موانع دستیابی به اهداف

0
768
518967.jpeg alt_text
518967.jpeg caption

شش مورد از رایج ترین موانع دستیابی به اهداف:

برنامه ریزی ناکارآمد.

رایج ترین مانع، برنامه ریزی ناقص است و این یعنی اهداف بزرگ را به مراحل کوچک تقسیم نکرده اید. دانش ناکافی. این نیز مانعی رایج است و وقتی بروز می کند که دانش اساسی که لازم است داشته باشید تا بتوانید کوچک ترین قدمی به سوی هدف بردارید را نداشته باشید. دنبال کردن اهداف بدون داشتن دانش لازم، مثل این است که بخواهید از یک نقطه شهر به نقطه دیگر حرکت کنید اما تصادفی سوار اتوبوس ها بشوید. در این مثال، دانشی که برای رسیدن به هدف مورد نیاز است، نقشه شهر و برنامه حرکت اتوبوس هاست. مدیریت نامناسب زمان. افراد پرمشغله معمولا اهداف معقولی را انتخاب می کنند و آن ها را به مراحلی منطقی تقسیم می کنند اما وقت پیدا نمی کنند که حتی مرحله اول را انجام دهند. اگر مشکل شما این است باید از وقت خود بهتر استفاده کرده، آن را مدیریت کنید یا اینکه برخی از مشغله های دیگر خود را موقتا کنار بگذارید.

اهداف غیر واقع بینانه.

در نظر گرفتن اهداف غیر واقع بینانه که شکلی از خود تخریب گری ست، الگوي تفکر و رفتاری است که در بسیاری از افرادی که دارای عزت نفس پایین هستند دیده می شود. وقتی اهداف غیر واقع بینانه ایی را برای خود تعیین می کنید که امید دستیابی به آن ها را ندارید، شکست خوردن و تداوم عزت نفس پایین را تضمین می کنید.

ترس از شکست.

موانع دستیابی به اهداف

مطالعه کنید: روش های مثبت اندیشی

ممکن است هر فردی از شکست بترسد اما افرادی که عزت نفس پایینی دارند از آن وحشت دارند.فرد ممکن است هدف واقع بینانه ایی را تعیین کند و آن را به خوبی به مراحل کوچک تقسیم نماید ولی اضطراب شکست یا هراس از خطر کردن در او آن قدر زیاد باشدکه نتواند مراحل را دنبال کند و به هدف برسد.

ترس از موفقیت.

این مانع نادرتر و البته تضعیف کننده تر است و در حقیقت ترس از شکست دیر هنگام می باشد. فرد می ترسد که دستیابی موفقیت آمیز به هدف، زمینه را برای شکستی مخرب تر در آینده فراهم کند. برای مثال اگر ترفیع بگیرید، موقعیت شما در بین مردم تغییر می کند. آن ها شما را می ستایند و به چشم دیگری به شما نگاه می کنند. شکستی که در این موقعیت رخ بدهد مصیبت بار خواهد بود و مردم را از اطراف شما پراکنده خواهد ساخت. شعار افرادی که از موفقیت می ترسند این است: (هر چه بالاتر صعود کنی، بیش تر سقوط می کنی.)

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از روانشناس خوب ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید