چه زمانی به روانشناس مراجعه کنید؟

0
914
214328.jpeg alt_text
214328.jpeg caption

یک روانشناس خوب می تواند با توجه به وضعیت روحی یک فرد، راهکار های مناسبی در اختیار وی قرار دهد تا در هنگام مواجه با آن بتواند به درستی مدیریت شرایط را بر عهده بگیرد. یک روانشناس به دور از اقدامات دارو درمانی سعی در برطرف نمودن مشکلات روحی خواهد نمود.

روانشناس کیست؟

روانشناس با گذراندن دوره های کارشناسی در علم روانشناسی قادر است به روان درمانی و برگزاری جلسات مشاوره نماید. بعد از سپری کردن دوره کارشناسی این امکان وجود دارد که در زمینه خاصی مانند روانشناسی کودک، طرحواره درمانی، روانشناسی خانواده و زوجین و غیره به صورت تخصصی تر خدمات مشاوره را ارائه دهند. یک روانشناس خوب به صورت آنلاین نیز می تواند شرایطی را برای گفتگو با بیماران ایجاد نماید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روانشناسان تهران

چه زمانی به روانشناس مراجعه کنید؟

با گسترش جوامع صنعتی روز به روز بر میزان تنش ها، استرس ها، مشکلات روحی و ذهنی افزوده می شود که لزوم مراجعه به روانشناس را بیشتر می کند. در جوامع پیشرفته بهره گیری از کمک های یک مشاور روانشناس جزء جدایی ناپذیر از زندگی آنان به شمار می رود. بنابراین اجازه ندهید مشغله های زندگی شما را از رساندن غذا به روح تان باز بدارد.

در چه مواردی می توانید به روانشناس مراجعه کنید؟

از آن جایی که حیطه کاری آنان بیشتر بر پایه گفتار است می توانند در ابعاد وسیع تری از زندگی های شخصی و مسائل مربوط به آن وارد شوند. برخی از موارد و مشکلاتی که می توانید از کمک های یک مشاور بهره بگیرید عبارتند از:

مشاوره قبل از ازدواج

یکی از پر چالش ترین برهه های زندگی هر فردی مسئله ازدواج می باشد. مسئله ای که برای موفقیت در آن نیازمند یک انتخاب آگاهانه می باشد. این انتخاب نیازمند تجربه کافی در پی بردن به هویت فردی هر کس و تطابق آن با یکدیگر دارد، کاری که تنها از یک مشاور خبره بر می آید.

مشاور خانواده

مسلما ورود به زندگی مشترک پایان چالش ها نخواهد بود و برای داشتن یک رابطه درست، زوجین بایستی با اصول آن آشنا باشند تا بتوانند این مسیر را با بحران های کمتری پشت سر بگذارند. یک روانشناس خوب می تواند در حوزه های مختلف اعم از رابطه زناشویی مناسب، روش های ارتباط کلامی و بهبود کیفیت ارتباطی به زوجین کمک نماید.

روانشناس کودک

فرزند پروری و روش های اصولی تربیت کودکان مسئله دیگری است که بایستی به درستی صورت گیرد تا آن ها را از ناهنجاری های رفتاری در بزرگسالی به دور نگه دارد. همان طور که گفته شد با پیشرفت علم و تکنولوژی نیازهای روحی و روانی کودکان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و نمی توان برای تربیت آنان تنها به روش های سنتی بسنده کرد.

مشاوره فردی

هر فردی در طی زندگی با ترس ها، بحران ها و حوادث مختلفی روبه رو می گردد که می توانند او را به لحاظ احساسی درگیر کنند. مسائلی مانند شکست های عاطفی، فقدان و سوگواری عزیزان از دست رفته، اضطراب و ترس های مختلف نیازمند جلسات روان درمانی با یک روانشناس خوب می باشند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید