeg alt_text
587654.jpeg caption

درد مچ دست به علت کشش ناگهانی و شکستگی به دنبال آسیب های غیر منتظره ایجاد می شود اما ممکن است به علت اختلالات طولانی مدت تر مانند ضربه‌های تکرار شونده، التهاب مفصل و سندروم تونل کارپ نیز ایجاد شود. شدت درد مچ دست ممکن است تفاوت داشته باشند و بسته به علت ایجاد کننده به عنوان مثال درد ناشی از آرتروز اغلب شدید به یک درد مبهم دندان توصیف می‌شود در حالیکه سندرم تونل کارپ  معمولاً باعث احساس سوزن سوزن شدن یا نیشگون گرفتن دست می شود به خصوص در شب ها. محل دقیق درد مچ دست نیز می تواند مشخص کند که چه علتی باعث این درد شده است .

درمان دردهای مچ دست

همه دردهای مچ دست نیاز به درمان پزشکی ندارند. کشش هایی که خفیف بوده اند ممکن است با گذاشتن یک استراحت و درمان‌های ساده ضد درد خوراکی بهبود پیدا کند اما اگر درد و تورم طولانی تر از چند روز شود یا اینکه بدتر شود بهتر است به پزشک مراجعه کنید. تآخیر درتشخیص و تاخیر در درمان ممکن است منجر به عدم بهبودی و همچنین دیر خوب شدن و کاهش محدوده حرکت مچ دست و حتی ناتوانی دائمی بشود.

حوادث ناگهانی مانند کشیده شدن مچ دست یا زمین افتادن روی مچ دست می‌تواند باعث کشیده شدن و آسیب ناگهانی و احتمال شکستگی استخوان های مچ بشود و ممکن است حتی گاهی اوقات این شکستگی در عکس ساده دیده نشود. انجام ورزش‌هایی مثل تنیس یا رانندگی کردن طولانی مدت نیز می تواند با ضربه های ریز و مکرری که به مفصل وارد می کند باعث التهاب مفصل و شکستگی های کوچک بشود .آرتروز که یک بیماری التهابی تخریب کننده می باشد می تواند به تدریج باعث تخریب و تحلیل استخوان ها نیز بشود.

درد مچ دست

مطالعه کنید: درد دست چپ

آرتریت روماتوئید چیست؟

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی می باشد که به بافت‌های خود بدن حمله می‌کند و مفصل آسیب دیده ممکن است دچار درد شود.

سندروم تونل کارپ چیست؟

سندروم تونل کارپ به علت فشار اضافی بر اثر ملین که داخل تونل کارپ است ایجاد می‌شود و باعث ایجاد درد در کف دست و ماشین گردد وجود برخی کیست‌هایی که کیست گانگلیونی نام دارند نیز می توانند باعث درد بشود.این کیست ها خطرناک نیستند اما ممکن است خیلی دردناک شوند و حرکت دست را مختل کنند. درمان معمولاً با مسکن های ضد التهابی غیر استروئیدی و درمان علت زمینه ای انجام می شود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص ارتوپدی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید