راهکارهای کوچک کردن شکم

0
1,099
93263.jpeg alt_text
93263.jpeg caption

راهکار های کوچک کردن شکم

چاقی و به ویژه وجود چربی در ناحیه شکم و پهلو، یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند. بهترین راه برای از بین بردن این چربی  ها، داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن است. در ادامه به معرفی روش  هایی که به لاغر شدن و کوچک شدن چربی  های شکم کمک می  کند پرداخته شده است:

• تعیین هدف واقعی

قبل از هر کاری باید برای کاهش وزن و آب کردن چربی  های شکم، هدف واقعی و قابل دسترس تعیین کنید تا در بلند مدت به هدف خود برسید. به این منظور باید ابتدا میزان کالری دریافتی روزانه خود را به دست آورده و میزان آن را حدود 1000-500 کالری کاهش دهید تا بدن شروع به چربی  سوزی کند. اما باید توجه داشته باشید که گرسنه ماندن در این مدت می  تواند باعث تحلیل عضلات شود، بنابراین اصلاً نیاز به گرسنگی نیست و شما باید تنها میزان کالری دریافتی خود را مدیریت کنید.

راهکار های کوچک کردن شکم

پیشنهاد مطالعه: بهترین دکتر لیپوماتیک | کاندید مناسب پیکر تراشی

• مصرف غذاهای فیبردار و کم کالری

وقتی میزان کالری دریافتی خود را کاهش دادید، از مواد غذایی کم کالری مانند سبزیجات و میوه ها استفاده کنید، که علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن، حاوی فیبر هستند و باعث احساس سیری می  شوند.

• ورزش کردن

ورزش کردن علاوه بر کمک به سلامتی بدن، به کاهش وزن و چربی  سوزی کمک می  کند. برای گرفتن نتیجه  ی بهتر، باید قبل از شروع ورزش، ابتدا بدن را گرم کنید و سپس 30 ثانیه حرکات پُرشدت و سریع انجام دهید و بعد 90 ثانیه حرکات کُند و آرام انجام دهید. در هر بار ورزش، این کار را 15-10 بار تکرار کنید. حرکات و تمرینات پرشدت باعث افزایش میزان چربی  سوزی می شود، اما باید بین هر بار ورزش با این شیوه، 48 ساعت فاصله بگذارید تا بدن استراحت کند.

• نوشیدن آب زیاد

مصرف آب، یکی دیگر از راه  هایی است که به آب شدن چربی  های بدن و شکم کمک می  کند. مصرف آب، مایعات و میوه  های آب  دار همچون هندوانه، خیار، لیمو، باعث هیدراته شدن بدن می شود و به دفع سموم و مواد زائد بدن کمک می  کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا باعث می  شود که غذای کمتری بخورید و میزان کالری دریافتی شما کاهش پیدا می  کند.

• مصرف پروتئین بیشتر

مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین، باعث کاهش اشتها می  شود و در نتیجه کم تر احساس گرسنگی می  کنید و میزان کالری دریافتی کاهش پیدا می  کند. اما اگر میزان پروتئین در رژیم غذایی کم باشد، باعث احساس گرسنگی بیشتر، مصرف مواد غذایی بیشتر و در نتیجه نفخ و چاق شدن می  شود.

• محدود کردن مصرف قند و کربوهیدارت  های تصفیه شده

کربوهیدارت  های تصفیه شده و قندها، جزو آن دسته از مواد غذایی هستند که ارزش غذایی کم و کالری بالایی دارند، حذف این مواد غذایی از رژیم غذایی، به کاهش وزن و چربی  سوزی کمک می  کند.

• رژیم روزه متناوب

منظور از این رژیم، حذف وعده  های غذایی نیست، بلکه این است که وعده  های غذایی را سر ساعت مشخص استفاده کنید. در این صورت، متابولیسم بدن بالا می  رود و چربی  سوزی آغاز می  شود.

• خوردن صبحانه

صبحانه یکی از وعده  های غذایی مهم است که خوردن به موقع آن و مصرف مواد پروتئینی در این وعده، باعث احساس سیری بیشتر در طول روز، افزایش سوخت و ساز بدن و کمک به کاهش وزن می  شود.

• پرهیز از رژیم  های سخت

لاغر شدن با استفاده از رژیم  های لاغری سخت، به دلیل حذف کامل برخی از گروه  های مواد غذایی و یا مصرف کم آن  ها، باعث بروز عوارض مختلفی می  شود، همچنین، کاهش وزن صورت گرفته به سرعت با قطع رژیم برمی  گردد. بنابراین استفاده از این روش هیچ فایده  ای ندارد. به جای این کار، میزان کالری دریافتی را کاهش داده و ورزش کنید.

• خواب و استراحت کافی

استراحت کافی به آرامش بدن کمک می  کند و استرس را کاهش می  دهد. استرس با اثر بر دستگاه گوارش، باعث بروز مشکلات گوارشی و مانع از چربی  سوزی و کاهش وزن می  شود.

• مصرف آب کرفس

مصرف این نوشیدنی به دلیل داشتن فیبر، ویتامین و پروتئین فراوان، نیازهای بدن را تأمین می  کند و به کاهش وزن و چربی  سوزی کمک می کند.

• چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن آنتی  اکسیدان، باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها می شود. در نتیجه به مرور زمان به کاهش وزن کمک می  کند.

انجام عمل‌های زیبایی شکم

یکی از جراحی‌های زیبایی که برای کوچک کردن شکم انجام می‌شود ابدومینوپلاستی یا جراحی تامی تاک است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ابدومینوپلاستی را مطالعه کنید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص تغذیه ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید