سردرد پشت سر و روش های درمان آن

0
8,807
172310.jpeg alt_text
172310.jpeg caption

به طور کلی درد ها در هر نقطه ای از سر می توانند ناراحت کننده باشد. سردرد پشت سر یک دیگر از شرایطی است که می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. برای به وجود آمدن آن نیز عوامل بسیاری می تواند دخیل باشد که برخی از آن ها مربوط به مشکلات خود سر بوده ولی برخی دیگر از دلایل، مشکلات ثانویه سایر نقاط بدن می باشند که می توانند ایجاد کننده سردرد پشت سر باشند.

 

علل سردرد پشت سر

سر درد پشت سر

 

برخی از دلایل برای ایجاد سردرد پشت سر عبارتند از:

•    آرتروز

تصور این که آرتروز و یا بیماری های التهابی مانند استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید می توانند باعث بروز چنین دردهایی شوند شاید کمی دشوار باشد. ولی باید گفت که این بیماری ها می توانند درد پشت سر و گردن را ایجاد کنند.

•    بیرون زدگی دیسک

فتق بین مهره ای یا دیسک کمر در ناحیه مهره های گردن غالبا با درد های پشت سر و گردن همراه است که با عنوان سردرد های گردنی نیز شناخته می شود. این درد می تواند آن چنان شدید و ناراحت کننده باشد که به ناحیه شانه ها، نواحی بالای بازوی و یا حتی پشت چشم ها منتشر شود. افراد مبتلا به سردرد های گردنی از تجربه درد در هنگام دراز کشیدن نیز گزارش هایی داده اند که به علت فشار وارده به مهره های گردنی در هنگام دراز کشیدن می باشند.

•    نورالژی اکسی پیتال

این شرایط معمولا با علائمی شبیه به میگرن همراه است بنابراین ممکن است در تشخیص به جای یکدیگر گرفته شوند. درد های شدید و ضربان دار در ناحیه پشت سر و گردن از جمله برجسته ترین علائم این نوع سردرد می باشد که همانند سردرد میگرنی، فرد ممکن است نشانه هایی مانند حساسیت به نور، احساس درد به هنگام تکان دادن گردن و درد در پشت کاسه چشم را تجربه نماید.

•    سردرد های تنشی

یکی دیگر از دلایل سردرد پشت سر، این نوع از سردردها می باشند. از جمله علائم تمایز دهنده بین این نوع از سردردهای تنشی با سایر دلایل این است که سردرد پشت سر با سمت راست سر همراه می گردد و بدون حالتی ضربانی می باشد.

•    سردرد میگرنی

اگر چه جزو شاخص ترین علائم سردرد های میگرنی، درد پشت سر می باشد ولی بیشتر افراد مبتلا به این نوع سردرد معمولا درد پشت سر را به صورت منتشره به ناحیه چپ گزارش داده اند. اگر چه سردردهای میگرنی می توانند آن چنان شدید باشند که به حالت تهوع و استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه گردند. در برخی از افراد شروع درد از سمت چپ بوده و در نهایت به پشت سر منتشر می گردد.

•    سردرد خوشه ای

الگوهای بروز ین نوع درد نیز در میان انواع سردرد می تواند شدید و ناراحت کننده باشد. سردرد پشت سر اغلب در زمان دراز کشیدن تشدید یافته و می تواند به اندازه دردهای میگرنی غیر قابل تحمل گردد.

 

درمان سردرد پشت سر

اکثر دردهای مربوط به گردن و سردرد پشت سر به طور معمول با مصرف داروهای مسکن غیر تجویزی به خودی خود بهبود می یابند ولی در صورتی که این نوع دردها مربوط به مهره های گردنی باشد نیازمند پیگیری های بیشتری خواهند بود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید