سر دردهای مکرر

0
1,392
734842.jpeg alt_text
734842.jpeg caption

سردرد از شايعترين مشکلاتی است که اکثر افراد از آن شکایت دارند. سردردهای مکرر می توانند اغلب آزار دهنده بوده و فرد را از انجام فعالیت های طبیعی بازدارند. سردردهای مکرر می توانند طیفی از شدت درد مانند خفیف تا شدید را شامل گردند.

انواع سردرد

سردرد تنشی، آلرژیک، سینوسی، خوشه‌ای، میگرن و سردردهای ناشی از بیماری‌های چشم و یا تومور مغزی از انواع مختلف این مشکلند که در دلایل، نوع درمان، شدت و ناحیه درد تفاوت‌هایی با هم دارند. مثلا سردرد ميگرنى در هر ساعتى از روز ممکن است شروع شود و اغلب در یک طرف از سر و همراه با نبض در ناحیه پیشانی است. این مشکل با تابش نور آفتاب، خستگى، گرسنگى و اختلالات خواب بيشتر شده و می‌تواند حالت تهوع و استفراغ را به دنبال داشته باشد. اما سردردهاى تنشى معمولا بعد از كار روزانه و عصر‌ها به صورت نوار مانند دور سر و بدون حالت تهوع ايجاد مى‌شوند.

سردرد های مکرر ناشی از چیست؟

به طور کلی سردرد های مکرر را به دو دسته می توان طبقه بندی نمود:

سردرد هایی که خود می توانند به عنوان یک بیماری محسوب گردند مانند سردرد میگرنی، سردرد تنشی و سردرد های خوشه ای.

سردرد های که به عنوان یک علامت از بیماری دیگر می باشند مانند بیماری و اختلالات سیستم مغزی، سینوزیت، بیماری های گوش، عفونت هایی مانند مننژیت، تومور مغزی و غیره

علائم سردرد های مکرر

سردرد های مزمن می توانند با علائمی مانند موارد زیر همراه باشند که افراد با مشاهده آن ها متوجه شروع دوباره سردرد های خود می شوند مانند:

احساس بی تابی

حساسیت به صدا و نور

گرفتگی و آبریزش بینی

درد ناگهانی و متناوب

اگر از بیماری سردرد رنج می برید، اولین نوبت خود را از سامانه نوبت دهی اینترنتی طبینجا از برترین پزشکان دریافت کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید