کم کاری تیروئید و ناباروری

0
1,749
کم کاری تیروئید و ناباروری

گاهی اوقات بین کم کاری تیروئید و ناباروری در خانمها ارتباطی وجود دارد هنگامی که فرد دچار کم کاری تیروئید می شود غده تیروئید میزان کافی هورمون های ضروری را تولید نمی‌کند. سطوح کم هورمون تیروئید می تواند با آزاد شدن تخمک از تخمدان تداخل کند و باعث ناباروری بشود.

به علاوه برخی از علل زمینه ای کم کاری تیروئید مثل اختلالات خود ایمنی و هیپوفیز ممکن است باعث ناباروری شبکه در زنان درمان کم کاری تیروئید و بخش مهمی برای اصلاح هرگونه اختلال ناباروری می باشد اگر ناباروری بعد از درمان کم کاری تیروئید باز هم باقی بماند باید سایر روشهای تداخلی و مداخله گرانه برای درمان ناباروری انجام شود اگر شما دچار کم کاری تیروئید هستید و می خواهید باردار شوید بهتر است با پزشکتان صحبت کنید تا مطمئن شوید که کم کاری تیروئید تحت کنترل قرار دارد و در صورت نیاز از کمک بیشتر از متخصصین ناباروری قهرمان شوید اگر کم کاری تیروئید دارید و باردار شده اید به پزشک خود اطلاع دهید.تحت نظر گرفتن بسیار دقیق و سطح هورمون تیروئید در طول دوره بارداری می‌تواند رشد نرمال جنین را تقویت کند و احتمال سقط را کاهش دهد.

کم کاری تیروئید و ناباروری

مطالعه کنید: کم کاری تیروئید در دوران بارداری

میزان کم هورمون تیروئید

همچنین میزان کم هورمون تیروئید می‌تواند با روش‌های دیگری هم اختلال ناباروری ایجاد کند یکی از این روش‌ها تداخل در چرخه‌ی قاعدگی می‌باشد که باعث می‌شود تا فرد کمتر احتمال بارداری داشته باشد داخل با آزاد شدن تخمک از تخمدان ها یعنی ایجاد اختلال در تخمک گذاری هم احتمال بروز سقط را در افراد ممکن است افزایش دهد. کم کاری تیروئید باعث اختلال در رشد جنین نیز می شود که در نتیجه می تواند منجر به سقط هم بگردد .اگر شما باردار هستید و کم کاری تیروئید دارید که همچنان درمان نشده باقی مانده است کودک شما ممکن است به صورت زودرس یعنی قبل از زمان تخمینی برای ختم بارداری به دنیا بیاید در این زمان کاهش وزن طبیعی است و ممکن است قدرت ذهنی شیرخوار نیز کاهش یابد.

علل پریود های نامنظم

از آنجایی که اختلال تیروئید به خصوص کم کاری تیروئید باعث پریود های نامنظم می‌شود در نتیجه افراد احتمال کمتری برای باردار شدن دارند اگر چه زمانی که پزشک تشخیص بدهد که شما دچار کم کاری تیروئید هستید بهترین راه را برای درمان انتخاب می‌کنند و احتمال بارداری در آینده افزایش می‌یابد و بسیاری از افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند می توانند بارداری سالم را طی کنند.

کم کاری تیروئید در طی بارداری هم ناشایع نیست .اگرچه علائم ممکن است به علت تغییرات هورمونی در طول دوره بارداری ابتدا خیلی به نظر نیایند مثل خستگی و افزایش وزن اما معمولاً پزشکان می توانند به موقع تشخیص دهند. چون اگر کم کاری در دوره بارداری هم درمان نشوند ممکن است احتمال افزایش خطر برای مادر و کودک هر دو را به دنبال داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: بیماری‌های شبیه به افسردگی

شما میتوانید با استفاده از سامانه نوبت دهی پزشکی طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

5/5 - (6 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید