چرا احساس ادرار هنگام رابطه جنسی اتفاق می‌افتد؟

2
56,892
احساس ادرار هنگام رابطه

گاهی در حین رابطه جنسی افکار مختلفی از ذهن شما عبور می کند. اما هر از گاهی علاوه بر این افکار ناخواسته ممکن است احساس ادرار هنگام نزدیکی هم به عنوان یک قاتل رابطه وارد عمل شود. اما چرا هنگام رابطه احساس ادرار می کنید؟ و این که چگونه می توان جلوی این احساس ناخوشایند را گرفت؟ در ادامه این پست از طبینجا به پرسش های شما پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه: سوزش واژن حین نزدیکی

علت احساس ادرار هنگام رابطه جنسی

مواردی وجود دارد که ممکن است در ایجاد احساس نیاز رفتن به دستشویی نقش داشته باشند. شاید بایستی قبل از رابطه جنسی این کار را انجام می دادید ولی زمانی که گرم و سنگین شدید متوجه این موضوع شده اید. احساس ادرار هنگام نزدیکی چه به خاطر فشار روی مثانه و یا به دلیل این که تصمیم گرفته اید یک پوزیشن خلاقانه دیگر را امتحان کنید می تواند به شما بفهماند که بایستی ادرار کنید.

به طور کلی علل مختلفی می توانند عامل احساس ادرار هنگام نزدیکی باشند به عنوان مثال خشکی واژن و همچنین حساسیت به روان کننده یا کاندوم نیز ممکن است باعث تحریک و تورم در اطراف مجرای ادرار شود و متعاقباً منجر به میل به ادرار کردن شود. برای تشخیص علت اصلی باید محرک های بالقوه را حذف کنید و یا محصولی که از آن استفاده می کنید را با نوع دیگری جایگزین نمایید.

رابطه جنسی با مثانه نیمه پر

احتمالا این توصیه رایج را شنیده اید که برای پیشگیری از ابتلای به عفونت های ادراری بعد از رابطه جنسی حتما ادرار خود را تخلیه کنید. اگرچه این اطلاعات کاملاً صحیح است، اما اگر می‌خواهید وقفه‌های ادراری در وسط مقاربت خود را به حداقل برسانید، باید قبل از رابطه جنسی هم ادرار کنید.

مجرای ادرار و مثانه در مجاورت کانال واژن قرار دارند. وقتی مثانه پر است، رابطه جنسی می تواند اضطرار ناشی از ادرار را آشکارتر کند و یا حتی به آن دامن بزند. از آنجایی که مثانه مستقیماً بالای واژن قرار می‌گیرد، عمل ورود و خروج آلت تناسلی به واژن، احساس میل به ادرار کردن را ایجاد می‌کند. به این حالت بی اختیاری استرسی گفته می شود. در صورت امکان قبل از رابطه جنسی مثانه خود را تخلیه کنید تا مطمئن شوید که این اتفاق برای شما نمی افتد.

خشکی واژن

اگر همیشه در حین رابطه جنسی نیاز به ادرار کردن را در خود احساس می کنید، ساده ترین راه حل می تواند استفاده کردن از یک روغن قابل اعتماد باشد. خشکی واژن می تواند منجر به تحریک مجرای ادرار شده و در نتیجه احساس فوریت در حین رابطه جنسی ایجاد نماید.

به کمک روغن کاری مناسب از خشکی یا تحریک واژن جلوگیری کنید. این کار همچنین می‌تواند به جلوگیری از ملتهب شدن بافت واژن کمک کند. گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارند. اما توصیه ما بر این است که از یک محصول قابل اعتماد مبتنی بر آب و فاقد پارابن و گلیسیرین استفاده نمایید. دقت کنید که بافت مخاط واژن و فرج از جذب‌پذیرترین بافت‌ها در بدن انسان هستند بنابراین از مواد بی کیفیت استفاده نکنید.

ارگاسم نقطه جی

نقطه G در چند سانتی متری اول داخل کانال واژن قرار دارد. برای پیدا کردن آن، یک یا دو انگشت خود را وارد واژن کرده و به ناف متصل کنید. این قسمت باید شبیه یک تکه بافت گردو باشد. این قسمت انتهایی کلیتوریس است و در مجاورت اسفنج مجرای ادرار و غدد Skene که مسئول انزال زنان هستند، قرار دارد.

هنگامی که نقطه G فعال می شود، می تواند به طور همزمان اسفنج مجرای ادرار را هم تحریک کند و باعث احساس ادرار شود. علاوه بر این، زمانی که غدد اسکن با مایع پر می شود، می تواند فشار بیشتری را به مجرای ادرار بیافزاید. بنابراین این احتمال وجود دارد که واقعاً نیازی به ادرار کردن نداشته باشید و تنها احساس ادرار هنگام رابطه جنسی را تجربه کنید.

در مردان نیز هنگامی که نقطه G که به شبکه کلیتورال متصل است، ماساژ داده می‌شود یا اصطحکاک را تجربه می‌کند، با مایعات پروستات شروع به متورم شدن می‌کند. زمانی که از طریق مجرای ادرار انزال رخ می دهد، می‌تواند با ادرار کردن اشتباه گرفته شود، اما در واقع مقدار کمی اوره در این مایع وجود دارد. نیاز به ادرار کردن اغلب مقدمه انزال است.

ضعف عضلات کف لگن

دلیل دیگری که ممکن است نیاز دائمی به ادرار کردن در حین رابطه جنسی داشته باشید، ضعف عضلات کف لگن است. اگر در هنگام زایمان طبیعی، سرفه‌های مزمن، عطسه، یبوست یا تمرینات منظم ورزشی با مشکل ضعف عضلات کف لگن روبه رو باشید، این نیز می‌تواند منجر به میل به ادرار کردن در حین رابطه جنسی شود. بهترین راه برای تقویت کف لگن انجام تمرینات کگل است.

داشتن مثانه بیش فعال

نشت ادرار در حین رابطه جنسی، بی اختیاری فوری نامیده می شود و این نشانه ای برای مثانه بیش فعال است. این حالت با یک میل مکرر و ناگهانی برای ادرار کردن مشخص می شود که ممکن است کنترل آن دشوار باشد. این شرایط زمانی رخ دهد که مثانه شما سعی در دفع ادرار حتی با وجود پر نبودن داشته باشد. بی اختیاری اضطراری می تواند توسط بسیاری از عوامل، به عنوان مثال، آب جاری ایجاد شود. اگر مکرراً نیاز به دفع ادرار دارید و مشکوک هستید که آیا مثانه بیش فعال دلیل آن است یا خیر، بهتر است توسط یک متخصص اورولوژی ارزیابی شوید.

عوارض جراحی پروستات

دقت داشته باشید که به دنبال عمل جراحی پروستات برخی از مردان ممکن است نشت ادرار هنگام ارگاسم را تجربه کنند. این پدیده که به عنوان کلیماکتوری شناخته می شود، به عنوان بی اختیاری ادرار مرتبط با ارگاسم تعریف می شود که یک مانع رایج در بهبودی پس از جراحی پروستات است. این شکل خاص از بی اختیاری ادرار معمولاً با گذشت زمان از بین می رود، اگرچه در 10٪ از مردانی که در حین رابطه جنسی نشت دارند، هنوز هم می توانند بیش از 2 سال پس از جراحی این مشکل را تجربه کنند.

در صورت نیاز به ادرار کردن در حین رابطه جنسی چه باید کرد؟

بنابراین، قبل از اینکه شروع به مقاربت کنید، از روغن استفاده کرده و مثانه خود را تخلیه کنید. تمرینات کگل‌ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید. اما چه کار دیگری می توانید انجام دهید تا نیاز به ادرار کردن در طول رابطه جنسی را برطرف کنید؟ انجام چند تغییر در سبک زندگی می توانند به منظور کنترل مثانه به شما کمک کنند، مانند:

  • برای کاهش فشار از روی مثانه، پوزیشن های مختلف جنسی را امتحان کنید.
  • در صورت اضافه وزن، وزن خود را کاهش دهید.
  • مصرف کافئین و الکل که ادرار آور و تحریک کننده مثانه هستند را محدود کنید.
  • آموزش مثانه را با برنامه ریزی استراحت طول روز خود ترکیب کنید.

اکثر مردم می توانند با ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی و انجام منظم تمرینات عضلات کف لگن، نیاز به ادرار کردن در حین رابطه جنسی را کاهش یا حتی از بین ببرند. اما اگر در این باره نگران هستید، بایستی آنها را با یک متخصص در میان بگذارید.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنید؟

نیاز به ادرار کردن هنگام رابطه جنسی معمولاً یک وضعیت طبیعی است. اما مواقعی وجود دارد که باید با اورولوژیست یا متخصص زنان در این باره مشورت کنید. به عنوان مثال، اگر فوریت ادرار همراه با درد باشد، این می تواند نشان دهنده عفونت مثانه یا عفونت ادراری باشد.

اگر بی اختیاری شما ناشی از یک بیماری زمینه ای است، درمان این بیماری ممکن است به کاهش بی اختیاری شما کمک کند. اگر در حین مقاربت احساس درد می کنید، حتما با پزشک خود در این باره صحبت نمایید.

منبع

شما می توانید با استفاده از خدمات آنلاین طبینجا توسط متخصصین اورولوژی و زنان ویزیت شوید.

Rate this post

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید