تاثیر تلقینات منفی بر شکل گیری بیماری

0
42,416
156868.jpeg alt_text
156868.jpeg caption

خود گویی ها و تلقینات بسیار تاثیر گذار هستند. افرادي که با ساختمان مغز و اعصاب آشنا هستند، براي تلقین ارزش فوق العاده قایل هستند و میگویند حرف و تلقین روي غدد داخلی بدن اثر میگذارد و موجب بهبود یا بیماري شخص میگردد. ترس، اندوه ، اضطراب و بسیاری از عواطف و احساسات منفی دیگر، بوسیله تلقین اعم از خیالی یا حقیقی ، وارد مغز شده در نتیجه بیماریهای متنوعی را سبب میشود. عواطف مثبت نظیر امید، نشاط، عشق، محبت از طریق حواس و اعصاب وارد مغز میشوند و سرحالی و شادابی جسم را باعث می شوند.  کتر جیمز براون گفته است: قوه خیال یکی از طرق بسیار موثر درمان امراض روانی است. با فکر و خیال میتوان حالات سلامتی و بیماري را تغییر داد. توجه زیاد به عضوی از اعضای بدن ، موجب ابتلاي آن عضو به کسالات و بیماری میشود.

تلقین بیماری

شخصی که دائم نگران بیماری باشد به تدریج بیمار میشود. اثرات تلقین به قدری در انسان زیاد است که قادر است او را بیمار کند و یا از سختترین بیماریها نجات دهد. در این شرایط ترس و نگرانی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، باید به زور هم که شده خود را به کارهای فرح بخش و مثبت سرگرم کنیم، زیرا انجام این نوع کارها در چنین شرایطی، تاثیر داروی مقوی را دارد و ما را از این ترس رهایی می بخشد. افراد زیادی اظهار می کنند که علایمی از تب سرفه و یا سرماخوردگی را در خود میبینیم که این مساله ناشی از تمرکز و پرداختن بیش از اندازه ذهن به بیماری است و انقدر توجه ها به این بیماری متمرکز شده که واقعا جسم را بیمار می کند. اکثر مردم آگاه نیستند که چقدر تلقینات سوء خود آنها دلیل بیماری آنهاست. همچنین نمیدانند که آنچه غالبا سلامتی آنها را باز میگرداند، تلقینات خود آنهاست نه اثرات دارو وقتی آنها فکر میکنند فلان دارو شفابخش است، همین فکر و تلقین سبب شفایشان میشود. با تغییر افکارتان در مورد وضعیت کنونی بدن تان همه چیز تغییر می کند. هیچ بیماري لاعلاج نیست مگر اینکه ذهن لاعلاجی را بپذیرد. دانشمندان به دفعات نشان داده اند هر نوع تلقین مورد پذیرش ضمیر ناخودآگاه قرار می گیرد. در بسیاري از موارد افرادی که تلقین منفی به خود میکنند و احساس میکنند که بیماري خاصی گرفتهاند یا در لحظهاي به سر درد فکر کنند همان بیماری به سراغشان میآید که نشأت گرفته از تاثیر امواج منفی در سلولهاي بدن است، بنابراین در علم روانشناسی این موضوع اثبات شده که اگر به مسائل منفی فکر کنید و در صورت تلقین به آن، تا حدود زیادي آن اتفاق برایتان رخ خواهد داد.

راهکارهایی برای جلوگیری از تلقینات منفی

  •   روحیه تان را بالا نگه دارید و شرایط داشتن بیماري را تکذیب کنید و باور کنید هم اکنون سالم هستید حتی به ظاهر دروغ باشد.
  •  فیلمهاي کمدي، خنده آور و شادي برانگیز را جمع آوري کنید و در روز در سه نوبت آنها را مشاهده کنید و دنبال موضوع
  •  ترس ها، باورهاي دیگران به بیماري و تردیدها را نادیده بگیرید و خشم، نفرت و افکار منفی را از خود دور کنید. شاد بگردید (طنز و لطیفه زیاد مطالعه کنید).
  • از عمق وجودتان روبروي آیینه بخندید به طوریکه ماهیچه هاي گونه هایتان درد بگیرد (در حد انفجار بخندید). هر اشتباهی مرتکب شدید به خودتان بخندید.
  • کارهایی که شادي مضاعف به ارمغان می آورند انجام دهید ( آواز خواندن در حمام و خلوت خود، قدم زدن در طبیعت و کوه، ورزش کنید، به رشد گیاهان توجه کنید و غیره ).
  • روزانه زمانی را براي شکرگذاري عمیق صرف کنید (شکر گذاري را بنویسید و تکرار کنید).
  • بخشش را آغاز کنید (کمک به نزدیکان و دیگران، بخشش عشق، لباس، پول، هر چیز که دارید و … ) ببخشید و در جهان
  • قدرت تجسم را به کار گیرید و شفاف ببینید که در سلامت کامل به سر می برید. هستی رها کنید. بخشش را حس کنید و لذت ببرید. کامل مکررا تکرار کنید : . در این ساعات ذهن ناخودآگاه افراد در بیشترین حالت برنامه پذیري می باشد.در این ساعتها می
  •  هنگام صبح در موقع بیدار شدن و یا آخر شب موقع خوابیدن جملات تاکیدي مثبتی همانند عبارت زیر را روزانه با باور توان با تلقین هاي مثبتی ذهن بیمار را برنامه ریزي کرد.
  • خدایا شکرت بابت سلامتی سلول به سلول اتمهاي جسمم که هر لحظه سالم تر و قوي تر می شوند. آن قدر تکرار کنید تا با آن یکی شوید و ایمان راسخ به این موضوع داشته باشید تنها منبع هستی خداوند است .
  • اگر از بیماري رنج می برید از صحبت کردن و فکر کردن در مورد آن دست بکشید و روي سلامتی متمرکز شوید. گله و شکایت در مورد بیماي تان را رها کنید.
  • نزد پزشک متخصص خود بروید و دستورات درمانی را دنبال کنید ( اقدام بدیهی ).
  • توکل به خدا را فراموش نکنید و ارتباط تان را با او مستقیم تر کنید.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید