علائم فیبروم رحمی (میوم ) و روش های درمان آن

0
3,634
56002.jpeg alt_text
56002.jpeg caption

فیبروم ها رشد غیر سرطانی رحم هستند که غالباً در دوران باروری ظاهر می شوند. فيبروم های رحم با ليوميوما یا ميوما نيز ناميده مي شوند، با افزايش خطر سرطان رحم ارتباط ندارند و تقريباً هرگز به سرطان مبتلا نمي شوند. فیبروم ها از نظر اندازه از کوچک و غیر قابل مشاهده با چشم انسان، تا توده های حجیم که می توانند رحم را بزرگ کنند. متفاوتند. شما می توانید یک فیبروم با چند عدد داشته باشید. در موارد شدید، چندین فیبروم می توانند رحم را آنقدر بزرگ کنند که به قفسه دنده برسد و وزن اضافه کند. بسیاری از خانم ها برخی مواقع در طول زندگی فیبروم رحمی دارند. اما ممکن استازلاع نداشته باشند زیرا اغلب آنها علامتی ایجاد نمی کنند. پزشک ممکن است فیبروم را بطور اتفاقی در طی معاینه لگن یا سونوگرافی قبل از تولد کشف کند. بسیاری از خانم هایی که فیبروم دارند هیچ علامتی ندارند. در مواردی که وجود دارد، علائم می تواند تحت تأثیر محل، اندازه و تعداد فیبروم ها باشد.

علائم فیبروم رحمی

در زنانی که علائم دارند، شایع ترین علائم فیبروم رحمی شامل موارد زیر است:

الیاف فیبروئیدها به طور کلی توسط مکان آنها طبقه بندی می شوند. فیبروم داخل بدن در دیواره عضله رحمی رشد می کند. فیبروم های زیر مخاطی داخل حفره رحم ایجاد می شوند. فیبرومهای زیر پوستی به خارج از رحم وارد می شوند. فیبروم ها معمولاً در طی یک معاینه معمول لگن مشاهده می شوند. پزشک ممکن است بی نظمی در شکل رحم شما احساس کند، و این نشان می دهد وجود فیبروم.

آزمایشات فیبروم رحمی

فیبروم رحمی

اگر علائم فیبروم رحمی دارید، پزشک ممکن است این آزمایشات را سفارش دهد:

  • سونوگرافی

در صورت نیاز به تأیید، پزشک ممکن است سونوگرافی درخواست کند. برای تأیید تشخیص و اندازه گیری فیبروم ها از سونوگرافی استفاده می کند. پزشک پروب سونوگرافی را بر روی شکم شما می گذارد و یا آن را درون واژن قرار می دهد تا از رحم تصویربرداری کند.

  • آزمایشات

اگر خونریزی غیر عادی قاعدگی دارید، پزشک ممکن است آزمایش های دیگری را برای بررسی دلایل احتمالی دستوردهد. این موارد شامل شمارش کامل خون (CBC) است تا مشخص شود آیا کم خونی به دلیل از دست دادن مزمن خون دارید یا آزمایشهای دیگری برای بررسی سایر علل و مشکلات تیروئید هست

  • درمان

درمان بسته به علائم ممکن است دارویی ،جراحی یا فقط نظاره کردن و بدون درمان در نظر گرفته شود.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید