علت انزال دردناک یا ارگاسم با درد چیست؟

0
3,989
213448.jpeg alt_text
213448.jpeg caption

درد در هنگام انزال یکی از شرایط ناراحت کننده ایست که می تواند اوج یک رابطه جنسی در مردان را به کابوسی وحشتناک تبدیل کند. اما با این حال کلید حل این مشکل، بررسی علت ایجاد انزال دردناک و انجام راه حل های مقابله ای با آن است. در این پست از طبینجا شما را با علل ارگاسم همراه با درد در مردان بیشتر آشنا می کنیم.

انزال دردناک

ارگاسم دردناک در مردان ، شرایطیست که با اصطلاح علمی دیسورگاسمیا یا ارگاسمالژی نیز شناخته می شود. این حالت به عنوان یک اختلال عملکرد جنسی به اثبات رسیده که می تواند مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار دهد. در مردان این درد به هنگام اوج گیری لذت جنسی، همراه با انزال یا بعد از انزال ممکن است اتفاق بیفتد. شیوع واقعی این بیماری تا حد زیادی ناشناخته است چرا که انزال دردناک یک ناراحتی معمولا گذرا بوده و ماهیت آن خفیف است.

علائم ارگاسم با درد

برای مردان مبتلا به ارگاسم دردناک ، درد پس از انزال بطور معمول به صورت احساس سوزش در پوسته کلاهک آلت تناسلی، قسمت زیر شکم، منطقه پرینه (ناحیه بین مقعد تا کیسه بیضه) و مجرای ادرار (لوله کشیده شده از مثانه به انتهای آلت تناسلی) تجربه می شود. البته برخی از مردان ممکن است درد در بیضه و کیسه بیضه را گزارش کنند. اگرچه بیشتر مردان آن را کوتاه مدت و خفیف توصیف می کنند، اما می تواند از احساس درد کوتاه مدت گرفته تا اسپاسم شدید متغیر بوده و حتی ممکن است روزها ادامه داشته باشد.

در مردانی که با مشکلات مکرر روبرو هستند، انزال دردناک می تواند بر رابطه جنسی تأثیر بگذارد. علل انزال دردناک ممکن است به راحتی یا حتی اصلاً قابل شناسایی نباشد.

علل انزال دردناک

شایعترین علت انزال دردناک شاید عفونت هایی باشد که بر پروستات یا مجرای ادرار تأثیر می گذارند.

1) پروستاتیت، یا همان التهاب پروستات، معمولاً یکی از مشکلات آزار دهنده برای مردان زیر 50 سال است. علاوه بر ایجاد ناراحتی و درد به دنبال انزال، علائم دیگر نیز ممکن است احساس سوزش مکرر و همراه با ادرار ایجاد کنند.

2) اگرچه عفونت عمدتاً به دلیل کمبود آب بدن است، اما رابطه جنسی قبلی که منجر به عفونت های مقاربتی مانند کلامیدیا و تریکومونیاز می شود، چندان هم غیر معمول نیستند.

3) علت دیگر انزال دردناک یا دیسورگاسمیا، آسیب عصب لگن است که می تواند منجر به درد دستگاه تناسلی و لگن شود که به آن نوروپاتی پودندال نیز گفته می شود. آسیب عصب لگن در مردان مبتلا به ام اس و دیابت شایع است. اکثر مردان مبتلا به چنین نوروپاتی ممکن است با گذشت زمان با شدت درد بیشتری روبرو شوند.

4) سرطان پروستات نیز وضعیتی است که می تواند با انزال دردناک همراه باشد. اگرچه عمدتاً بدون علامت است، اما بعضی از مردان مبتلا به سرطان پروستات در ابتدا با تکرر ادرار، خون در مایع منی و انزال دردناک مواجه می شوند.

5) در اکثریت قریب به اتفاق مردان، ممکن است علل انزال دردناک مشخص نشود و غالباً تصور می شود که این درد حالت روانی دارد. از آنجا که چنین دردی می تواند مبتنی بر احساسات باشد، احساس گناه ناشی از لذت جنسی ممکن است دردی را افزایش دهد که ماهیت آن خفیف است. تاکنون هیچ ارتباط مستندی بین افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی و بدتر شدن درد هنگام انزال وجود ندارد.

6) یوریت یا تورم در مجاری ادراری

7) انسداد در مجاری انزال

تشخیص

در مردان با افزایش خطر ابتلا به سرطان، معاینه پروستات برای جلوگیری از انتشار بدخیمی بسیار مهم است. برای یافتن علت انزال دردناک ، ممکن است یک نمونه اسپرم و نمونه ادرار پس از انزال گرفته شود. برای بررسی وجود عفونت، مانند عفونت های منتقله از راه جنسی، ممکن است با کمک یک سواب از مجرای ادراری نمونه برداری شود.

از آنجایی که برای برخی از مردان، توصیف محل دقیق درد می تواند دشوار باشد، از روش سیستوسکوپی که یک روش غیر معمول است برای مشاهده مجاری ادراری ممکن است استفاده شود.

درمان انزال دردناک

در حقیقت، بیشتر مردان تشویق می شوند که بیشتر از سایر اوقات رابطه جنسی همراه با انزال انجام دهند، زیرا بدین صورت آنها می توانند یاد بگیرند که با درد خود کنار بیایند. اغلب گفته می شود: بین لذت و درد مرز محدودی وجود دارد. آنها دو روی یک سکه هستند، یکی بدون دیگری وجود ندارد. رفتارهای جنسی یکی از پیچیده ترین رفتارهای انسان است. رابطه جنسی ممکن است با لذت و غرور، در عین حال، انزجار و گناه تجربه شود. به ویژه در مردانی که با علل غیر جدی انزال دردناک روبرو هستند، شاید عامل گناه به عنوان یک درد جدی تلقی می شود.

داروهایی مانند آلفا بلوکرها، شل کننده های عضلانی و ضد التهاب ها برای برطرف کردن التهاب پروستات می تواند مفید واقع شود. اگر علت انزال دردناک به دلیل عفونت باشد، می توان داروهای ضد ویروسی و آنتی بیوتیکی خاصی را تجویز کرد.

اگر علت روانشناختی باشد، مشاوره و استفاده از رفتار درمانی می تواند در رفع هرگونه نگرانی اساسی کمک کننده باشد.

آیا درد هنگام انزال خطرناک است؟

انزال دردناک شرایط تهدید کننده حیات نیست، اما ممکن است بر لذت جنسی تأثیر گذاشته و باعث پریشانی، اضطراب و کاهش اعتماد به نفس در مردان شود. اگر مردی در رابطه باشد، هم خود و هم شریک زندگی او ممکن است تحت تأثیر تجربه انزال دردناک او قرار بگیرند.

 

منبع

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید