مواد مخدری که در آزمایش مشخص نمی شوند!

0
3,813
384606.jpeg alt_text
384606.jpeg caption

مواد مخدری که در آزمایش مشخص نمی شوند!

به طور معمول از یک تست ادرار برای چک کردن اعتیاد افراد یا وجود دارو در بدن افراد استفاده میشود. ممکن است آزمایش خون هم انجام شود اما شایع ترین تست استفاده از ادرار برای بررسی وجود دارو های قانونی یا غیرقانونی در بدن افراد می باشد. به طور کلی رد برخی مواد در ادرار باقی می ماند که نشان می‌دهد فرد از این مواد استفاده کرده است. البته ممکن است گاهی اوقات موارد مثبت کاذب اتفاق بیفتد یعنی گزارش شود که فرد دارو مصرف می کرده اما در حقیقت استفاده نکرده باشد. در عین حال برخی داروها و مواد هم ممکن است مصرف شوند اما در تست قابل تشخیص نباشند.

 

آزمایش های تشخیص دارو های مصرف شده

به طور معمول از تستی استفاده می شود که ده نوع داروی شایع برای مصرف یا سوء مصرف تشخیص داده شود. این تست پنج داروی معمول مصرفی و ۵ ماده مصرف خیابانی را تشخیص میدهد. با استفاده از یک نمونه ادرار ساده می توان تشخیص داد که فرد از کدام یک از این مواد استفاده کرده است. البته نوع دیگری از تست هم وجود دارد که ممکن است با استفاده از نمونه بزاق انجام شود برخی از تست ها مواد را در بخش های دیگری از بدن مثل خون یا مو تشخیص می دهند البته از این تست ها برای تکمیل تست های دیگر استفاده میشود و کمی پیچیده است. شایعترین موادی که در ادرار قابل تشخیص هستند این مواد می باشند:

ماری جوانا : شامل عصاره ماری‌جوانا، شیشه، حشیش

کوکائین شامل خود کوکائین یا کراک

• مواد مخدر: اشکال متفاوت مثل تریاک استنشاقی، هروئین و مرفین کدیین، اکسی‌کدون، هیدروکودون 

• گروه بنزودیازپین ها شامل دیازپام آلپرازولام لورازپام

• استامینوفن: که می تواند برخی داروهای دیگر را شناسایی کند  از جمله مت‌آمفتامین، آمفتامین سولفات و داروهای درمانی اختلال بیش فعالی و کاهش توجه شامل: ریتالین و آدرال باربیتورات ها مثل آموباربیتال سنو باربیتال، سکوباربیتال

• داروهای شخصی مانند فن‌سیکلیدین ،متادون، پروپوکسی فن

تشخیص وجود هر کدام از این مواد در ادرار زمان میبرد و زمان خاص خود را دارد این زمان بسته به نوع داروی اینکه فرد چقدر از آن مصرف کرده باشد و چه قدر سریع دارو متابولیزه شود متفاوت است. معمولاً تست گرفته می‌شود که فرد نتواند ماده‌ای را با طی نمونه ادرار کند یا ادرار فرد دیگری را جایگزین ادرار خود کند در برخی موارد نادر ممکن است فردی از محل آزمایشگاه نزدیک دستشویی برسد تا فرد مطمئن شود که فرد نمونه ادرار خود را می گذارد.

مواد مخدری که در آزمایش مشخص نمی شوند

پیشنهاد مطالعه: آزمایش های پیش از ازدواج

موارد منفی کاذب در آزمایش

موارد منفی کاذب زمانی ایجاد می‌شود که داروها به میزان کافی برای تشخیص داخل ادرار وجود ندارد این به آن معنا نیست که فرد هیچ وقت از این دارو یا ماده استفاده نکرده. به عنوان مثال: ممکن است برخی مواد مخدر مثل: فنتانیل، ترامادول و بوپرو نورفین در نمونه ادرار قابل تشخیص نباشند

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص داخلی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید