چه مدت بعد از سقط جنین می توانید باردار شوید؟

0
592
چه مدت بعد از سقط جنین می توانید باردار شوید

بسیاری از زنانی که تصمیم به سقط جنین دارند هنوز می خواهند در آینده صاحب فرزند شوند. اما چگونه سقط جنین بر بارداری آینده بارداری تأثیر می گذارد؟ داشتن سقط جنین در بیشتر موارد روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. شما می توانید فقط چند هفته پس از سقط جنین باردار شوید، حتی اگر هنوز پریود نشده اید. این بستگی به این دارد که قبل از وقوع سقط جنین در هفته چند بارداری بوده اید. اگر می خواهید به زودی بعد از سقط جنین باردار شوید یا می خواهید مجدداً از باردار شدن خودداری کنید ، در اینجا اطلاعات بیشتری درباره آنچه در هفته ها و ماه های بعد از عمل انتظار دارید ، عنوان شده است.

 چه مدت بعد از سقط جنین می توانید باردار شوید؟

بعد ازسقط جنین چرخه قاعدگی شما دوباره فعال می شود. تخمک گذاری، هنگامی که یک تخمک از تخمدان آزادمی شود، به طور معمول در روز چهاردهم چرخه قاعدگی 28 روزه اتفاق می افتد. این بدان معناست که احتمالاً فقط دو هفته پس از سقط جنین تخمک گذاری خواهید شد. به عبارت دیگر، اگر رابطه جنسی محافظت نشده فقط دو هفته بعد از عمل داشته باشید، حتی اگر هنوز دوره ای نداشته اید، از نظر جسمی امکان پذیر است که دوباره باردار شوید.

با این حال، هر کس یک چرخه 28 روزه ندارد ، بنابراین زمان دقیق می تواند متفاوت باشد. بعضی از خانمها به طور طبیعی چرخه قاعدگی کمتری دارند. این بدان معنی است که ممکن است آنها فقط هشت روز پس از عمل تخمک گذاری را شروع کنند و حتی زودتر باردار شوند. اینکه مدت زمان قبل از تخمک گذاری چه مدت زمان می گذرد نیز بستگی به این دارد که طول بارداری شما قبل از سقط جنین تا چه حد بوده است. هورمونهای بارداری می توانند چند هفته پس از انجام عمل در بدن شما بمانند. با این کار تخمک گذاری و قاعدگی به تعویق می افتد.

 علائم بارداری به دنبال سقط جنین

علائم بارداری به دنبال سقط جنین مشابه علائم هر بارداری خواهد بود. آنها شامل موارد زیر هستند:

  • پستان دردناک
  • حساسیت به بو و مزه ها
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • خستگی
  • عقب افتادن دوره ماهیانه

اگر در طی شش هفته از سقط جنین دوره ماهانه ای نداشته اید، آزمایش بارداری در خانه انجام دهید. اگر نتایج مثبت است، با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند آزمایش خون را برای تعیین اینکه آیا شما باردار هستید یا هنوز هورمونهای بارداری باقیمانده از بارداری قبلی هست را توصیه کنند.

چه مدت باید منتظر بارداری بعد از سقط جنین باشید؟

بعد از سقط جنین، پزشکان به طور کلی توصیه می کنند حداقل یک تا دو هفته برای رابطه جنسی صبر کنید تا خطر عفونت کم شود. تصمیم به بارداری مجدد پس از سقط جنین در نهایت تصمیمی است که باید با پزشک خود بگیرید. در گذشته، پزشکان توصیه می کردند که زنان قبل از تلاش مجدد باردار شوند حداقل باید سه ماه صبر کنند. اما دیگه این موضوع مطرح نیست.

اگر از نظر روحی، عاطفی و از نظر جسمی آمادگی مجدد بارداری دارید ، دیگر نیازی به انتظار نیست. با این حال، اگر به دنبال سقط جنین عوارضی به وجود آمده اید یا از نظر عاطفی آماده نیستید ، عاقلانه است صبر کنید تا دوباره احساس بهتری داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: خطرات قرص سقط جنین

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید