علل کم حرفی آقایان

0
1,686
286908.jpeg alt_text
286908.jpeg caption

مشکل بزرگ اکثر زنان این است که نمی توانند سکوت مردان را به درستی تفسیر کنند. بیشتر مشاجرات و مشکلاتی که در بین زن و شوهر ها پدید می آید در اثر دانش کم است. اینکه شناخت کمی از جنس مخالف داریم. هیچ گونه اطلاعی از روانشناسی مردها یا بالعکس خصوصیات زن ها نداریم. بیشتر خانم ها از کم صحبت کردن مرد ها دلگیر و ناراحتند، بدون اینکه دلیل این خصوصیت را بدانند. 

تفاوت های زیستی و بیولوژیکی

آنچه که باید مورد توجه قرار داد این است که زنان و مردان در صحبت کردن از لحاظ زیستی-تکاملی متفاوت هستند، روانشناسان می گویند. زنان روزانه 6 هزار تا 8 هزار لغت به کار می برند اما مردها یک سوم این تعداد کلمات را می گویند. دلیل این پدیده به گفته عصب شناسان این است که مرکز تکلم در مردها فقط در سمت چپ مغزشان واقع شده است اما مرکز تکلم در زنان هم در سمت راست و هم در سمت چپ مغز وجود دارد. توانایی و استعدادهای ذاتی زنان با مردان برابر نیست. زنان و مردان از لحاظ سیستم هورمونی بدن و ساختار مغز با هم متفاوت هستند. هر دو جنس به الگوهای رفتاری مشخصی تمایل دارند و دانستن آن ها منجر به درك متقابل و بهتر زن و مرد از رفتارهاي یکدیگر و واکنش مناسب در مقابل این رفتارها می شود. 

ویژگی شخصیتی درونگرایی

 

مردان کم حرف

 بعضی افراد درونگرا هستند و کلا کم حرف هستند و در اکثر موقعیت هاي زندگی زیاد به صحبت کردن تمایل ندارند. این دسته افراد برایشان فرق نمی کند در جمع دو نفره با همسرشان هستند یا محیط کار یا بین دوستان. 

وجود اختلافات

وجود اختلافات و درگیری بین زوجین، ناخودآگاه تمایل دو طرف را برای هم کلامی به شدت کاهش می دهد. 

مشکلات جسمانی و روانی

وجود یک بیماري مزمن و گاه صعب العلاج، پرکاری یا کم کاری تیرویید، کم خونی شدید و ضعف و خستگی پیاپی، دیابت، فشار خون بالا، مشکلات قلبی عروقی و این قبیل بیماري هاي جسمی و یا برخی اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، ترس و … می تواند باعث کم حرفی بشود که البته با مراجعه به پزشک، روانپزشک و روانشناس و انجام ارزیابی دقیق، علت بیماری مشخص و درمان های مناسب آرایی خواهند شد.

مشکلات شغلی 

از آنجا که همواره مسئولیت تامین معاش خانواده بر عهده مرد خانواده بوده است و با توجه به شرایط نابسامان اقتصادی موجود، فشار روانی سنگینی بر آنها وجود دارد. یکی دیگر از دلایل شایع کم حرفی، بی حوصلگی، بدخلقی و حتی بی میلی های عاطفی در مردان، ریشه در موضوع شغل آن ها دارد. بیکاری، نارضایتی شغلی، نداشتن امنیت شغلی و اضطراب تعدیل و اخراج شدن، ورشکستگی مالی، مشکلات با شرکای کاری و در مجموع نگرانی داریم در باب شغل که انرژی مضاعفی از آن ها می گیرد، می تواند باعث کم حرفی، در خود رفتن و انزوا شود. مردان وقتی نگران و زیر فشار هستند خود به خود سکوت می کنند و در ذهن خود مسایل را حل و فصل می کنند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید