علل درد دست چپ

0
2,855
264022.jpeg alt_text
264022.jpeg caption

علل مختلفی می‌تواند باعث درد دست چپ شود. شاید اولین تشخیصی که به ذهن هر فردی می رسد درد بازو به علت ضربه به دست باشد که می تواند باعث آسیب تاندون یا عضلات یا استخوان و مفصل شده باشد.
علل دیگری که باعث درد می شوند مثل درگیری استخوان یا دردهای انتشاری به بازو هم باید در نظر گرفته شوند. در ابتدا باید خطرناک ترین و جدی ترین علل مدنظر باشند که به آنها اشاره می کنیم:

سکته قلبی

وجود یک نقطه خون یا پارگی شریان قلبی می تواند باعث توقف جریان خون به بخشی از قلب شود.
زمانی که این اتفاق می‌افتد، عضلات قلب به سرعت تخریب می شوند و آسیب می بینند و در صورتی که درمان به سرعت آغاز نشود، سلولهای عضلات قلب شروع به مردن می کنند.
علائم سکته قلبی می‌تواند درد در ناحیه قفسه سینه، درد در پشت گردن و شانه  باشد.
تهوع، استفراغ ،کوتاه شدن تنفس، احساس سبکی سر، تعریق و خستگی هم از علائم دیگر می باشند.
برخی  از این افراد ممکن است علائم شدید داشته باشند و برخی دیگر ممکن است علائم مشابه سوءهاضمه پیدا کنند.

• التهاب بورس

التهاب بورس هم از علل درد دست چپ می باشد. بورس یک کیسه پر از مایع می باشد که بین استخوان ها قرار دارد و بخش های یک مفصل را حرکت می دهد.
زمانی که این بورس ملتهب شود به آن بورسیت گفته می‌شود. بورسیت شانه یکی از علل درد دست چپ می باشد که به علت انجام حرکات مکرر ایجاد می شود.
احتمال  بروز این اختلال با افزایش سن افزایش می یابد. درد معمولاً با تکان دادن و بالا و پایین کردن بازوها و شانه بیشتر می شود و ممکن است فرد نتواند به طور کامل آن را تکان دهد.

• استخوان های شکسته

استخوان های شکسته هم می تواند باعث درد شود. علاوه بر درد علائم دیگری مانند عدم توانایی در حرکت بازو، ایجاد تورم یا انتشار درد مچ و دست هم مطرح است. ممکن است دچار گزگز اندام هم بشود.

علل درد دست سمت چپ

• دیسک گردن

دیسک گردن دچار فتق شده هم باعث درد در دست چپ می‌شود. دیسک‌ها در حقیقت بالشتک های بین استخوان ها در ستون فقرات هستند و شوک و ضربات وارده به نخاع را جذب می کند.
در صورتی که دچار بیرون زدگی شود، باعث فشار به اعصاب و ایجاد درد میشود. در صورتی که دچار درد دست چپ شدید و سابقه قبلی بیمار و سکته قلبی دارید باید این درد را جدی بگیرید.

روش درمان

درمان درد با تشخیص علت آغاز می شود.

مطالعه کنید: درد دست چپ

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص داخلی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید