شایع ترین بیماری های ناخن

0
1,562
75381.jpeg alt_text
75381.jpeg caption

علت ريش ريش شدن ناخن ها

تكه هاى مثلثى از پوست چين طرفى ناخن جدا مى شود و در فصل زمستان شايعتر است. قبل از اينكه پارگى بيشتر شود بايد پوست جدا شده را بريد. نرم كردن مداوم نوك انگشتان با كرمهاى پوستى غليظ و اجتناب از غوطه ور شدن مكرر دستها در آب سودمند هستند.

اونيكوليز چیست؟

به معناى جدا شدن بدون درد ناخن از بستر آن است و اغلب از انتهاى ناخن شروع مى شود و به ابتداى آن مى رسد. علل آن پسوريازيس، ضربه به ناخنهاى بلند، عفونت قارچى، برخى داروها، تماس با مواد شيميايى، خيس خوردگى به دليل غوطه ورى طولانى مدت در آب و درماتيت تماسى آلرژيك (مثلا آلرژى نسبت به چسب يا مواد سفت كننده ناخن) هستند. درمان اين اختلال شامل بريدن بخش جداشده ناخن و خشك نگهداشتن سطح زير ناخن است. مى توان از داروهاى موضعى (مثل تنتور ضدقارچ مايع كه حاوى ميكونازول است) و در موارد مقاوم از داروى ضدقارچ خوراكى استفاده مى شود.

بیماری های ناخن

علل فرورفتن ناخن در گوشت چیست؟

اكثرا در شست پا رخ مى دهد. فشار جانبى ناشى از كفشهاى تنگ، كوتاه كردن يا بيش از حد قسمتهاى طرفى صفحه ناخن يا ضربه از عوامل ايجاد كننده هستند. ناخن در چين ناخنى طرفى نفوذ مى كند و مانند يك جسم خارجى عمل كرده، بافت گرانولاسيون، چرك و آدم ايجاد مى شود.

روش های درمان فرورفتن ناخن

درمان فرورفتگی ناخن شامل خارج كردن ناخن نفوذ كرده به وسيله قيچى و دبريدمان بافت گرانولاسيون است. در موارد مزمن با استفاده از فنول، ماتريكس طرفى ناخن را مى توان از بين برد. اگر سلوليت يعنى علائم عفونت بافت وجود داشت، آنتى بيوتيك هاى خوراكى تجويز مى شود.

هايپرتروفى ناخن چیست؟

ممكن است در اثر پوشيدن كفشهاى تنگ يا ساير ضربه هاى مزمن به پا رخ مى دهد. ناخن شبيه شاخ قوچ مى شود. براى درمان اين اختلال بايد ناخن تراشيده و خارج شود.

شما میتوانید از سامانه طبینجا به صورت آنلاین از متخصصین پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید