عمل چشم لیزیک و عوارض آن

0
1,426
433272.jpeg alt_text
433272.jpeg caption

جراحی چشم لیزیک جایگزینی برای عینک یا لنزهای تماسی است که برای اصلاح برخی از مشکلات بینایی شایع انجام می شود. LASIK نوعی جراحی انکسار با لیزر است ( شناخته شده ترین و رایج ترین آنها). به طور کلی، یک نوع خاص از لیزراست که برش ظریف برای تغییر دقیق شکل قرنیه انجام می دهد تا برای بهبود بینایی استفاده می شود. به طور معمول، تصاویر به وضوح روی شبکیه در قسمت پشت چشم  متمرکز شده اند زیرا پرتوهای نوری به طور صحیح منحرف می شوند تا به سطح شبکیه برسند.

با نزدیک بینی (نزدیک بینی)، دور بینی (هایپروپی) یا آستیگماتیسم، نور به طور نادرست منحرف می شود و در جایی دیگر متمرکز می شود و منجر به تاری دید می شود. به طور سنتی، تاری دید با شکستن پرتوهای نوری با لنزهای تماسی اصلاح می شود. اما تغییر شکل خود به خود قرنیه با لیزیک باعث انکسار لازم می شود.

جراحی لیزیک برای رفع کدامیک از مشکلات است؟

عمل لیزیک

پیشنهاد مطالعه: عمل لازک چشم

جراحی لیزیک می تواند گزینه ای برای اصلاح یکی از این مشکلات بینایی باشد:

نزدیک بینی :

هنگامی که سطح چشم شما کمی بلندتر از حد نرمال است یا وقتی قرنیه خیلی انحنا دارد، پرتوهای نور در جلوی شبکیه متمرکز شده و دید دور را محو می کنند. شما می توانید اشیاء را ببینید که تقریباً کاملاً واضح هستند، اما نه آنهایی که خیلی دور هستند.

دوربینی :

هنگامی که شما کوتاه تر از متوسط چشم یا قرنیه دارید که خیلی صاف است، نور به جای آن روی پشت شبکیه تمرکز می کند. این باعث می شود دید نزدیک ، و گاهی اوقات دید دور، تار شود. آستیگماتیسم. هنگامی که قرنیه یا قرنیه به طور یکنواخت متلاشی می شود، نتیجه آستیگماتیسم است که تمرکز بینایی نزدیک و دور را مختل می کند. اگر در حال جراحی لیزیک هستید، احتمالاً عینک یا لنزهای تماسی استفاده می کنید. پزشک چشم شما با شما صحبت خواهد کرد که آیا جراحی لیزیک برای شما مفید خواهد بود یا نه.

عوارض

خشکی چشمها

جراحی لیزیک باعث کاهش موقت در تولید اشک می شود. شش ماه اول یا حدوداً بعد از عمل جراحی، ممکن است چشمان شما هنگام بهبودی احساس خشکی غیر عادی کند. خشکی چشم می تواند کیفیت بینایی شما را کاهش دهد. هاله و بینایی دوگانه.:بعد از جراحی ممکن است هنگام شب با مشکل روبرو شوید. ممکن است متوجه جرقه یا هاله شوید که به طور کلی چند روز تا چند هفته طول می کشد. LASIK اغلب بدون هیچ مشکلی در عینک و لنزهای تماسی، بینایی را بهبود می دهد. به طور کلی، شما بعد از جراحی انکساری شانس بسیار خوبی برای دستیابی به بینایی کامل  دارید. بیش از 8 از 10 نفری که تحت عمل جراحی انکسار LASIK قرار گرفتند، دیگر نیازی به استفاده از عینک یا لنزهای تماسی برای اکثر فعالیتهای خود ندارند.

به ندرت، نگاه بعضی از افراد به آرامی به سطح بینایی که قبل از عمل داشتند، برمی گردند. این ممکن است به دلیل شرایط خاصی مانند بهبود غیر طبیعی زخم، عدم تعادل هورمونی یا بارداری اتفاق بیفتد. بعضی اوقات این تغییر دید به دلیل مشکل دیگر چشم  مانند آب مروارید است.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین چشم پزشکی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید