نسخه آنلاین چیست؟

0
5,710
نسخه آنلاین

نیازی به توضیح نیست که زندگی ما با پیشرفت تکنولوژی روزانه دستخوش چه تغییرات عظیمی شده است. وجود اینترنت، کامپیوتر و تلفن های هوشمند باعث شده تا بسیاری از کارهایی که بیشتر می بایست حتما به صورت فیزیکی انجام می شدند به صورت آنلاین و از راه دور اعمال شوند. در اینجا با روش استفاده از نسخه آنلاین آشنا می شویم.

تاثیرات ویروس کرونا بر روند زندگی روزمره

نسخه آنلاین

پس از شیوع ویروس کرونا نیز نقش فعالیت های آنلاین بسیار پر رنگ تر از قبل شد. در شرایطی که نیاز به کمترین تجمع و میزان مراجعه مخصوصا به مراکز درمانی از مهم ترین مسائل روز بود، فعالیت های آنلاین کمک بسیاری به این روند کردند. از جمله می توان به نسخه پزشکی آنلاین اشاره کرد که یکی از مهم ترین این امور است.

توقف صدور دفترچه بیمه

با توجه به توقف صدور دفترچه بیمه، نقش نسخه های آنلاین پر رنگ تر شد. این روزها بسیاری از پزشکانی که به سامانه تامین اجتماعی متصل هستند می توانند از این ویژگی استفاده کنند. بیماران نیز هنگام مراجعه به مطب پزشک تنها لازم است کارت ملی خود را ارائه داده تا بتوانند از خدمات نسخه آنلاین و ویزیت آنلاین پزشکی توسط پزشک بهره ببرند.

نحوه استفاده از نسخه های آنلاین

نسخه آنلاین

همچنین داروخانه های ثبت شده در سامانه تامین اجتماعی می توانند با استفاده از شماره ملی بیمار، نسخه وی را رویت کرده و دارو را تحویل دهند. با استفاده هر چه بیشتر از این سامانه، ارزش آن بیشتر شده و پیشینه بیماران تکمیل می شود. همچنین با استفاده پزشکان از این سبک نسخه نویسی، مبلغ بیشتری به آن ها اعطا می شود. این امر در نهایت به ارتقای سیستم پزشکی کشور کمک به سزایی خواهد کرد. حذف دفترچه های کاغذی هم از نظر بهداشتی و هم از نظر مالی مزایای بسیار زیادی دارد. با گذر زمان و ثبت سوابق دارویی و پزشکی بیماران در سامانه، میتوان اطلاعاتی جامع و کامل فراهم آورد و روند فعالیت های درمانی و پزشکی سرعت و ارتقا پیدا کند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک عمومی ما مشاوره بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید