علل داغی کف دست

0
92,655
272845.jpeg alt_text
272845.jpeg caption

علل داغی کف دست

عوامل مختلفی باعث می شوند تا احساس گرما در کف دست ایجاد شود. یکی از علل واضح و شایع گرمای هوا می باشد. این افراد بعد از اینکه بیرون، در هوای گرم فعالیت می‌کنند دچار احساس داغی در کف دست می شوند. یکی دیگر از علل ایجاد گرما در کف دست و ورزش کردن است.

ورزش و فعالیت بدنی

ورزش و فعالیت بدنی باعث افزایش جریان خون می گردد و در نتیجه به طور موقت افزایش جریان در کف دست ها باعث احساس گرما می شود. زمانی که افراد انجام فعالیت های ورزشی با دست می کنند بیشتر دچار احساس گرما در کف دست می شوند. فشار خون هم باعث افزایش جریان خون و مناطقی از بدن می‌شود که باعث احساس گرما می گردد. افرادی که فشار خون بالا دارند اغلب دچار احساس داغی در کف دست‌ها یا پاها می شوند.

سلولیت و سایر عفونت ها

 سلولیت و سایر عفونت ها از مواردی هستند که باعث افزایش دمای بدن می شوند. این افزایش دما برای مقابله با عفونت ایجاد می شود به همین علت محل عفونی شده معمولاً داغ می شود و اگر دست هم دچار عفونت شود این اتفاق می‌افتد.

علل داغی کف دست

اختلالات التهابی

التهاب هم یک راه مقابله با عفونت در بدن می باشد که باعث التهاب مزمن می شوند و اجازه می دهد تا  بیشتری به محدوده عفونی برسد. اختلالات التهابی که در کف دست یا مچ دست ایجاد شود باعث احساس ناخوشایند گرما می گردد . شایع ترین اختلال التهابی آرتریت روماتوئید می باشد باعث می‌شود تا به بافت دست حمله کند و منجر به تورم درد و التهاب گردد. افرادی که آرتریت روماتوئید انگشتان دست دارند ممکن است احساس درد و سختی در حرکت دادن این بخش‌ها داشته باشند.

سندرم تونل کارپ

سندرم تونل کارپ، باعث آسیب به یکی از اعصاب دست میشود که در مچ دست قرار گرفته است. ضربه بدن آرتریت روماتوئید اختلال غده تیروئید کیست هایی که باعث بیماری می شوند همگی عوامل ایجاد کننده سندروم تونل کارپ هستند علائم اولیه شامل گزگز احساس سوزن سوزن شدن  احساس سوزش در کف دست یا مچ دست می باشد  همچنین  احساس داغی در کف دست هم همراه با  لرزش و احساس ضعف هم از علائم هستند.

اختلال اعصاب

اختلال اعصاب محیطی به علت آسیب عصب در زمینه بیماری‌های جسمانی دیابت ایجاد می شود. ممکن است باعث احساس گزگز بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن در کف دست و پاها شود. این اختلال می تواند باعث ایجاد احساس داغ شدن کف دست ها شود در حالیکه دست ها داغ نیستند اما این احساس ایجاد می‌شود.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص غدد ما نوبت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید