روش های بهبود دیسک کمر

0
769
83021.jpeg alt_text
83021.jpeg caption

دیسک دوچرخه فرمت شده یا دیسک پاره شده انی اتفاق می‌افتد که بخشی از بافت نرم و ژله ای مرکز دیسک بیرون میزند که می تواند بسیار دردناک باشد و بسته به محل دیسک دچار آسیب شده و ایجاد درد کمر و گردن شانه ایجاد گزگز مورمور یا ضعف ساق وپاها یا گزگز و یکی از بازوها شود افرادی که دچار خطر هستند اغلب نیاز به جراحی ندارند و برای آنها فیزیوتراپی برای کاهش علائم توصیه می شود. هر دیسکی در ستون فقرات می تواند دچار فتق شود از جمله دیسک گردن ما شایعترین محل دچار این آسیب دیسک کمر هست. ورزش های متفاوتی بسته به محل دیسک دچار آسیب شده می توانند در کاهش علائم موثر باشند.

ورزش و فیزیوتراپی

ورزش و فیزیوتراپی مهمترین بخش بهبودی دیسک دچار فقر شده است پزشک معمولاً چند روز استراحت بعد از بروز دیسک را توصیه می کند انجام فعالیت های آهسته و ورزش‌های سبک که عضلات را تقویت می کنند می تواند به تقویت ستون فقرات و کاهش فشار در ستون فقرات کمک کند. اینکار باعث افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات نیز می شود و در نتیجه احتمال خود را کاهش می دهد برخی از پزشکان ممکن است شروع فعالیت های با شدت کم و آهسته را توصیه کنند در حالی که برخی از پزشکان تا چند روز توصیه به بی حرکتی کامل دارند الیت‌های بدنی حسن سبک مثل یوگا شنا و قدم زدن توسط برخی از پزشکان تجویز می شود.توصیه می شود تمام این ورزش ها به آهستگی و تحت کنترل انجام شوند به خصوص زمانی که خم می شوید یا بدن را می کشید. ورزش ها نباید انقدر شدید باشند که باعث آسیب شوند هر زمان احساس درد کردید باید ورزش قطع شود و با پزشکتان مشورت کنید.

علل درد گردن

 درد گردن اغلب به علت سرخوردگی دیسک رخ می دهد فشار بر اعصاب گردن باعث بروز درد در گردن و عضلات شانه می شود همچنین ممکن است باعث بروز درد انفجاری در پایین بازو شود. برخی از ورزش های کششی به کاهش درد گردن به علت وجود دیسک کمک می کند برای تسکین درد و فشار ناشی از یک دیسک ۲۴ فرد شده در گردن این حرکات را می توانید انجام دهید :

۱.روی یک صندلی بشینید و چانه خود را به سمت قفسه سینه بیاورید سپس به عقب ب ببندید تا گردن کشیده شود

۲. گوش چپ را به سمت شانه چپ ببرید و سپس گوش راست را به سمت شانه راست بیاورید.

 این دو این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

  • برای تقویت عضلات اطراف ستون فقرات در دیسک های کمر حرکاتی برای تقویت عضلات همسترینگ توصیه می شود تا بهتر بتوانند ستون فقرات کمری را حفظ کنند
  • یک صندلی بنشینید یک پا را کامل بکشید به شکلی که پاشنه روی زمین باشد این حرکت را ۱۵ تا ۳۰ ثانیه حفظ کنید و سپس با پای بعدی این کار را انجام دهید و این حرکت را چندین بار تکرار کنید

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت انلاین از متخصص مغز و اعصاب ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید