زمان برقراری رابطه بعد از زایمان

0
965
758333.jpeg alt_text
758333.jpeg caption

دوران بعد از زایمان میتواند با نگرانی های زیادی در رابطه با مسئولیت جدید مادر و همچنین تغییر شکل فیزیکی بدن او همراه باشد. بسیاری از مادران دچار افسردگی بعد از زایمان می شوند. در این میان داشتن رابطه جنسی میتواند سوالی چالش برانگیز باشد. شاید سوال بسیاری از زوجین این باشد که از چه زمانی بعد از زایمان میتوان رابطه جنسی را شروع کرد ؟ در این مقاله به بررسی زمان مناسب و روش شروع رابطه جنسی بعد از زایمان می پردازیم .

 

مهمترین نکته در برقراری رابطه جنسی

مهمترین نکته در برقراری رابطه جنسی در هر دوره ای بعد از ازدواج داشتن آرامش روانی و آمادگی روحی و جسمی زن و مرد برای داشتن رابطه است. در صورتی که این آمادگی وجود نداشته باشد لذتی از برقراری رابطه ایجاد نخواهد شد و شاید حتی برقراری رابطه جنسی با درد یا خاطره ای ناخوشایند همراه باشد. پس اولین نکته آماده بودن زن از نظر روانی و جسمی برای داشتن رابطه است. برخی از بانوان میل زیادی به داشتن رابطه بعد از زایمان دارند ولی بسیاری از آنها بعلت داشتن مشکلات جسمی و روحی از داشتن رابطه امتناع می کنند.

 

 

 

نزدیکی بعد از زایمان

زمان برقراری رابطه بعد از زایمان

معمولا بعد از زایمان مادر تا مدتی خونریزی دارد. این خونریزی مربوط به آسیب دیواره رحم و محل جفت است و بهتر است تا زمانی که محل جفت ترمیم نشده و خونریزی قطع نشده رابطه جنسی شروع نگردد زیرا ریسک عفونت بالا می رود. در زنانی که زایمان طبیعی داشته اند تا زمانی که زخم ناحیه ژنیتالیا ترمیم نشده بهتر است رابطه برقرار نشود. این زمان حدود بین ۴ تا ۶ هفته می باشد . بهتر است در این دوره مادر از نظر جسمی با تغدیه سالم خود را تقویت کند و از نظر روحی خود را برای پذیرفتن مسئولیت مادر بودن آماده کند. زن و مرد باید در این دوران در رابطه با تقسیم وظایف و شرایط لازم برای پرورش مناسب کودک صحبت کنند. معمولا واژن به مرور جمع می شود و به حالت طبیعی خود برمی‌گردد گرچه ممکن است شبیه قبل از زایمان نشود.

 

نقش همسر در افزایش میل به رابطه

یکی از راه کارهایی که میتوان در زن میل جنسی بیشتری را ایجاد کرد تا با میل و رغبت وارد رابطه جنسی بعد از زایمان گردد برقراری معاشقه های طولانی است. وقتی مرد با همسر خود وارد معاشقه می شود حتی لذت جنسی زن افزایش پیدا می کند و ممکن است ارگاسم را  نیز تجربه کند. لذت رابطه جنسی فقط با دخول اتفاق نمی افتد و در خیلی از موارد با معاشقه نیز میتوان لذت داشتن یک رابطه سالم را تجربه کرد. بعد از برقراری رابطه ممکن است شاهد خونریزی باشید و بهتر است رابطه با آرامش و صبر انجام شود. برای کاهش درد ناشی از دخول از ژل های لوبریکانت استفاده کنید. در صورت داشتن زایمان سزارین از پوزیشنی برای برقراری رابطه استفاده کنید که درد کمتری برای شما ایجاد کند.

 

احتمال بارداری مجدد بعد از زایمان

حتی در صورتی که شیردهی منظمی دارید ولی در صورت برقراری رابطه جنسی از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید. زیرا شیردهی باعث جلوگیری صددرصد از بارداری نمی شود.

 

نقش کودک در برقراری رابطه جنسی

بهتر است در زمان میل به نزدیکی‌مسئولیت نگهداری از کودک را به دیگر اعضای خانواده بسپرید و یا در زمانی اقدام به نزدیکی کنید که نوزاد شیرخورده است و به خواب رفته است.

 

نقش همسر در کاهش استرس بعد از زایمان

همسر شما با سهیم شدن در کارهای خانه و کودک میتواند از خستگی و اضطراب شما کم کند. مسئولیت نگهداری از کودک میتواند عامل بروز خستگی‌ در مادر شود ولی وقتی همسر شما در نگه داری شیرخوار بشما کمک کند نه تنها احساس حمایت میکنید بلکه از خستگی شما کاسته می شود.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید