علل اصلی قی کردن چشم چیست؟

0
7,776
474565.jpeg alt_text
474565.jpeg caption

آیا می دانید که در هر دقیقه 10-20 بار چشمک می زنید؟ هر بار که این اتفاق می افتد، چشمان شما چند میلی ثانیه از محافظت و حمام سریع رطوبت دریافت می کند. چشمک زدن باعث می شود که مخاطی که تمام طول روز ایجاد می کند، چشم خود را از بین ببرد. هنگامی که شما در خواب هستید چشمک نمی زنید. ممکن است هر از گاهی مخاط چشم در گوشه چشم تجمع پیدا کند. این هم طبیعی است. هنگامی تشکیل می شود که یک ماده تحریک کننده مانند شن و ماسه یا خاک به چشم شما بیفتد.

چند علت شایع قی کردن چشم

چشم صورتی، پلک شما با غشای چشمی به نام ملتحمه محصور شده است. همچنین قسمت سفید چشم شما را می پوشاند. این لایه پر از رگ های خونی ریز است که معمولاً نمی توانید آنها را ببینید. هنگامی که آنها آلوده می شوند، سفیده های چشمان شما قرمز یا صورتی به نظر می رسند، از این رو نام آن چشم صورتی رنگ است. 

ترشحات چشم نشان چیست؟

 

قی کردن چشم ها

این بیماری ناشی از آلرژی یا عفونت ویروسی یا باکتریایی است. ترشحات چشم یک علامت شایع است. اگر مجرای اشک نوزادان باز نشده باشد می توتند باعث قی کردن شود.

مجرای اشکی مسدود شده:

شما یک غده اشکی هر چشم دارید. آنها مایعاتی را که هنگام چشمک زدن خارج می شوند را ایجاد می کنند. اگر مجرای خروجی مسدود شده باشد، آن مایع جایی برای عبور ندارد. مجرا می تواند آلوده شده و باعث ترشح  چرکی از چشم شود. 

خشکی چشم:

اشک از چهار چیز تشکیل شده است: آب، روغن، مخاط و آنتی بادی. اگر تعادل آنها به هم بخورد، یا اگر غده های اشک شما اشک را متوقف کنند، چشمان شما خشک می شود و ترشح اشک را تحریک می کند که ممکن است باعث عفونت شود

 زخم قرنیه:

قرنیه عنبیه، بخش رنگی چشم و مردمک را پوشانده است. این نادر است، اما در صورت وجود عفونت چشم یا وجود شدید خشکی چشم، زخم ممکن است رخ دهدکه منجر به ترشح از چشم می شود.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص چشم ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید