ویروس کرونای انگلیسی چیست؟

0
895
657436.jpeg alt_text
657436.jpeg caption

با گذشت یک سال از انتشار ویروس کرونا، جهان به تازگی روزنه های امیدی از ساخت واکسن این ویروس را پیدا کرده بود. ولی هم اکنون با چالش جدیدی به نام ویروس کرونای انگلیسی مواجه شده است. اما چه تفاوتی بین ویروس کرونای انگلیسی و کرونای چینی وجود دارد؟ آیا نیاز به تمهیدات بهداشتی بیشتر برای خانواده ها وجود دارد؟ اگرچه تحقیقات هم چنان در حال انجام است با این حال، در این پست از طبینجا قصد داریم تا شما را با چند نکته آشنا کنیم با ما همراه باشید.

ویروس کرونای انگلیسی چیست؟

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون بیان کرد که نوع جدید ویروس کرونا نسبت به سایر انواع آن از شیوع و قابلیت انتقال بالای 70 درصد برخوردار است و در حال حاضر بیش از 62 درصد عفونت های COVID-19 در لندن را تشکیل می دهد. این در حالیست که وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که ویروس جهش یافته کرونا در تاریخ 14 دسامبر در مجلس عوام لندن و جنوب شرق انگلیس وجود داشته است. نوع جدید ویروس کرونا نه تنها از حرکت سریعی برخوردار است بلکه از جهت سرعت انتشار نیز افزایش یافته و در حال تبدیل شدن به گونه غالب کرونا است.

تفاوت بین ویروس کرونای انگلیسی و چینی چیست؟

دانشمندان ویروس شناس گمان می کنند که جهش های متعدد ویروس کرونا در بدن بیماری با سیستم ایمنی شدیدا سرکوب شده رخ داده و ممکن است هفته ها به ویروس مبتلا بوده و سپس شخص دیگری را آلوده نموده است.

آیا ویروس کرونای جدید بیماری شدیدتری ایجاد می کند؟

پروفسور کریس ویتی، مدیر ارشد بهداشت انگلیس اذعان کرد که هیچ مدرکی در حال حاضر وجود ندارد که نشان دهد سویه جدید باعث افزایش میزان مرگ و میر یا تأثیر آن بر واکسن ها و درمان ها شود، اگرچه تحقیقات بیشتر برای تأیید این موضوع در حال انجام است. وی افزود: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ویروس کرونای انگلیسی باعث بستری شدن بیشتر در بیمارستان می شود. اما در حال حاضر مسئله انتقال است. این ویروس به راحتی گسترش می یابد و بنابراین اقدامات بیشتری برای کنترل آن لازم است. (1)

آیا واکسن روی ویروس کرونای انگلیسی تاثیرگذار است؟

اگر چه ویروس کرونا تا به حال جهش های زیادی داشته است اما این جهش منجر به افزایش شیوع آن در میان افراد شده است. به طوری که مقامات بهداشت انگلیس نسبت به اثر دهی واکسن بر روی ویروس کرونای انگلیسی در تردید هستند. ولی مدرکی دال بر خنثی شدن تاثیر واکسن توسط ویروس جدید گزارش نشده است.

واکسن های تولید شده توسط شرکتهای Pfizer، Moderna و Oxford همگی سیستم ایمنی بدن را برای حمله به پروتئین سطحی ویروس آموزش می دهند، جایی که جهش در آن ایجاد شده است. با اینحال بدن انسان می آموزد که با بخش های مختلف پوشش ویروس مبارزه کند، به همین دلیل است که متخصصان بهداشت بیان کرده اند که این واکسن همچنان بر علیه سویه جدید عمل خواهد کرد. البته بایستی در نظر داشت که  SARS-CoV-2 همانند ویروس آنفولانزا و ایدز یک ویروس با ماده ژنومی RNA است که برخلاف ویروس های DNA دار مانند آبله، مستعد جهش است. همانطور که طی چند ماه گذشته از فردی به فرد دیگر منتقل شده است، Covid-19 در حال جهش بوده و هست. بنابراین بایستی منتظر بروز رسانی های جدیدی از این واکسن بود.

آیا می تواند به راحتی کودکان را آلوده کند؟

پروفسور نیل فرگوسن، عضو گروه مشاوران تهدیدات ویروس های تنفسی نوظهور بیان کرد که ویروس کرونای انگلیسی می تواند کودکان را به راحتی آلوده کند. وی در ادامه گفت، طبق آخرین اطلاعات، ویروس کرونای جدید تمایل بیشتری برای آلوده كردن كودكان دارد. با این حال، وی هشدار داد که قبل از نتیجه گیری قطعی، داده های بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

مطالعه کنید: ویروس کرونای دلتا

آیا آزمایش PCR قادر به تشخیص ویروس کرونای جدید است؟

آزمایش استاندارد PCR با سواب که در مراکز آزمایشگاهی انگلستان و سایر نقاط جهان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، قادر به تشخیص ویروس کرونای انگلیسی خواهند بود. با این حال، برای نتیجه گیری قطعی در مورد تغییرات سویه جدید در رفتار ویروس خیلی زود است. (2)

  • اگر شما هم علائم کرونا را در خود احساس می کنید می توانید از طریق سامانه آنلاین طبینجا از متخصص عفونی ما نوبت بگیرید.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید