رژیم غذایی با شمارش کالری

0
915
133019.jpeg alt_text
133019.jpeg caption

هدف از رژیم های محاسبه کالری این است که هر روز یک تعداد کالری را هدف قرار دهید. این رژیم می تواند به شما در مدیریت وزن و قند خون کمک کند. اگر اضافه وزن دارید، کاهش تعداد کالری که می خورید به کاهش وزن کمک می کند. همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت و فشار خون بالا می شود.

اصول اولیه رژیم

مواد غذایی به گروههایی تقسیم می شوند و از هر گروه ماده غذایی می توانید تعداد مشخصی واحد بطور روزانه مصرف کنید تا یک رژیم متعادل داشته باشید. یک رژیم متعادل از هر یک از گروههای اصلی غذایی شامل انواع غذاها شامل: غلات، میوه، سبزیجات، شیر ، گوشت و لوبیا و روغن است. مقدار کالری مورد نیاز شما به عواملی مانند جنس، سن، وزن و سطح فعالیت بستگی دارد. به عنوان مثال، یک ورزشکار مرد 25 ساله نسبت به یک زن 70 ساله که ورزش نمی کند، به کالری بیشتری نیاز دارد. اگر سعی در کاهش وزن دارید ، باید کمتر از میزان کالری که در روز می سوزانید، مصرف کنید.  در این رژیم غذایی شما کالری هر غذایی که در طول روز مصرف می کنید محاسبه می کنید تا از حد مشخصی در روز، کالری بیشتری مصرف نکنید. در این رژیم غذایی هر هفته باید یک روز در هفته بصورت عادی غذا مصرف کنید تا بدن شما به سطح کالری معینی عادت نکند. 5 نکته دیگر برای موفقیت در شمارش کالری در اینجا 5 نکته دیگر برای شمارش کالری ها آورده شده است:

آماده رژیم شوید

قبل از شروع کار، یک برنامه شمارش کالری یا ابزار آنلاین دریافت کنید، تصمیم بگیرید که چگونه بخش ها را اندازه گیری کنید و یک برنامه غذایی درست کنید.

برچسب های مواد غذایی را بخوانید

برچسب های مواد غذایی حاوی اطلاعات مفیدی برای شمارش کالری هستند. اطمینان حاصل کنید که اندازه بخشی توصیه شده در بسته را بررسی کنید.

وسوسه را از بین ببرید

از غذاهای پرکالری در خانه خود خلاص شوید. این به شما کمک می کند تا میان وعده های سالم تری را انتخاب کنید. هدف کاهش وزن آرام و آهسته: کالری را خیلی کم نکنید. اگرچه وزن خود را سریعتر کاهش می دهید ، ممکن است احساس بدی داشته باشید و کمتر به برنامه خود پایبند باشید.

ورزش خود را سوخت دهید

موفق ترین برنامه های کاهش وزن شامل رژیم و ورزش است. حتما به اندازه کافی غذا بخورید که هنوز انرژی لازم برای ورزش داشته باشید

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص تغذیه ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید