اورای میگرنی چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

0
2,801
434883.jpeg alt_text
434883.jpeg caption

یکی از آزار دهنده ترین انواع سردرد، میگرن است. این سردرد گاهی اوقات می تواند همراه با علائم هشدار دهنده ای به نام اورای میگرنی همراه گردد. در واقع این نشانه ها همان علائم حسی هستند که فرد ممکن است قبل از شروع حمله درد متوجه آن شود.

اورای میگرنی چیست؟

میگرن همراه با اورا aura (میگرن کلاسیک نیز نامیده می شود) یک سردرد عود شونده است که پس از آن یا همزمان با آن، اختلالات حسی موسوم به هاله ایجاد می شود. حدود 20٪ افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند حدود 20 دقیقه تا یک ساعت قبل از درد انواع علائم هاله را تجربه خواهند کرد. این اختلالات که با عنوان اورای بینایی هم اطلاق می شود می تواند شامل علائمی هم چون چشمک زدن نور، لکه های ناپیدا و سایر تغییرات بینایی یا سوزن سوزن شدن دست یا صورت باشد.

درمان اورای میگرنی و میگرن بدون هاله (میگرن معمولی نیز نامیده می شود) معمولاً یکسان است. می توانید با همان داروها و اقدامات مراقبت از خود که برای پیشگیری از میگرن معمولی به کار می برید، از اورای میگرنی پیشگیری کنید.

 

علائم میگرن همراه با اورا چیست؟

علائم اورای میگرنی شامل اختلالات موقتی بینایی یا سایر اختلالاتی است که معمولاً قبل از سایر علائم میگرن رخ می دهد مانند درد شدید سر، حالت تهوع و حساسیت به نور و صدا.

اورای میگرنی معمولاً ظرف یک ساعت قبل از شروع سردرد اتفاق می افتد و به طور کلی کمتر از 60 دقیقه طول می کشد. گاهی اوقات هاله میگرن با سردرد کم و یا بدون درد اتفاق می افتد، به خصوص در افراد 50 ساله به بالا.

 

علائم اورای بینایی چیست؟

در بیشتر افرادی که مبتلا به سردرد میگرن همراه با اورا هستند، علائم و نشانه های بینایی موقتی ایجاد می شود. که معمولا از مرکز میدان بینایی شروع شده و به بیرون گسترش می یابد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• لکه های تاریک، که گاهی اوقات با طرح های ساده هندسی ترسیم می شوند.

• خطوط زیگزاگ که به تدریج در سراسر دید شما شناور می شوند.

• لکه ها یا نشانه های ستاره مانند لرزان

• تغییر در بینایی یا از دست دادن بینایی

• پرتوهای چشمک زن

 

سایر انواع اورای میگرنی

سایر اختلالات موقت که گاهی اوقات با اورای میگرنی همراه هستند عبارتند از:

• بی حسی، به طور معمول احساس سوزن سوزن شدن در یک دست یا یک طرف صورت که ممکن است به آرامی در امتداد یک اندام گسترش یابد.

• دشواری در صحبت کردن یا مشکلات زبانی

• ضعف عضلانی

 

آیا اورای میگرنی خطرناک است؟

بعضی از کودکان و بزرگسالان ممکن است انواع علائم اورا یا هاله را تجربه کنند اما دردی نداشته باشند. اگرچه اینها می توانند صدمات زیادی به فرد وارد کرده و باعث ایجاد احساس خستگی شوند، اما این سردردها تهدید کننده حیات محسوب نمی شوند. داروها و روش های درمانی بسیاری برای درمان علائم اورا وجود دارند که می توانند به عنوان پیشگیری از اورای میگرنی هم استفاده شوند.

 

اورای میگرنی چه مدت طول می کشد؟

اورا یا هاله ها معمولاً 10 تا 30 دقیقه طول می کشند. اورای حسی نیز معمول است. می تواند همزمان با هاله یا اورای بینایی، پس از آن یا به تنهایی رخ دهد. هاله حسی به صورت گزگز در یک اندام یا احساس بی حسی شروع می شود که طی 10 تا 20 دقیقه به سمت بازو حرکت می کند.

 

آیا کم آبی می تواند باعث ایجاد اورای میگرنی شود؟

برخی از عوامل محرک میگرن شناخته شده است که در صورت اجتناب از آن ها می توان مانع از بروز اورای میگرنی شد: استرس، استعمال دخانیات، کمبود آب بدن، مشروبات الکلی، تغییرات فشار خون و کمبود خواب تنها بخش اندکی از محرک ها هستند. اختلالات بینایی برای چشم موقتی و بی ضرر هستند.

 

9 درمان خانگی برای کاهش علائم و درمان اورای میگرن

1- از خوردن فست فودها خودداری کنید.

2- استنشاق اسانس اسطوخدوس می تواند به عنوان درمان اورای میگرن ، آنها را کاهش دهد.

3- به کمک انگشتان دست و استفاده از روش طب فشاری نقاط درد را ماساژ دهید.

4- مواد غذایی حاوی منیزیم مانند بادام، دانه کنجد، دانه آفتابگردان، بلغور جو دوسر، شیر، تخم مرغ و کره بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

5- روغن نعناع را به ناحیه شقیقه ها و پیشانی بمالید.

6- زنجیبل می تواند حالت تهوع ناشی از میگرن را تسکین دهد.

7- از روش آرام سازی بیوفیدبک استفاده کنید.

8- فعالیت بدنی آرام مانند یوگا را امتحان کنید.

9- از ماساژ منظم و هفتگی به منظور بهبود کیفیت خواب و تسکین علائم میگرن کمک بگیرید.

 

  • آیا شما هم تابحال اورای میگرنی را تجربه کردید. اگر در این باره تجربه یا نظر خاصی دارید می توانید دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید