توصیه هایی برای نزدیکی با وجود کمر درد

0
5,767
245786.jpeg alt_text
245786.jpeg caption

کمر درد به ویژه در بخش انتهایی مهره های کمری می تواند انجام بیشتر حرکت ها را دشوار و حتی برخی را غیرممکن نماید. علائم کمر درد می تواند بر روی همه جنبه های زندگی از شغل گرفته تا رابطه جنسی تاثیر بگذارد. حتی بیشتر زوجین خصوصا مردان از بیان این مسئله به شدت واهمه دارند، چرا که آن را نوعی ضعف در قدرت مردانگی خود قلمداد می کنند. آیا نزدیکی با وجود کمر درد امکان پذیر است؟ در این پست از طبینجا شما را با برخی از راهکارهای مدیریت درد کمر در هنگام رابطه زناشویی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

نزدیکی با وجود کمر درد

داشتن کمر درد می تواند زندگی جنسی را مختل نماید. در ابتدا یک کمر درد مزمن می تواند به لحاظ جسمانی محدودیت را ایجاد کند. سپس با نادیده گرفته شدن این دردها یا عدم وجود درمان مناسب برای آنها احتمال بروز مشکلات عاطفی روحی مانند افسردگی، نا امیدی و عصبانیت وجود خواهد داشت. به دلیل وجود این احساسات ممکن است حتی از داشتن نزدیکی با وجود کمر درد امتناع ورزیده شده و زوجین از یکدیگر فاصله بگیرند.

راهکارهای مدیریت کمر درد در هنگام نزدیکی

بهتر است در مقابل این اثرات کمردرد مقاومت کنید و برای غلبه بر چالش هایی که مانع لذت بردن از رابطه جنسی شما و همسرتان می شود، گام بردارید. راهکارهای زیر می توانند تا حدود زیادی موثر واقع شوند، از جمله:

برقراری ارتباط

از آنجا که توضیح دادن میزان درد و در عین حال درک آن ممکن است دشوار باشد، بحث در مورد این موضوع بین زوجین از اهمیت بیشتری برخوردار است. این کار از بروز تنش و سوء تفاهماتی که ممکن است در رابطه جنسی ایجاد شود جلوگیری خواهد کرد.

آرام باشید و عجله نکنید

قبل از شروع رابطه جنسی و بسته به نوع کمردردی که تجربه می کنید، در صورت لزوم کمی روی عضلات آسیب دیده یا منقبض فعالیت ریلکسیشن انجام دهید. ریلکسیشن یا فعالیت های شل کنندگی عضلات منقبض می تواند شامل بکارگیری ایده های ساده مانند ماساژ ملایم، استفاده از پد گرمایشی (یا کمپرس سرد در صورت احساس بهتر کردن) یا یک حمام گرم باشد.

از بالش کمک بگیرید

خوابیدن صاف روی تخت فشار زیادی را به ستون فقرات وارد می کند. به سادگی با قرار دادن چند بالش زیر زانو، فشار به نصف کاهش می یابد. همچنین ممکن است کمر درد با یک بالش زیر سر یا کمر کاهش پیدا کند.

پوزیشن های مختلف را امتحان کنید

به طور کلی برای داشتن نزدیکی با وجود کمر درد ، هر کدام از طرفین مبتلا به کمر درد هنگام فعالیت جنسی باید فعالیت کمتری داشته باشد. در مورد زنان مبتلا به کمر درد یا دیسک کمر ، ممکن است قرار گرفتن به پشت راحتتر باشد. برخی از زوجین پوزیشن های قرار گرفتن در طرفین یا کنار هم را مناسبتر گزارش کرده اند. برخی از پوزیشن های جایگزین برای زنان شامل دراز کشیدن روی شکم با بالش زیر سینه یا قرار گرفتن بصورت خوابیده در لبه تخت با پاهای آویزان از تخت است.

با لگن و زانو حرکت کنید

به جای حرکت دادن ستون فقرات، باسن و زانو حرکت دهید. به حداقل رساندن حرکات کمر می تواند به شما در جلوگیری از درد در هنگام رابطه جنسی کمک کند.

تغییر مکان را امتحان کنید

برای داشتن یک رابطه زناشویی با وجود کمر درد ، می توانید از رابطه جنسی در مکان هایی غیر از تختخواب نیز لذت ببرید. هر سطح سفتی می تواند گزینه مناسبی باشد به عنوان مثال، سعی کنید از صندلی یا مبل استفاده کنید.

وضعیت بدن خود را تغییر دهید

در صورتی که پوزیشن جنسی باعث تشدید یافتن درد کمر شد، بهتر است کمی موقعیت بدنی خود را تغییر دهید تا ببینید به شما کمک می کند یا خیر. گاهی اوقات، یک تغییر کوچک در وضعیت بدن یا موقعیت شریک جنسی شما می تواند تا حدود زیادی تاثیر گذار باشد.

قبل رابطه جنسی از مسکن استفاده کنید

برخی از داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن و ناپروکسن قبل از قرار گرفتن در پوزیشن های جنسی می توانند تا حدودی درد را تسکین دهند.

از پمادهای ضد درد استفاده کنید

برای داشتن نزدیکی با وجود کمر درد ، می توانید از کرم یا پمادهای موضعی بر روی منطقه مورد نظر بمالید. فقط مطمئن شوید که قبل از رابطه حتما دستان خود را شسته باشید تا از برخورد این مواد با مناطق حساس بدن جلوگیری شود. (1)

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

اگر درد شما برطرف نشد بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. بیشتر مشکلات کمر درد ناشی از التهاب اطراف ستون فقرات است و طی دو تا شش هفته بهبود می یابند. درد می تواند از ماهیچه ها، رباط ها، کپسول های مفصلی یا غضروف ایجاد شده و علت آن می تواند مربوط به کشیدگی بافت، عضلات، تاندون ها یا رگ به رگ شدن باشد. پارگی های کوچک در لایه خارجی دیسک بین مهره ای نیز می تواند باعث درد شود. اگر درد بیش از شش هفته ادامه داشت یا اگر با درد در پاها، ضعف یا مشکل در کنترل روده یا مثانه همراه بود، به دنبال بررسی های سریع پزشکی باشید.

بخاطر داشته باشید که ممکن است لازم باشد رویکردهای مختلفی را امتحان کنید تا یکی از آنها برای شما مفید واقع شوند. درست مانند ورزش کردن در حین فیزیوتراپی، برخی از پوزیشن های خاص جنسی نیز ممکن است آسیب و درد بیشتری را با خود به همراه داشته باشند. اگر رویكرد آزمون و خطا را در پیش بگیرید، احتمالاً پوزیشنی را پیدا خواهید كرد كه برای شما راحت تر باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید