علت گل مژه و درمان آن

0
2,569
156009.jpeg alt_text
156009.jpeg caption

گل مژه یک توده قرمز و دردناک در نزدیکی لبه پلک شماست که ممکن است مانند جوش باشد. اغلب پر از چرک هستند. یک گل مژه معمولاً در قسمت بیرونی پلک شما شکل می گیرد. اما گاهی اوقات می تواند روی قسمت داخلی پلک شما شکل بگیرد. در بیشتر موارد، به خودی خود طی دو روز از بین می رود. درهمان زمان، شما ممکن است با اعمال یک دستمال گرم روی پلک، درد یا ناراحتی یک استایل را تسکین دهید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

علائم

علائم و نشانه شامل موارد زیر است:

  • یک تکه قرمز روی پلک شما که شبیه جوش است
  • درد پلک
  • تورم پلک

یکی دیگر از شرایطی که باعث التهاب پلک می شود، شالازیون است. در هنگام وجود انسداد در یكی از غدد چربی كوچك در حاشیه پلك، دقیقاً در پشت مژه، یك شالازیون رخ می دهد. بر خلاف یک گل مژه معمولاً یک شالازیون دردناک نیست و برجسته ترین آن در قسمت داخلی پلک است. درمان هر دو حالت مشابه است.

پیشگیری

برای جلوگیری از عفونت چشم:

دستان خود را بشویید

دستان خود را با صابون و آب گرم بشویید یا هر روز چندین بار از ضد عفونی کننده دست استفاده کنید. دستان خود را از چشمان خود دور نگه دارید.

مراقب لوازم آرایشی باشید

با دور کردن لوازم آرایشی قدیمی خطر ابتلا به عفونت مکرر چشم را کاهش دهید. لوازم آرایشی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. یک شب آرایش نکنید.

اطمینان حاصل کنید که لنزهای تماسی شما تمیز است

اگر لنزهای تماسی دارید، قبل از تماس با مخاطبین، دستان خود را کاملاً بشویید و توصیه های پزشک خود را در مورد ضد عفونی کردن آنها دنبال کنید.

کمپرس گرم استفاده کنید

اگر قبلاً اگل مژه داشتید ، استفاده از یک کمپرس به طور مرتب ممکن است باعث جلوگیری از بازگشت آن شود. بلفاریت را مدیریت کنید. اگر به بلفاریت مبتلا هستید ، دستورالعمل پزشک را برای مراقبت از چشم خود رعایت کنید.

تشخیص

 

گل مژه

پزشک معمولاً با نگاه کردن به پلک شما یک گل مژه را تشخیص می دهد. پزشک شما ممکن است از یک دستگاه نور و ذره بین برای بررسی پلک شما استفاده کند.

درمان

در اکثر موارد، یک گل مژه نیاز به درمان خاصی ندارد. عود متداول است. اگر خودبه خود خوب نشد، پزشک ممکن است روشهای درمانی را توشیه کند مانند: آنتی بیوتیک ها. پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک های چشمی  یا کرم موضعی آنتی بیوتیک را برای استفاده روی پلک شما تجویز کند. اگر عفونت پلک شما همچنان ادامه دارد یا در پلک شما گسترش می یابد ، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک ها را به شکل قرص توصیه کند. جراحی برای رفع فشار. اگر گل مژه از بین نرود ، پزشک ممکن است برش کوچکی از آن ایجاد کند تا چرک را تخلیه کند. این به سرعت بهبودی و تسکین درد و تورم کمک می کند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین چشم ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید