علت هری ریختن دل یا احساس ریزش قلب

1
121,739
307541.jpeg alt_text
307541.jpeg caption

احساس ریزش قلب که معمولا به صورت هری ریختن دل اغلب بیان می گردد می تواند احساس ناخوشایندی باشد که گاهی اوقات برای برخی از افراد ممکن است به وجود بیاید. اما تعداد دفعات بروز این حالت ممکن است متغیر باشد. در برخی تعداد دفعات بسیار بوده و علاوه بر هری ریختن دل با سایر علائم بالینی دیگر همراه می گردد که در چنین مواردی نیازمند بررسی های دقیق تر پزشکی می باشد.

علت هری ریختن دل

اگر به ندرت تعداد دفعات ریزش قلب در شما بالا ست پس نیازی به بررسی های بیشتری نمی باشد و تنها با حفظ آرامش می توانید به برطرف نمودن این حالت کمک کنید. اغلب اوقات شرایطی با عنوان PVC یا ضربانات نابجای بطنی مسبب بروز این مشکل میشود.

ضربانات نابجا یا زودرس بطنی یک بیماری خوش خیم می باشد و معمولا الگوی ضربانات قلبی را تحت تاثیر قرار داده و در آن معمولا ضرباناتی به صورت یک ضربان اضافه همراه با مکثی کوتاه و به دنبال آن ضربانی با قدرت بیشتر از حد معمول را تجربه می کنند.

اگر تعداد این ضربانات اضافی بیشتر از حد معمول گردد و به عبارتی تعداد ضربانات عادی قلبی عددی قابل توجهی در این میزان نباشد، احتمال بروز مشکلات جدی تری مانند نارسایی قلبی وجود خواهد داشت. بنابراین در صورتی که طیف مقادیر احساس ریزش دل در فرد بیشتر از حد معمول باشد و یا هیچ شرایط محیطی مانند استرس پیش زمینه بروز آن ها نباشد بهتر است فرد توسط یک متخصص قلب و عروق مورد ویزیت قرار بگیرد.

تشخیص هری ریختن دل

برای تشخیص این که این شرایط همراه با سایر مشکلات قلبی ماند گرفتگی رگ های قلبی می باشد پزشکان از روش های دقیق تری مانند تست ورزش، اسکن هسته ای قلب یا سی تی آنژیوگرافی استفاده می نمایند. برخی از پزشکان بررسی های دوره ای اکوکاردیوگرافی برای تعیین وضعیت بیمار و احتمال بروز نارسایی قلبی درخواست خواهند کرد.

از آن جایی که زمان دقیق احساس ریزش دل در افراد مشخص نمی باشد بنابراین نوار قلبی معمول، قادر به نشان دادن این الگوهای ریتم قلبی نخواهند بود، در صورت نیاز هولتر قلبی که یک مانیورینگ 24 ساعته قلبی است برای تشخیص ضربانات زودرس بطنی در افراد تعبیه می گردد.

درمان هری ریختن دل

همان طور که گفته شد بیماری ضربانات نابجای بطنی معمولا با تغییرات سبک زندگی مانند پرهیز از مصرف محصولات کافئینی مانند چای و قهوه، غذاهایی دارای مواد تحریک کننده مانند غذاهای فست فودی دارای مقادیر بالایی از ادویه ها و عدم قرار گیری در شرایط استرس بار به خودی خود بهبود می یابند.

  در صورتی که تعداد دفعات بروز احساس ریزش قلب ل در فرد دو چندان شود ممکن است پزشک داروهایی مانند متوهگزال یا پروپرانولون برای کنترل این ضربانات تجویز نماید. چنان چه یافته های آزمایشگاهی مانند اکو و مانتیور هولتر قلبی حاکی از شروع نارسایی قلبی باشد در چنین مواقعی پزشکان متخصص قلب و عروق معمولا روش ابلیشن را برای سوزاندن نقاط اضافی ایجاد کننده پالس های الکتریکی توصیه خواهند کرد.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص قلب و عروق ما نوبت بگیرید.

Rate this post

یک دیدگاه

  1. سلام.مشکلی ک من دارم در طی روز چندین بار یهو احساس میکنم قلبم وامیسته البته بدون درد.اما وقتی این وضعیت پیش میاد احساس تنگی میکنم.نوار قلبم ی بلاک کوچیک نشون میده ک چنتا دکتر رفتم گفتن طبیعیه.اکو هم رفتم گفتن مشکلی نداره قلبم.چرا اینجوری میشم؟استرسم زیاده و ترس از سکته قلبی دارم در این شرایطی ک دارم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید