میوه هایی که به لاغری کمک می کنند

0
1,045
208373.jpeg alt_text
208373.jpeg caption

میوه ها به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد مغذی، کالری کم و فیبر زیاد، یکی از سالم ترین میان وعده ها ‌هستند. استفاده از برخی میوه ها در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. در ادامه برخی از میوه های مؤثر بر لاغری معرفی شده است:

بلوبری

بلوبری به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین C، ویتامین K، فیبر، منگنز و …، اثر شگفت انگیزی روی چربی سوزی دارد. مصرف این میوه علاوه بر کمک به سوختن چربی های اضافی و لاغری، سبب سلامت قلب، پوست، استخوان و روح و روان می شود و سبب جلوگیری از سرطان، فشارخون و دیابت می شود.

سیب

سیب یکی دیگر از میوه هایی است که کالری کم و فیبر فراوانی دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، مصرف این میوه سبب پر شدن شکم می شود و اشتها را کاهش می دهد؛ در نتیجه فرد کالری کمتری در روز دریافت می کند و به این ترتیب به کاهش وزن کمک می کند. (معجزات سیب)

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C و فیبر است و مصرف آن سبب احساس سیری می شود. علاوه بر آن، حاوی موادی همچون ویتامین A، B، مس، پتاسیم، کلسیم و مواد مغذی دیگری است که برای لاغری مفید هستند. طبق مطالعات صورت گرفته مصرف پرتقال کامل به جای آب آن، باعث می شود فرد دیرتر احساس گرسنگی کند و به این ترتیب مصرف آن به کاهش وزن کمک می کند.

میوه های سنگی

میوه هایی مانند هلو، شلیل، آلوها، گیلاس و زردآلو که ظاهر گوشتی و هسته سنگی شکل دارند، میوه های سنگی نامیده می شوند. شاخص گلیسمی و کالری این میوه ها پایین بوده و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A و C هستند و سبب ایجاد احساس سیری و کمک به لاغری می شود.

موز

موز به نسبت سایر میوه ها کالری بیشتری دارد و شاید به نظر برسد که برای لاغری گزینه مناسبی نیست، اما این میوه حاوی پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین B6، A و C است و شاخص گلیسمی کم تا متوسطی دارد که به کنترل سطح انسولین و وزن، مخصوصاً در افراد مبتلا به دیابت، مؤثر است.

کیوی

کیوی یکی از میوه های مفید برای سلامت بدن و سرشار از ویتامین C و E، فولات و فیبر است. طبق مطالعات صورت گرفته، مصرف این میوه سبب کنترل قند خون، بهبود کلسترول و سلامت روده می شود و به این ترتیب به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می کند. از سوی دیگر شاخص گلیسمی این میوه پایین است و سبب کند شدن روند آزادسازی قند در خون می شود.

هندوانه

هندوانه به دلیل داشتن آب فراوان و مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها، لیکوپن، پتاسیم، ویتامین های A ، B6 و C به لاغری کمک کرده و سبب آبرسانی بدن، سلامت قلب، کاهش استرس اکسیداتیو  و التهاب می شود.

گلابی

گلابی حاوی 84% آب بوده و سرشار از پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6، کمی ریبوفلاوین، آهن، کلسیم، منیزیم، فولات، مس و آنتی اکسیدان است؛ برای هضم و سم زدایی بدن مفید بوده و به لاغری کمک می کند و باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت می شود.

لیمو

این میوه پرخاصیت و همه کاره، سرشار از ویتامین C، کمی تیامین، کلسیم، منیزیم، مس، فولات و اسید پانتوتنیک است و به کاهش وزن کمک می کند. همچنین سبب افزایش جذب آهن، سلامت استخوان ها، دفع سنگ کلیه، سلامت قلب، بهبود هضم و سم زدایی و روشن شدن پوست می شود.

انار

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال 2012، این میوه برای درمان عفونت، بواسیر، اسیدوز و چاقی مؤثر است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، پروتئین، فولات، پتاسیم، فلاونوئید، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6، پلی فنل ها و فسفر است و سبب کاهش فشار خون، هیپرگلیسمی، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و کلسترول خون می¬شود.

توت فرنگی

توت فرنگی به دلیل دارا بودن مواد مغذی از جمله فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین C، پتاسیم، فولات، فلاونوئید و منگنز، کالری و کربوهیدرات کم، سبب کاهش وزن می شود. علاوه بر این سبب بهبود جریان خون، مشکلات قلبی عروقی و کاهش کلسترول شده و طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف آن به کاهش وزن، جلوگیری از سرطان، دیابت و سندرم متابولیک کمک می کند.

آناناس

آناناس به دلیل داشتن تیامین، منیزیم، ویتامین B6 و C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و فولات به لاغری کمک کرده و سبب بهبود مشکلاتی مانند آسم، دیابت و بیماری های قلبی می شود.

گریپ فروت

این میوه که از پیوند پرتقال و دارابی حاصل می شود، متعلق به خانواده مرکبات است. این میوه علاوه داشتن کالری کم، شاخص گلیسمی پایینی داشته و سبب کاهش سرعت آزادسازی قند در خون می شود. بر اساس برخی از تحقیقات صورت گرفته، رژیم غذایی کم گلیسمی به لاغری کمک می کند. همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف این میوه، سبب سوختن چربی های بدن و کاهش سایز دور کمر و کم شدن فشار خون می شود.

آووکادو

این میوه یکی از میوه های چرب با کالری زیاد است اما طبق مطالعات صورت گرفته به لاغری کمک می کند. خوردن این میوه باعث احساس سیری، کاهش اشتها، کاهش وزن و کاهش کلسترول شده و سبب کاهش احتمال ابتلا به سندرم متابولیک می شود.

پیشنهاد مطالعه: چگونه مانع از لاغری صورت شویم؟

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص تغذیه ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید