سبک زندگی جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا

0
776
679078.jpeg alt_text
679078.jpeg caption

با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا و جدی بودن موضوع توصیه می شود که سبک زندگی جدیدی برای خود و خانواده تنظیم کنیم. این سبک زندگی جدید با توجه به امکانات شرایط و نیاز افراد خانواده ها باید برنامه ریزي و انجام شود. در سبک زندگی جدیدی که تعیین می شود نباید توقع داشته باشیم با سبک زندگی قبلی هم خوانی داشته باشد . 

  • تنظیم برنامه هاي مطالعاتی در خانواده. مطالعه کردن ایجاد سرگرمی برنامه های لذت بخش درون خانوادگی و نوشتن خاطرات مثبت
  • فعالیت های ورزشی را در منزل انجام دهیم. از جمله ریلکسیشن- مدیتیشن- تنفس عمیق و دیگر فعالیت های لذت بخش.
  •  استفاده از کتاب درمانی-قصه درمانی و معنویت درمانی.
  • مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در برنامه ریزی ها به منظور توافق بیشتر. متاسفانه در برخی خانواده ها خود والدین برنامه را  تنظیم می کنند که ممکن است با نیازها و خواسته های کودکان متفاوت باشد. هوش هیجانی به این معنی است که ما توانیم با بچه هایمان خوب صحبت کنیم –نظراتشان را دریافت کنیم- با همدیگر ارتباط داشته و بتوانیم یک زندگی لذت خشی داشته باشیم. بچه ها باید در خانه صحبت کنند و اگر انتقادي هم نسبت به خانواده دارند آن را مطرح کنند. اگر برنامه ریزي ها مطابق خواسته های کودکان و نوجوانان نباشد قطعا بدانید مقاومت هایی شکل خواهد گرفت که منجر به استرس و اضطراب بچه ها می شود.
  • در این برهه در صورتی که بچه ها در نظر دارند با دوستانشان از طریق تلفن یا فضاي مجازي صحبت کنند یا با کامپوتر بازي کنند ممانعت نکنیم.قوانین انظباطی سرسختانه نداشته باشید و با فرزندان رابطه ایی صمیمانه و دوستانه برقرار کنید.
  • کی از ویزگی های افراد رشد یافته دیگر مراقبتی است بدین معنی که با انجام اصول بهداشتی از اطرافیان هم مراقبت کنیم. مواظب سالمندان و افرادی که بیماری زمینه ایی جسمی و روانی دارند باشیم.
  • داشتن ترس منطقی جهت اقدامات پیشگیرانه و مقابله با آن ضروري است.بی احتیاطی و شوخی تلقی کردن این ویروس عواقب غیر قابل جبرانی دارد و در مقابل آن استرس بیش از حد موجب استیصال- وسواس- تضعیف سیستم ایمنی بدن و ورود بیماری می شود 
  • منابع مطمین اخبار را در نظر بگیریم و با عدم ارسال هر مطلبی تا حد امکان چرخه انتشار شایعات را قطع کنیم

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید