شرایط سقط جنین

0
1,052
شرایط سقط جنین

مواردی که اجازه سقط به صورت قانونی داده می‌شود در کشورهای مختلف و مناطق مختلف متفاوت است. به عنوان مثال قوانینی که کشور آمریکا از آن تبعیت می‌کند ممکن است با برخی کشورهای اروپایی و آسیایی متفاوت باشد .

چه زمانی می توان جنین را سقط کرد؟

به طور کلی سقط جنین به صورت قانونی زمانی انجام می‌شود که ادامه دادن بارداری باعث آسیب، به سلامت جسمانی و روانی مادر شود یا زمانی انجام می‌شود که ممکن است کودک با نقص جسمانی و روانی متولد شود.
همچنین اگر بارداری به دنبال تجاوز ایجاد شده باشد در بسیاری از کشورها اجازه سقط جنین داده می شود. بیمارستان هایی که برای این نوع سقط برنامه ریزی شده اند کمیته‌هایی دارند
تا شرایط مادر و جنین را بررسی کنند و به زنان در صورت نیاز اجازه سقط درمانی را بدهند.

تعداد سقط هایی که به این شکل انجام می شود اندک هستند و اغلب در سه ماهه اول بارداری یا اواسط بارداری انجام می‌شود. چون اگر دیرتر انجام شود می تواند باعث آسیب به مادر شود.

اجازه سقط به صورت غیرقانونی در برخی کشورها

لازم به ذکر است موارد عنوان شده در کشورهای ما ممکن است انجام نشود و در نظر گرفته نشود بیماری های قلبی و عروقی مادر مانند:

افزایش فشار خون ریوی نارسایی شدید قلب، سابقه سکته قلبی، سابقه نارسایی قلبی دوران بارداری، افزایش فشار خون شدید و بیماری ناشی از آن بیماری ژنتیکی مثل سندروم مارفان، بیماریهای خونی مثل:

اختلالات خونریزی دهنده شدید، بیماریهایی که مغز و اعصاب مثل اختلالات عروقی درمان نشده مغز مانند آنوریسم، اختلال کلیوی مثل افت عملکرد کلیه طی بارداری بیماری سرطان مثل:

سرطان دهانه رحم و هرگونه سرطان که در سلامت مادر تاثیر بگذارد و در نیاز به درمان با کمک شیمی درمانی یا اشعه درمانی داشته باشد اما عوارض خطرناک برای جنین داشته باشد!

شرایط سقط جنین

پیشنهاد مطالعه: خطرات قرص سقط جنین

شرایط خاص سقط جنین

برخی بیماری ها و شرایط در جنین هم عاملی برای اجازه سقط قانونی هستند از جمله هر نوع اختلال شدید جنین مثل عدم وجود جمجمه، عدم تشکیل کلیه، هیدروسفالی شدید، اختلال قلبی شدید اختلالات کروموزومی مثل سندروم داون یا هر نوع تریزومی ایکس شکننده، اختلالا وابسته به کروموزوم ایکس مثل هموفیلی بیماریهای متابولیک ارثی مثل دیستروفی عضلانی دوشن یا بیماری تی ساکس، تماس  جنین با مواد آسیب زننده به جنین مثل وارفارین، تالیدوماید، ایزوترتینوئین، شیمی درمانی سرطان، تماس با اشعه بیشتر از ۱۵ راد تماس با دوزهای بالای ید رادیواکتیو، عفونت مادری مثل:  سرخک، سایتومگال ویروس و توکسوپلاسموز.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

5/5 - (10 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید