عوارض جراحی بینی و روش های کاهش تورم آن

0
1,376
663549.jpeg alt_text
663549.jpeg caption

جراحی زیبایی بینی شکل بینی تغییر میکند تغییراتی که هنگام جراحی داده میشود تنفس و ظاهر بینی را بهتر می‌کند. بخش بالایی ساختمان بینی استخوانی است و بخش پایینی غضروف است. جراحی زیبایی بینی می تواند شکل استخوان غضروف پوست یا هر سه را تغییر دهد. توصیه می شود با جراح قبل از انجام جراحی درباره تغییراتی که در آن می‌شود صحبت کنید.

عوارض جراحی بینی

جراحی بینی مانند سایر جراحی ها ممکن است منجر به عوارضی مثل خونریزی و عفونت بشود. خونریزی بینی طی ۱۲ ساعت اول بعد از جراحی طبیعی است. اغلب نیاز به تعویض گاز برای چندین بار طی این چند ساعت ایجاد خواهد شد خروج ترشح صورتی قرمز از بینی و دهان برای سه تا چهار روز اول طبیعی است و کم کم خود به خود قطع میشود. خوریزی بعد از جراحی اتفاق می‌افتد باید که ۴ تا ۷ روز قطع شود و تورم دوربینی هم ممکن است ایجاد شود که خطرناک نیست.

اگر دچار خونریزی شدید سر خود را پایین نگه دارید و بالای بینی را فشار دهید حدود ۱۰ دقیقه. زمانی که خونریزی متوقف شد حواستان باشد که نباید فین کنید یا ببینی فشار بیاورید حداقل یه ۲۴ ساعته بعد از خونریزی. زمانی که در دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بینی هستید از هرگونه فعالیت شدید مثل ورزش‌های سنگین وزنه‌برداری و هر نوع حرکتی که باعث فشار شدید و بدن می‌شود باید پرهیز کنید.

کاهش تورم بینی

برای کاهش تورم بینی با استفاده  از یک کیسه  یخ روی بینی می‌توانید تورم بعد از جراحی را کاهش دهید. اما  فقط در چند روز اول این کار را انجام بدهید استفاده از کیسه ی یخ روی گونه ها برای چند بار در طی روز کمک کننده است. سر خود را بالا نگه دارید تا از شدت تورم کاسته شود تعداد زیادی از بیمارانی که جراحی زیبایی بینی را انجام دادند سر خود را هنگام خواب در چند روز اول بالا قرار میدهند. به خاطر داشته باشید که طی دو هفته اول بعد از این جراحی نباید مسواک بزنید. اگر بینی دچار خونریزی یا آبریزش است به آهستگی و با آرامش با یک دستمال ترشحات را خشک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله عوارض عمل بینی را مطالعه کنید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص گوش و حلق و بینی ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید