چه عواملی باعث کور رنگی میشود؟

0
2,190
27024.jpeg alt_text
27024.jpeg caption

کوررنگی به این معنی است که چشم شما آنطور که باید رنگ را نمی بیند. چشمان شما تفاوت هایی را در نور وارد شده مشاهده می کند. این مانند حالتی است که ما صداها را کم یا زیاد می شنویم. رنگهای هر رنگین کمان همیشه به همان ترتیب ظاهر می شوند: قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش. رنگ های مختلف در هر قسمت از رنگین کمان با طول موج متفاوت نور مطابقت دارد. رنگهای مایل به قرمز طول موج زیادی دارند. رنگ های مایل به آبی رنگ کوتاه تری دارند. درست همانطور که بسیاری از نت ها روی پیانو وجود دارد، بسیاری از طول موج های نور با رنگ های مختلف مطابقت دارند.

چه عواملی باعث کوری رنگ می شود؟

معمولاً ژنهایی که از والدین شما به ارث برده می شوند باعث ایجاد مولکولهای رنگدانه اشتباه می شوند مولکول هایی که رنگ را سلولهای مخروطی شکل در شبکیه شما تشخیص می دهند.

علل کور رنگی

اما گاهی اوقات کوری رنگ به دلیل ژنهای شما نیست، بلکه به این دلایل است:

  • آسیب جسمی یا شیمیایی به چشم
  • آسیب به عصب بینایی 
  • آسیب به قسمتهایی از مغز که اطلاعات مربوط به رنگ را پردازش می کنند
  • آب مروارید 
  • سن
  • شایع ترین انواع هنگامی اتفاق می افتد که ژن هایی  از والدین خود به ارث برده اید که باعث می شود رنگدانه های مخروط چشم  به درستی کار نکند. بعضی اوقات این بدان معنی است که نسبت به برخی رنگ ها نسبت به برخی دیگر حساسیت کمتری دارید ، و گاهی به معنای آن است که نمی توانید رنگ خاصی را ببینید.این حالت زمانی اتفاق می افتد که وقتی رنگدانه های مخروطی قرمز یا مخروط های سبز چشمان شما یا تمام آنها درست کار نمی کنند .

آیا کوررنگی باعث بروز سایر مشکلات سلامتی می شود؟

 

کور رنگی

نوعی که در بدو تولد وجود دارد  اختلال ایجاد نمی کند. بیشتر افرادی که دارای کوررنگی هستند زندگی عادی و کاملی دارند. این شرایط ممکن است شما را از برخی مشاغل مانند: خلبانی، که به سطح مشخصی از دید رنگی نیاز دارد، دور کند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین چشم ما نوبت بگیرید.

 

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید