عوارض رژیم غذایی نادرست

0
3,100
116538.jpeg alt_text
116538.jpeg caption

چاقی یک بیماری مزمن تلقی می شود و عامل خطری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و فشار خون و بسیاری از سرطان هایست. بنابراین درمان چاقی بسیار اهمیت دارد. چاقی به شاخص توده بدنی بیش از ۲۹ گفته می شود. شاخص توده بدنی یا BMI از تقسیم وزن بدن به کیلوگرم بر مجذور قد به متر حاصل می شود.

برای کاهش هر یک کیلو گرم ازو وزن بدن نیاز است تا ۷۵۰۰ کالری سوزانده شود. رژیم غذایی مناسب است که انواع  گروههـاي غـذايي شامل  شـير ولبنيات، حبوبات و غـلات، ميـوه و سـبزيجات و گوشـت را شامل شود. بهترین رژیم کاهش وزن رژیمی است که وزن طی آن بتدریج کاهش یابد بطوريكـه حـداكثر يـك كيلـوگرم در هفته وزن کم شود.  برخی از افراد رژیم بسیار سخت و کم کالری را انتخاب می کنند که آسیب زیادی به سلامت آنها وارد می کند. همچنین بعضی از افراد به دنبال بهترین دکتر لیپوماتیک برای انجام عمل لاغری هستند.

ضرر های رژیم سخت و کم کالری

شامل:

  • شل شدن پوست: زیرا وقتي وزن به سرعت كاهش يابد پوست توانايي تطـابق سريع را نداشته و احتمال شل شدن و ایجاد چين و چروك در پوست افزايش مي يابد
  • ریزش موها: موها نیز برای رشد به مواد غذایی نیاز دارند و در صورتی که کالری بدریافتی بدن بسیار محدود شود، مواد غذایی کمی به ریشه موها رسیده و ریزش مو آغاز می گردد
  • کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن
  • اختلالات قاعدگی در خانم ها: تنظیم سیکل عادت ماهیانه به عهده غده هیپوتالاموس و هیپوفیز در مغز است. کم بودن بیش از حد کالری بدن باعث اختلال در عملکرد این غدد و در نتیجه نامنظمی عادت ماهیانه می شود.
  • برگشت وزن سریع بعد از قطع رژیم: مهمترین هدف رژیم غذایی، تغییر در عادات تغذیه ای فرد است. رژیم غذایی سریع عادت غذایی فرد را تغییر نمی دهد و پس از قطع رژیم، فرد شیوه تغذیه سابق را پیش گرفته و مجدد دچار افزایش وزن می شود.
  • بعلت کالری دریافتی بسیار کم فرد مستعد ضعف، سرگیجه و حتی از حال رفتن است. افرادی که رژیم غذایی سختی می گیرند اغلب دچار سیاهی رفتن چشم ها می شوند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا از متخصصین تغذیه ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید