مشاوره آنلاین کرونا چیست؟

0
742
مشاوره آنلاین کرونا

مشاوره آنلاین کرونا

یک سال و نیم از آغاز همه‌گیری کرونا می‌گذرد؛ شناخت و درمان این بیماری هم مثل سایر بیماری‌ها وابسته به پزشک و دریافت خدمات درمانی است. اما باتوجه به همه‌گیری ویروس و شلوغی مراکز درمانی بسیاری از افراد ممکن است ترجیح بدهند که این بیماری را در خانه درمان کنند. اما آیا ممکن است؟ در متن پیش رو قصد داریم شما را با  مشاوره آنلاین کرونا آشنا کنیم.

در این مقاله خواهید خواند:

·         مشاوره آنلاین کرونا چیست؟

·         مشاوره آنلاین کرونا چه مزایایی دارد؟

·         انجام مشاوره آنلاین کرونا چه محدودیت‌هایی دارد؟

·         در چه مواردی لازم است به اورژانس مراجعه کنیم؟

مشاوره آنلاین کرونا چیست؟

با پیشرفت علم و گسترش خدمات اینترنتی، خدمات پزشکی آنلاین هم گسترش قابل توجهی یافته اند؛ شما می‌توانید همچنان که در خانه به سر می‌برید، با پزشک مدنظر خود ملاقاتی داشته باشید و از وی مشورت بگیرید. کرونا هم از این قائده مستثنی نیست.

منظور از مشاوره آنلاین کرونا صحبت آنلاین با پزشک درباره علائم احتمالی کرونا است. برای این کار هیچ نیازی به حضور فیزیکی نیست و پزشک در صورت نیاز به شما می‌گوید که لازم است برای ادامه درمان ملاقات حضوری داشته باشید یا خیر.

مشاوره آنلاین کرونا چه مزایایی دارد؟

اما چرا توصیه به مشاوره آنلاین کرونا می‌شود؟ این مسئله چه مزایایی خواهد داشت؟

  • درخانه می‌مانید

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا توصیه می‌شود تا حد امکان در خانه بمانید و از رفت و آمدهای غیرضروی اجتناب کنید. با این وجود درصورتی که بیمار شده باشید، ممکن است مجبور باشید برای دریافت خدمات درمانی از خانه خارج شوید.

با این حال مشاوره آنلاین کرونا می‌تواند شما را از این مورد هم بی‌نیاز کند. می‌توانید در خانه بمانید و همزمان از پزشک مشورت بخواهید.

  • ریسک انتقال بیماری را در سطح جامعه کاهش می‌دهید

درصورت ابتلا به بیماری کرونا شما می‌توانید این بیماری را از فردی به فرد دیگر انتقال داده و بدین طریق ریسک انتقال بیماری را بالا ببرید.

با این وجود درصورتی که به صورت آنلاین با پزشک خود مشورت کنید و بدین طریق از رفتن به مراکز درمانی اجتناب کنید، علاوه بر این که تحت نظر پزشک خواهید بود، چرخه انتقال بیماری را خواهید شکست.

  • در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد کرد

جدای از این که ویزیت آنلاین پزشکان اغلب هزینه کمتری نسبت به ویزیت حضوری دارد، با نرفتن به بیمارستان یا مراکز درمانی بخش زیادی از هزینه‌های پنهان که صرف رفت و آمد و … می‌شود، حذف خواهد شد.

از این رو ویزیت آنلاین کرونا می‌تواند به میزان قابل توجهی هزینه‌های تحمیلی به شما را کاهش دهد.

  • در وقت شما صرفه جویی خواهد شد

رفتن به بیمارستان ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد. جدای از زمانی که صرف رفت و آمد به بیمارستان و بازگشت به منزل خواهید کرد، ممکن است وقت زیادی از شما هم در انتظار ملاقات پزشک صرف شود. انجام مشاوره آنلاین با پزشک تمام این هزینه‌های جانبی را حذف خواهد کرد.

انجام مشاوره آنلاین کرونا چه محدودیت‌هایی دارد؟

اما مشاوره آنلاین کرونا همیشه هم خوب نیست؛ این کار هم مثل بسیاری از خدمات اینترنتی دیگر محدودیت‌هایی دارد که ممکن است سبب شود شما به طور کامل از انجام آن صرف نظر کنید. اما چه محدودیت‌هایی؟

  • امکان انجام معاینه فیزیکی و ثبت دقیق علائم حیاتی وجود ندارد

یکی از مراحل مهم در ویزیت پزشک، معاینه فیزیکی و ثبت علائم حیاتی است. منظور از علائم حیاتی مواردی است که پزشک با اندازه گیری آن‌ها می‌تواند یک ارزیابی کلی از وضعیت سلامتی شما به دست بیاورد؛ از قبیل فشار خون و دمای بدن.

اما ویزیت آنلاین کرونا این اجازه را از پزشک سلب می‌کند. از آن جایی که اندازه گیری دمای بدن و درصد اشباع اکسیژن در قدم اول برای ارزیابی وضعیت عمومی شما و میزان پیشرفت بیماری ضروی است، ممکن است پزشک تنها درصورتی که توصیه به مشاوره آنلاین بکند، که در منزل به خدمات موردنظر دسترسی داشته باشید؛ یعنی دماسنج و پالس اکسیمتر.

  • ممکن است درنهایت مجبور به حضور در بیمارستان شوید

مشاوره آنلاین قدم اول دریافت خدمات درمانی است؛ هیچ تضمینی نیست که شما با انجام مشاوره آنلاین کرونا به طور کامل از ملاقات پزشک و حضور در محیط‌های بیمارستانی بی‌نیاز شوید.

مشاوره آنلاین کرونا

پیشنهاد مطالعه: آیا نوزادان کرونا می ‌گیرند؟

ممکن است لازم باشد علائم عمومی‌تان از قبیل دما و درصد اشباع اکسیژن خونتان اندازه‌گیری شود. علاوه بر این ممکن است لازم باشد که سی تی اسکن ریه برای بررسی وضعیت ریه‌تان و یا تست PCR برای تشخیص قطعی کرونا انجام دهید. انجام همه این موارد نیاز به این دارد که به بیمارستان بروید.

  • در موارد اورژانسی کاربردی ندارد

شما نمی‌توانید در موارد اورژانسی از مشاوره آنلاین استفاده کنید. نباید وقت را تلف کنید و لازم است که فورا به پزشک مراجعه کنید. مشاوره آنلاین در مواردی توصیه می‌شود که حال عمومی شما خوب است؛ اما در مواردی که حال عمومی شما وخیم است و وضعیت‌تان اورژانسی است، لازم است فورا به بیمارستان مراجعه کنید.

در چه مواردی لازم است به اورژانس مراجعه کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم در موارد اورژانسی لازم است فورا به بیمارستان مراجعه کنید و از ویزیت آنلاین خودداری کنید؛ در صورت داشتن هر یک از موارد زیر لازم است به اورژانس مراجعه کنید:

  • تنگی نفس
  • درد یا فشار در قفسه سینه
  • عدم توانایی در بیدار شدن یا بیدار ماندن
  • احساس گیجی و کاهش سطح هوشیاری
  • غش کردن
  • تغییرر رنگ پوست به آبی یا خاکستری در لب‌ها، صورت و زیر ناخن‌ها و نوک انگشتان

علائم گفته‌شده همه موارد نیستند؛ هر علامتی که شدید بود و یا رو به پیشرفت بود لازم است که به اورژانس مراجعه کنید.

در صورتی که بیماری زمینه‌ای خاصی دارید، درصورت بروز هر یک از علائم احتمالی کرونا لازم است فورا با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

نکته پایانی

مشاوره آنلاین کرونا قدم اول است اما همه چیز نیست؛ کرونا یک بیماری جدی است و درصورت عدم درمان و پیگیری به موقع می‌تواند پیشرفت کند و حتی منجر به مرگ شود. از این رو لازم است از خوددرمانی در خانه شدیدا پرهیز کنید و درصورت بروز هر علامتی سریعا با پزشک مشورت کنید.

مشاوره آنلاین کرونا

با این حال درصورتی که نمی‌خواهید در زمان بیماری از منزل خارج شوید، مشاوره آنلاین کرونا با پزشک می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد؛ با این وجود درصورتی که پزشک توصیه کرد که برای ادامه درمان به بیمارستان مراجعه کنید و یا در موارد اورژانسی لازم است که به بیمارستان مراجعه کنید.

شما می‌توانید با استفاده از سامانه آنلاین طبینجا از متخصص عفونی ما مشاوره بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید