حفظ سلامت قلب و عروق

0
844
558367.jpeg alt_text
558367.jpeg caption

عوامل مختلفی در حفظ سلامت قلب و عروق نقش دارند که فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم اصلی ترین موارد هستند. در این مطلب چند نکته مرتبط با تغذیه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی را عنوان می کنیم. اغلب افراد اطلاع دارند که مصرف برخی مواد غذایی از جمله غذاهای چرب غذاهای حاضری می توانند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد اما تغییر سبک غذا خوردن برای برخی افراد راحت نیست .در صورتی که سال ها باشد که با رژیم غذایی نادرست باعث افزایش سایز دور شکم شده باشید سعی کرده‌ایم با عنوان کردن چند مورد ساده برای اضافه کردن به رژیم غذایی تان بتوانیم به تغییر سبک غذایی ناسالم کمک کنیم:

حواستون به حجم وعده غذایی خود باشد اینکه چه مقدار غذا می خورید به همان اندازه که چه نوع غذایی می‌خورید اهمیت دارد اگر ظرف غذای خود را لبریز از غذا کنید و ظرف چند ثانیه تمام ظرف را خالی کنید باعث می شود کالری بسیار بیش از اندازه که لازم دریافت می کنید در حال حاضر اغلب وعده های غذایی سرو شده در مراکز رستوران ها به اندازه یک نفر می باشد. از بشقاب یا کاسه کوچک تر برای غذا خوردن استفاده کنید تا بتوانید حجم مواد غذایی مصرفی خود را کنترل کنید .مواد کم کالری بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید مثل میوه و سبزیجات و برعکس غذاهایی که کالری بالایی دارند یا سدیم نمک زیادتری دارند را کمتر مصرف کنید مثل غذاهای فرآوری شده و غذاهای حاضری  استراتژی می‌تواند رژیم غذایی خود شما را تغییر دهد و کم‌کم به حفظ سلامت قلب شما و همچنین تنظیم اندازه کمک کند.

میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات بیشتر مصرف کنید میوه و سبزیجات منابع بسیار خوبی برای تامین ویتامین و ریزمغذی ها هستند میوه و سبزیجات همچنین کالری کمی دارند و فیبر بالایی می توانند برای شما تامین کنند میوه و سبزیجات مثل ر گیاهان یا غذاهای گیاهی شامل موادی هستند که از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند خوردن میوه و سبزیجات ممکن است به شما کمک کند تا مصرف غذاهای پرکالری مثل گوشت و پنیر و غذاهای حاضری را کنار بگذارید یجات خرد شده در یخچال نگهداری کنید تا بتوانید در صورت تمایل سریعتر از این سبزیجات استفاده کنید می‌توانید میوه را داخل یک کاسه در آشپزخانه بگذارید و هر زمان که تمایل به خوردن داشتید از این میوه‌ها میل کنید. میوه ها و سبزیجات را همراه با سس های چرب مصرف نکنید همچنین سبزیجات سرخ شده هم میل نکنید

مصرف غلات

از غلات کامل استفاده بفرمایید غلات کامل منابع بسیار خوبی برای فیبر هستند و همچنین مواد مغذی زیادی دارند که نقش بسیار موثری در کنترل فشار خون و سلامت قلب بازی می‌کنند شما می توانید میزان غلات کامل را در یک رژیم غذایی سالم برای قلب افزایش دهید. آرد گندم کامل ،نان غلات کامل، پاستای غلات کامل و جوی دو سر توصیه میشوند. بهتر است آرد سفید، نان سفید مافین ها،نان ذرت، بیسکویت، کیک، انواع پای، نودل ها ،پاپ کورن کره ای و کراکر های پرچرب مصرف نشوند. توصیه می‌شود مصرف گوشت مواد غذایی حاوی سدیم زیاد مواد چرب از رژیم غذایی از رژیم غذایی حذف شوند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص قلب و عروق  ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید