همه چیز در مورد همیوپاتی

0
21,878
418950.jpeg alt_text
418950.jpeg caption

همیوپاتی نخستین بار در سال ۱۸۱۰م توسط پزشک آلمانی «ساموئل هانمن» معرفی شد. بنا به ادعای طرفداران آن، هومئوپاتی یک روش درمانی بر اساس ایدهٔ «همانند، همانند را شفا می‌دهد.» است که با تحریک دستگاه ایمنی بیمار با داروهای هومئوپاتی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد. بر پایه اصول نخستین هومیوپاتی هر ماده‌ای که دربدن تندرست یکسری نشانه‌های بیماری ایجاد کند درصورت تجویز به فرد بیمار باهمان علایم، (با مقادیر بسیار کمتر دارو) بیماری وی را درمان خواهد کرد، البته به شرط آنکه نشانه‌های موجود در بیمار و نشانه‌هایی که آن ماده دارویی می‌تواند ایجاد کند، تا حد ممکن همانند باشد.

پایه سه اصل هومیوپاتی

هومیوپاتی بر پایه سه اصل عمل می کند:

۱ ) مشابه، مشابه خود را درمان می کند، اساس کار واکسیناسیون نیز بر مشابه درمانی است (درمان بیماری با خود بیماری).

۲ ) دوز حداقل، درمان بسیار بسیار رقیق به کار گرفته می شود که معمولا ً یک واحد از ماده درمانی و یک میلیارد واحد آب است.

۳ ) درمان واحد است، مهم نیست که چند نشانه در بیمار وجود دارد، تنها یک درمان به کار گرفته می شود و آن درمان تمامی نشانه های بیماری را هدف می گیرد. در هومیوپاتی اعتقاد بر این است که ساختار بدن (جسمی و روانی) دارای ترمیم بیماری است و آنچه باعث عدم بهبودی و مزمن شدن بیماری است می تواند بر بیماری غلبه کند و سعی در بازگرداندن تعادل به بدن است. 

هومیوپاتی

سازمان غذا و داروی آمریکا داروهای هومیوپاتی را به رسمیت میشناسند

سازمان غذا و داروی آمریکا FDA داروهای هومیوپاتی را تحت عنوان فارماکوپه هومیوپاتی آمریکا به‌ رسمیت می‌شناسد. این روش درمانی در کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، هلند، سوئد، کانادا، آمریکا، هندوستان، پاکستان، برزیل و بسیاری از دیگر کشورها خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌دهد. سازمان جهان بهداشت در کتابی تحت عنوان وضعیت حقوقی طب مکمل/سنتی در جهان به تفصیل راجع به جایگاه هومیوپاتی در نظام بهداشتی کشورهای مختلف توضیح می‌دهد. دارو های هومیوپاتی منشا طبیعی دارند بیش از ۷۰% داروهای هومیوپاتی منشا گیاهی، حدود ۲۰ % آنها منشا معدنی ( کلسیم ، فسفر ، روی و …) و حدود ۱۰% آنها منشا جانوری ( شیر یک حیوان بخصوص یا یک نوع عسل بخصوص ودیگر ترشحات جانوری و …) دارند. در هومیوپاتی کلاسیک دارو ها را به شیوه خاصی رقیق و توانمند میکنند. طبیعی بودن داروها و رقت بالای آنها موجب شده که دارو های هومیوپاتی عوارض جانبی ایجاد نکنند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید