دستگاههای تنفس مصنوعی

0
802
12477.jpeg alt_text
12477.jpeg caption

دستگاه های پیشرفته تنفسی در حال ظهور به عنوان راه حل های مناسب برای مدیریت سلامت سیستم تنفسی می باشند. این دستگاهها مزایای بالینی و راحتی را برای بیماران تنفسی و خدمات دهندگان حوزه پزشکی فراهم می آورند.

1- تحلیل کننده عملکرد سیستم تنفسی

تحلیل کننده های عملکرد تنفسی به پزشکان در اندازه گیری عملکرد سیستم تنفسی بیماران کمک می کنند. آنالایزر می تواند ورود و خروج، انتشار و توزیع گاز در ریه ها اندازه گیری کند. پزشکان از این دستگاه برای ارزیابی بیماران با اختلالاتی مانند انسداد مزمن ریوی استفاده می کنند. آنها همچنین می توانند پارامترهایی از جمله ظرفیت باقیمانده عملکردی، ظرفیت انتشار ریه ها را برای مونوکسید کربن و مقاومت هوایی را اندازه گیری کنند. آنالایزرها همچنین مبنایی برای عملکرد دستگاه تنفسی و شناسایی اختلالات تنفسی ارائه می دهند. می توان از آن در حوزه درمان بیماریهای ریوی و تنفسی استفاده کرد.

2- ارائه دهنده داروهای استنشاقی

طی سالهای گذشته، فناوری های بخش داروهای تنفسی با کمک چندین نوآوری در ماسک ها، مبدلها، کنتورها و فشرده سازهای داروهای استنشاقی پیشرفتهای چشمگیری تجربه کرده اند که به مدیریت بیماریهای ریوی کمک شایانی می کنند. این دستگاه های ارائه دهنده داروهای استنشاقی فرصت های شگرفی برای پزشکان فراهم می کنند تا با استفاده از سیستم های انتقال دهنده پیشرفته داروهای تنفسی را بطور منظم به بیماران برسانند.

3- جایگزین سیستم تنفسی

ونتیلاتورهای جایگزین ریه ویژگیهای مهم ساختار ریه ها را شبیه سازی می کنند، که درنهایت می توانند جایگزین ایمن تری برای دستگاه های تنفسی بوده، و برای معالجه بیمارانی که ریه ها آنها دچار نارسایی هستند، بکار آید. این اکسیژن رسانی به غشای خارجی ریه مستلزم رساندن خون و گردش آن از طریق وسایلی است که دی اکسید کربن را از بین برده و قبل از پمپ کردن خون به بدن بیمار، اکسیژن را به آن اضافه می کنند. و از آن در راستای احیای بیماران در مواقعی که تهویه مکانیکی غیرممکن باشد، استفاده می شود. بدون شک، دستگاه این پتانسیل را داراست که در نحوه مراقبت پزشکان از بیمارانی که نارسایی حاد تنفسی دارند، تحول ایجاد کند.

4- دستگاه تسویه مجاری تنفسی

این وسیله در تسویه مجاری تنفسی در جهت کنترل جریان هوا، کمک به گردش هوا در نای ها، ترشحات برونشیتی و تسهیل تخلیه خلط  های مجاری تنفسی با سرفه استفاده می شود. کارشناسان پزشکی این دستگاه را برای بیمارانی با اختلال عملکرد تسویه ریوی، و توانایی در جمع آوری و دفع ترشحات مجاری تنفسی دارند، پیشنهاد می کنند. دستگاه تسویه مجاری تنفسی در حال حاضر به عنوان ابزار پایه در زمینه پیشگیری و درمان بیماریهای ریوی در نظر گرفته می شود.

 

5- دستگاه فشار بازدم

دستگاه درمانی فشار بازدم به عنوان جایگزینی برای فیزیوتراپی سنتی معرفی می شود. این دستگاه مقادیر هوای بیشتری به مجاری تنفسی وارد کرده تا هوای تحت فشار به سمت مجاری هوایی بزرگتر حرکت، و می توانند به سرعت خارج شوند. در نتیجه از تخریب نایژه ها جلوگیری می کند. کادر درمان می توانند از این دستگاه برای تسریع در ارائه و روند درمان به بیماران تنفسی استفاده کنند. نیاز فزاینده ای به فن آوری های جدید تشخیصی، نظارتی و درمانی دقیق تر برای مشکلات تنفسی بوجود آمده است. در این راستا مجموعه ای از استراتژی های مدیریت سلامت مبتنی بر فن آوری طی یک دهه گذشته تکامل یافته است. این تحولات بر نظارت و درمان شرایط تنفسی توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی تأثیر مثبت داشته و پتانسیل عظیمی برای استفاده از فناوری های جدید و نوآورانه برای کمک به مراقبت بهتر از مبتلایان به بیماریهای مزمن تنفسی بوجود آورده اند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص ریه ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید