علت ولوواژینیت یا خارش شبانه ناحیه تناسلی کودکان دختر

0
17,845
113569.jpeg alt_text
113569.jpeg caption

ولوواژینیت چیست؟

ولوواژینیت ، التهاب یا تحریک واژن و فرج یا همان دستگاه تناسلی خارجی زنان است. ولوواژینیت خفیف یک مشکل بسیار شایع است و برخی از کودکان بارها به ولوواژینیت مبتلا می شوند. پس از شروع بلوغ، ولوواژینیت معمولاً کمتر اتفاق می افتد. در بیشتر موارد، ولوواژینیت یک مشکل جدی نیست و معمولاً با اقدامات ساده در خانه بهبود می یابد. معمولاً نیازی به هیچگونه درمان و آزمایش پزشکی نیست. 

 

علائم و نشانه های ولوواژینیت

ترشحات ناشی از عفونت قارچی بطور معمول سفید، بدون بو و توده ای شکل و شبیه به پنیر است. ترشح ناشی از واژینوز باکتریایی سنگین تر از حد معمول است اما رقیق، همراه با بوی ماهی و به رنگ خاکستری یا سبز است. اگر کودک شما مبتلا به ولوواژینیت باشد، ممکن است شرایط زیر را تجربه کند:

خارش در ناحیه واژن

مقداری ترشحات از واژن

قرمزی پوست بین لبهای بزرگ (لبهای خارج واژن)

سوزش هنگام دفع ادرار

 

علت خارش ناحیه تناسلی در دختر بچه ها

دختر بچه ها در سنین پایین، از پوشش واژن و فرج کاملا نازک برخوردارند و این باعث می شود که به راحتی تحریک شود. رطوبت یا نم در اطراف فرج می تواند منجر به ولوواژینیت شود. این شرایط به دنبال پوشش لباس تنگ یا اضافه وزن تشدید می شود. یکی دیگر از دلایل ولوواژینیت تحریک کننده ها است، مانند باقی مانده صابون و ضد عفونی کننده ها.

کرم های نخی شکل گاهی اوقات باعث ایجاد یا وخیم شدن ولوویت می شوند. کودکانی که مبتلا به کرمهای نخی هستند اغلب شب ها دچار خارش شبانه می شوند. اگر خارش یکی از علائم اصلی دختر بچه است، پس ممکن است بخواهید کودک خود را از نظر وجود کرمک بخوبی درمان کنید. 

 

علت خارش شبانه ناحیه تناسلی دختر بچه ها

گاهی اوقات در صورت ابتلا به اگزما یا بیماری پوستی به نام لیخن اسکلروز که ممکن است روی فرج و واژن دختر بچه هم تأثیر بگذارند، او ممکن است دچار خارش شبانه شود. اگر دخترتان خارش و درد زیادی دارد که شب هنگام در رختخواب تشدید می شود، ممکن است به دلیل کرم باشد. علائم ولووواژینیت اغلب بصورت گهگاه رخ می دهند.

 

درمان خارش واژن دختر بچه ها

در بیشتر موارد خفیف ولوواژینیت، می توانید بدون مراجعه به پزشک از کودک خود در خانه مراقبت کنید. به کودک خود اطمینان دهید که نیازی به نگرانی نیست، زیرا ولوواژینیت یک مشکل رایج و بخشی طبیعی از فرآیند بزرگ شدن است.

سعی کنید از مواردی که ولوواژینیت را بدتر می کنند اجتناب کنید:

لباس زیر نخی گشاد بپوشید و از شلوار جین تنگ و غیره خودداری کنید.

اگر کودک شما اضافه وزن دارد، در مورد چگونگی حفظ وزن سالم با رژیم غذایی و ورزش با یک مشاور تغذیه صحبت کنید.

در حمام یا دوش از مقدار زیادی صابون استفاده نکنید و اطمینان حاصل کنید که هر نوع صابونی از این ناحیه خیلی خوب شسته شده باشند. از حمام کفی و محصولات ضد باکتری (آنتی باکتریال) خودداری کنید.

برخی افراد استفاده از حمام های سرکه ای را مفید می دانند: نصف فنجان سرکه سفید را به حمام کم عمق اضافه کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه او را غوطه ور سازید. چند روز این کار را انجام دهید و ببینید آیا به شما کمک می کند یا نه.

کرم های تسکین دهنده یا پماد ممکن است به رفع درد کمک کنند. همچنین از پوست در برابر رطوبت یا هرگونه ترشحاتی که می تواند تحریک کننده باشند، محافظت می کنند.

در صورت برطرف نشدن مشکل و یا عود مجدد آن ممکن است مجبور باشید این اقدامات ساده را تکرار کنید.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

چنانچه ولوواژینیت دختر بچه شما را آزار می دهند ممکن است پزشک توصیه به آزمایش ناحیه مورد نظر نماید، با اینحال نتایج همیشه مفید نیستند. در صورتی که ترشحات آغشته به خون یا سایر موارد غیر طبیعی در کودک مشاهده کردید بهتر است به یک متخصص اطفال مراجعه کنید. تب و درد در هنگام دفع ادرار ممکن است نیازمند آزمایش عفونت های ادراری باشند. 

شما می توانید از طریق سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص کودکان ما نوبت بگیرید. 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید