پروتز باسن و عوارض آن

0
2,946
پروتز باسن و عوارض آن

پروتز و لیفت باسن

امروزه در کنار پروتز سینه، گونه و لب، افرادی هم به دنبال پروتز باسن هستند. پروتز جهت حجیم کردن باسن، و رفع مشکلات مادرزادی و ظاهری در ناحیه مفصل ران انجام می شود؛ همچنین، از آنجایی که با افزایش سن، میزان کلاژن سازی در پوست کاهش پیدا می کند و پوست دچار افتادگی می شود، باسن برجستگی خود را از دست می دهد، اما پروتز، باعث خوش فرم شدن و برجسته شدن باسن می شود. در این مقاله به بررسی پروتز باسن و عوارض آن میپردازیم.

هدف از انجام پروتز باسن

به عبارت دیگر، معمولاً هدف از انجام پروتز برطرف شدن مشکلات باسن، از جمله مشکلات مادرزادی، متوازن و زیبا شدن باسن، افزایش اعتماد به نفس و برجسته و بزرگ کردن باسن است.

دلیل انجام پروتز

به طور کلی، پروتز به سه دلیل صورت می گیرد:

  • کوچک کردن باسن
  • بزرگ کردن باسن
  • لیفت باسن

معمولاً بیمارانی که باسن بزرگ و پر از چربی دارند، برای کوچک کردن آن از پروتز استفاده می کنند. بیمارانی که دوست دارند باسن حجیم تر و بزرگ تری داشته باشند سراغ پروتز می روند. لیفت باسن برای آن دسته از بیمارانی که به دلیل کاهش وزن دچار افتادگی پوست باسن شده اند، مناسب است و مشابه لیفت صورت است.

انواع پروتز

پروتزهای باسن از جنس سیلیکون، نرم و انعطاف پذیر هستند، و شکل و اندازه متفاوتی دارند. این پروتزها به دو دسته:

  • پروتزهای سیلیکونی ژلی

  • پروتزهای سیلیکونی الاستیک

تقسیم می شوند که نوع پروتز مورد استفاده، با توجه به قوام باسن انتخاب می شود. برای مثال: افرادی که می خواهند توان باسنشان بیشتر شود باید از پروتزهای سیلیکونی الاستیک با قوام سفت استفاده کنند و افرادی که نیازی به افزایش توان باسن خود ندارند، می توانند از پروتز سیلیکونی ژلی استفاده کنند. این سیلیکون ها از پروتز مورد استفاده در صورت و پستان محکم تر هستند.

نحوه تعیین محل مناسب پروتز

جهت تعیین محل مناسب برای قرار دادن پروتز، زمانی که بیمار ایستاده است یک خط افقی موازی با خار خاصره بالایی و یک خط موازی با چین زیر باسن و در محل اتصال باسن به ران کشیده می شود. سپس فاصله بین این دو خط را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنند.

معمولاً بهترین محل برای قرار دادن پروتز و برجسته شدن باسن، یک سوم میانی باسن است. پس از تعیین محل پروتز، بیمار را بیهوش کرده و جراحی آغاز می شود.

پروتز باسن و عوارض آن

 

عواقب انجام پروتز

بر اساس گزارشات منتشر شده، 96% از افرادی که پروتز انجام داده اند، از این عمل راضی بوده اند که این موضوع تا حد زیادی به دانش و تبحر پزشک جراح وابسته است؛ زیرا در صورتی که پزشک اطلاعات کافی در مورد آناتومی بدن و باسن، و تجربه کافی در این زمینه را نداشته باشد، ممکن است پس از عمل پروتز از محل خود جابجا شود و باعث بروز مشکلات دیگری برای بیمار شود، و در صورتی که پزشک جراح، تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد، احتمال بروز عوارض ناشی از پروتز بسیار کم است.

پروتز باسن و عوارض آن

عوارض ناشی از پروتز

اما باید توجه داشت که این عمل نیز مانند سایر عمل های زیبایی، ممکن است باعث بروز عوارضی شود که در ادامه به آن پرداخته شده است:

  • خونریزی

پروتز هم مانند سایر جراحی ها ممکن است باعث بروز خونریزی از محل جراحی شود.

  • درد و تورم باسن

بیمار بعد از عمل جراحی ممکن است احساس درد کند که در این صورت باید از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کند. همچنین پروتز ممکن است تا چند ماه باعث سفت و متورم شدن باسن شود.

  • عفونت

در صورتی که برش ایجاد شده برای جراحی در محل مناسبی زده نشده باشد، ممکن است بیمار دچار عفونت شود.

 

پروتز باسن و عوارض آن

  • تجمع مایعات یا خون

ممکن است برخی از بیماران بعد از عمل دچار تجمع مایعات در اطراف پروتز شوند که در این صورت باید فوراً پروتز را خارج کرد. در موارد نادر هم ممکن است فرد در ناحیه باسن دچار تجمع خون شود که باید فوراً این خون اضافی را خارج کرد.

  • جابجا شدن پروتز

گاهی ممکن است پروتز از محل خود جابجا شده و باعث عدم تقارن باسن شود. همچنین ممکن است پروتز دچار شکستگی و پارگی شده و باعث بدفرم شدن باسن شود که باید پروتز به سرعت برداشته شود.

با توجه به مشکلات مربوط به پروتز باسن روش تزریق چربی به باسن نیز یکی دیگر از روش‌ها است که عوارض کمتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمنیه مقاله مربوط به بهترین دکتر تزریق چربی را مطالعه کنید.

  • ایجاد بافت های اضافه در اطراف محل جراحی

ممکن است در محل برش جراحی، بافت اضافه ایجاد شود که باعث سفت شدن باسن و احساس درد می شود. البته لازم به ذکر است که احتمال بروز این مسئله کمتر از 5% است.

علاوه بر موارد مذکور، ممکن است بیمار بعد از عمل پروتز، دچار کبودی روی باسن، ضعیف شدن احساس لامسه در اطراف زخم و واکنش های آلرژیک شده، و در موارد نادر، پوست خود را از دست بدهد.

برخی افراد هم ممکن است به دلیل بیهوشی دچار تهوع و استفراغ شوند که در این صورت استفاده از بی حسی موضعی در این افراد این مشکل را مرتفع می سازد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص جراحی زیبایی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید