اهمیت طب سوزنی و روش های آن

0
3,735
308489.jpeg alt_text
308489.jpeg caption

طب سوزنی مهمترین شاخه طب سنتی چین بوده که اساس آن فرو کردن سوزن به چاک راه و گذرگاههای بدن هست. بر اساس فلسفه چین باستان در این گذرگاهها انرژی حیات جریان دارد و تحریک آنها با سوزن منجر به کاهش و تسکین درد، آرامش اعصاب و درمان بیماری ها می شود.

چاکرا چیست؟

چاکرا به باور آیین هندو به مراکز انرژی در بدن انسان گفته می‌شود. چاکرا یا شاکرا در وجود هر موجود زنده‌ای قرار دارد حتی گیاهان. این چاکراها منابع انرژیها به عبارتی شریان‌های حیات می‌باشند. هفت چاکراه مختلف در بدن وجود دارد که محل آنها نزدیک معقد، زیر شکم، زیر معده، بالای قلب، گلو، پیشانی و سر می باشد. چاکراهای اصلی مراکز انرژی در حال چرخش هستند که به‌طور معمول ۳ تا ۴ اینچ قطر دارند و اعضای اصلی و حیاتی کالبد فیزیکی را کنترل می‌کنند و به آن‌ها انرژی می‌دهند. چاکراهای اصلی درست مانند نیروگاه‌هایی هستند که انرژی حیاتی را برای اعضای حیاتی و اصلی تأمین می‌کنند. اگر این نیروگاه‌ها به خوبی کار نکنند اعضای حیاتی ضعیف یا بیمار می‌شوند، زیرا برای درست کار کردن، انرژی حیاتی کافی ندارند. قطر چاکراهای فرعی یک تا دو اینچ است و چاکراهای بسیار کوچک، بخش‌های کم اهمیت تر کالبد جسمانی را کنترل کرده و به آن‌ها انرژی می‌دهند. 

طب سنتی

چاکراها در داخل کالبد فیزیکی نفوذ می‌کنند و در ورای آن نیز امتداد می‌یابند. چاکراها از دو طریق غده درون‌ریز و سیستم عصبی بر جسم اثر متقابل دارند. انجمن طب سوزنی بریتانیا پس از بررسی پیامدهای درمان سی و چهار هزار بیمار توسط۵۷۴ درمانگر طب سوزنی، با ارائه مقاله‌ای در مجله معتبر «ژورنال بریتانیایی پزشکی» British Medical Journal در ماه سپتامبر ۲۰۰۱ چنین اعلام نمود که طب سوزنی در صورتی که توسط پزشکان آموزش دیده در دوره‌های استاندارد انجام شود، بسیار ایمن و فاقد هرگونه عارضه جدی است. امروزه به طور گسترده از طب سوزنی به عنوان شاخه ای از طب باستان، در درمان بیماری های صعب العلاج و مزمن استفاده می شود و به علت عوارض کمتری که درمقایسه با طب دارویی و کلاسیک دارد، استفاده از آن در سال های اخیر روند رو به رشد داشته است.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید